به گزارش جماران، انتشار این تصاویر به مناسبت 'روز جهانی کودکان مفقود شده' باز تولید شده اند و این کار سال ها پس از مفقود شدن این کودکان، نفسی تازه به عملیات جستجوی آنها در استرالیا دمیده است. 
تارنمای شبکه 'اس.بی.اس' روز دوشنبه در گزارشی به موضوع کودکان مفقودشده در استرالیا پرداخت و نوشت که براساس تخمین ها، هر سال 38 هزار نفر در استرالیا به عنوان افراد مفقود شده گزارش می شوند و بیش از نیمی از این افراد زیر 18 سال دارند.
با آنکه استرالیا دارای یکی از پایین ترین میزان آدم ربایی در میان کشورهای غربی است، اما دولت و آژانس های انتظامی در این کشور همواره به دنبال راه های جدیدی برای پیدا کردن این کودکان مفقود شده هستند.
'مایکل کینن' وزیر دادگستری استرالیا گفت که پلیس هر چه در توان دارد برای یافتن این کودکان به کار می گیرد.
وی گفت: من فکر می کنم هر یک از والدین نگرانی مربوط به اینکه ندانید فرزند یا نوه شما ممکن است کجا باشند را درک می کنند. روز بین المللی کودکان مفقود شده یادآور بسیار خوبی است برای همگان در داخل جامعه در باره دشواری های مربوط به رسیدگی به پرونده های کودک ربایی و اهمیت حل کردن اینگونه پرونده ها برای افرادی که منتظرند تا خبری از عزیزانشان بشنوند.
'دبی پلاتز' دستیار کمیسیونر پلیس فدرال استرالیا نیز گفت بسیاری از این کودکان ربوده شده معمولا توسط یکی از والدین و آنهم پس از به بن بست رسیدن رابطه زناشویی به خارج از استرالیا برده می شوند.
وی گفت که پلیس فدرال ضمن همکاری با آژانس های انتظامی در سراسر جهان، در حدود 98 درصد از این افراد را شناسایی می کند.
بسیاری از این کودکان معمولا ظرف چند روز پیدا می شوند، اما آنگونه که دستیار کمیسیونر پلیس فدرال استرالیا می گوید برای آن دسته از کودکانی که برای مدتی طولانی مفقود شده اند، پیشرفت هایی از قبیل تصاویر رایانه ای و تصاویری که در آنها صورت یک کودک با استفاده از رایانه مسن تر می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
در همین راستا کارشناسان تصویربرداری پزشکی قانونی در 'مرکز بین المللی کودکان مفقود شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته' در آمریکا به تازگی تصاویر تعدادی از کودکان مفقود شده استرالیایی را باز تولید کرده اند.
'دبی پلاتز' دستیار کمیسیونر پلیس فدرال استرالیا گفت بازتولید چنین تصاویری همچنین در یافتن بزرگسالانی که مفقود می شوند نیز کمک شایانی می کند.
وی گفت نام حدود 140 کودک استرالیایی در کنوانسیون لاهه و پس از آنکه توسط یکی از والدینشان به خارج از استرالیا برده شده اند، ثبت شده است.
مرکز بین المللی کودکان مفقود شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته اعلام کرده است آمار قابل اعتماد بسیار کمی در خصوص مشکلی چنین گسترده در سرتاسر جهان موجود است.
این مرکز، نبود تعریفی مشترک از واژه 'کودک مفقود شده' و عدم پاسخی مشترک به این معضل را مقصر اصلی این امر قلمداد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.