به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرخمین افزود: در بسیاری از کشورها از جمله اسرائیل و عربستان زاد و ولد زیاد است و کنترل جمعیت معنایی ندارد اما برای شیعیان ترغیب به کاهش جمعیت می شود.
وی اظهارکرد: در حالی که کشورهای غربی در حال افزایش نرخ باروری هستند باید به سیاست افزایش جمعیت در ایران توجه جدی شود.
امام جمعه خمین افزود: قوه قضائیه، مجریه، مقننه و همه شهروندان باید در مقابل زیاده خواهی دشمنان بایستند و دشمنان نیز بدانند تحریم ها بر عزم راسخ ملت انقلابی ایران اثری ندارد.
وی ادامه داد: بدعهدی آمریکا در پایبندی به تعهدات خود مسئله تازه ای نیست و همه باید در مقابل زیاده های خواهی استعمارگران ایستادگی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به قوانین مالیاتی کشور گفت: برخی قوانین مالیاتی در کشور به بازنگری نیاز دارند که در صورت تحقق این امر میزان رضایتمندی شهروندان و فعالان اقتصادی بیشتر می شود.
خطیب جمعه خمین با اشاره به هفته تغذیه با شیر مادر افزود: شیر مادر بر اساس روایات بهترین تغذیه برای کودکان است که مادران بایستی بیشتر به این امر توجه کنند.
وی به روز بزرگداشت شیخ اشراق نیز اشاره کرد و افزود: اندیشه‌های سهروردی در تاریخ فلسفه اسلامی، نقطه عطفی به شمار می‌رود که موجب تأثیر و تحول فکری بعضی از متفکران بزرگ شد.
خطیب جمعه خمین افزود: شیخ فضل الله نوری مجاهدی بود که در دفاع از اسلام جانفشانی ها کرد.
وی در سخنان دیگر خود به پیروزی جبهه مقاومت و حزب الله لبنان نیز اشاره کرد و افزود: با توافق اتش بس نیروهای گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره بیش از 95 درصد از مناطق تحت سیطره تکفیری ها در ارتفاعات عرسال لبنان و القلمون سوریه آزاد شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد و نماز جمعه در 2 شهر آن برگزار می شود.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.