مگر کدامیک از آبی های جدید این هفته به میدان نمی روند؟

نامجومطلق در گفتگو با جی پلاس: نبود چند بازیکن نمی توانست توجیه باخت استقلال باشد!/ انتظارها از تیم امسال، بالاست

بازیکن پیشکسوت استقلال گفت: نبود سه بازیکن جوان در تیم استقلال نمی تواند دلیل مناسبی برای توجیه باخت به صنعت نفت باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، ماجرای این روزهای فدراسیون فوتبال و استقلال گویا پایانی ندارد. بعد از اینکه علیرضا منصوریان - سرمربی استقلال سه بازیکن جوان خود را در اختیار تیم ملی امید قرار نداد با شکایت ساکت سرپرست دبیر کل فدراسیون این بازیکنان از همراهی استقلال محروم شدند. اعتراض استقلالی ها به جایی نرسید تا منصوریان لیگ را بدون حضور این سه بازیکن آغاز کند. استقلال بازی را به صنعت نفت واگذار کرد تا منصوریان در کنفرانس خبری بعد از بازی به شدت تصمیمات فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی زیر سوال ببرد و تلویحا آنها را متهم به بی سوادی کند!

اما ماجرا به همین جا ختم نشد. سید رضا افتخاری مدیر عامل تیم استقلال شنبه شب در مصاحبه با سایت رسمی باشگاه استقلال خبر از بخشش بازیکنان استقلال داد. وی گفته بود طبق دستور مهدی تاج رئیس فدراسیون سه بازیکن جوان این تیم بخشیده شده اند! 

همین ادعای خلاف آیین نامه ای کافی بود تا اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون به سرعت اعلام کند که جلسه رسیدگی به این پرونده طبق قرار قبلی یعنی 9 مرداد (امروز) برگزار خواهد شد. همچنین سایت فدراسیون فوتبال هم در بیانیه ای اعلام کرد که این فدراسیون هیچ دخالتی در این پرونده نداشته و مرجع اصلی رسیدگی به این پروند رکن قضایی فدراسیون است.

پیش از این نیز رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به اینکه در چه صورتی این بازیکنان می توانند برای استقلال بازی کنند، به جی پلاس گفته بود: این بازیکنان به صورت قطع نمی توانند در روز جمعه ششم مرداد ماه برای استقلال به میدان بروند مگر اینکه مقامات تیم ملی از شکایت خودشان منصرف شوند. در غیر این صورت این تعلیق معتبر است تا اینکه حکم قطعی صادر شود.

البته از صحبت های افتخاری می شد دریافت کرد که تاج به صورت غیررسمی گفته که فدراسیون از شکایتش صرف نظر کرده و کمیته انضباطی هم بازیکنان استقلال را تبرئه می کند!

اما اینکه بعد از شکست استقلال مقابل صنعت نفت منصوریان طوری رفتار کرد که گویی مسئول شکست تیمش فدراسیون است نیز جای تامل دارد! واقعا علت شکست استقلال نبود، سه بازیکن محرومش بودند؟!

البته که نبود سه بازیکن محروم، دست منصوریان را بسته بود اما آیا وقتی او می دانست پادوانی و فرشید باقری را هم در اختیار ندارد، به طور مثال:  چطور روزبه چشمی را در بخش دفاعی بکار نگرفت؟! اکثر ترکیب حاضر در میدان جزء نفرات اصلی تیم بودند اما چرا نتوانستند موقعیت های گلزنی متعددی روی دروازه حریف ایجاد کنند؟! و نهایتا اینکه کدامیک از بازیکنان جدیدی که مقابل صنعت نفت به میدان رفتند، قرار است در بازی این هفته در ترکیب نباشند؟!

اینها سوالاتی است که منصوریان به هر دلیلی در نشست خبری درباره اش چیزی نگفت و با متهم کردن فدراسیون، توجه ها را به سمت دیگری معطوف کرد!

در همین رابطه  مجید نامجو مطلق - مربی اسبق و پیشکسوت تیم استقلال در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، تحلیلی درباره عملکرد این تیم در هفته نخست لیگ ارایه کرد:

نامجو مطلق البته کامل نبودن تیم استقلال را یکی از دلایل رقم خوردن باخت این تیم مقابل صنعت نفت دانست و تصریح: استقلال چند بازیکن را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و فکر می کنم امید نورافکن و مجید حسینی هم می توانستد در این بازی به استقلال کمک کنند. مجید حسینی به عنوان دفاع آخر می توانست کمک بزرگی برای استقلال و منصوریان باشد که متاسفانه محروم بودند.

 

** هم توقع هواداران و هم کارشناسان از این استقلال، بالاست

این بازیکن پیشین استقلال پتانسیل فنی آبی پوشان پایتخت را زیاد دانست و به جی پلاس گفت: استقلال در این فصل از نظره مهره شرایط مطلوبی دارد و بازیکنانی که به تیم اضافه شده اند پتانسیل فنی استقلال را افزایش داده اند؛ همین موضوع باعث می شود که توقع هوادار از استقلال بالا برود و خواستار ارائه یک بازی خوب از استقلال باشند؛ بنابراین عملکرد تیم در هفته اول ابهام برانگیز و دور از انتظار بود.

نامجو مطلق شرایط لیگ امسال را به دلیل در پیش بودن جام جهانی 2018 متفاوت توصیف کرد و افزود: در تیم استقلال و یا هر تیم دیگری این اسم ها نیستند که بازی را پیش می برند بلکه کیفت فنی بازیکنان است که نتیجه را رقم می زند. امسال شاهد فشرده تر بودن بازی ها در لیگ هستیم و همین موضوع باعث می شود که بازیکنان با مصدومیت های متعدد مواجه شوند اما این موضوع نمی تواند دلیل مناسبی برای توجیه عدم نتیجه گیری باشد.

 

** به یاد ندارم استقلال نتوانسته باشد حتی یکی دو موقعیت خطرناک ایجاد کند!

این بازیکن پیشین تیم ملی با بیان اینکه با توجه به هزینه های زیادی که امسال استقلال برای به خدمت گرفتن بازیکنان داشته انتظارها هم بالاتر رفته است، به جی پلاس گفت: هواداران و حتی کارشناسان فوتبال از این استقلال انتظار دارند در تمام بازی ها مقتدر و با صلابت به میدان برود. این نوع بازی که از استقلال در مقابل صنعت نفت مشاهده کردیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست. هرگز به یاد ندارم استقلال در یک بازی نتواند حتی یک یا دو موقعیت خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کند! نباید اجازه دهیم به راحتی امتیاز ها از دست برود.

** منصوریان باید قبل از بازی انتقاد می کرد نه بعد از آن!

نامجو مطلق درباره صحبت های منصوریان بعد از بازی و انتقادش به فدراسیون به دلیل در اختیار نداشتن سه بازیکن جوانش نیز خاطرنشان کرد: نبود سه بازیکن جوان در تیم استقلال نمی تواند دلیل مناسب و عمده ای برای توجیه باخت باشد. اعتقاد دارم اگر انتقادی هم بود باید قبل از بازی صورت می گرفت. انتقاد کردن بعد از بازی نمی تواند صورت خوبی داشته باشد. اگر انتقاد قبل از بازی صورت می گرفت قابل پذیرش بود اما بعد از بازی، علیرضا منصوریان به دلیل جوانی و فشار بازی این صحبت ها را انجام داد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید