تحلیل فنی هفته نخست لیگ برتر هفدهم؛

حاج رضایی در گفتگو با جی پلاس: برانکو ستاره اصلی پرسپولیس است/ استقلال سردرگم بود اما خوب می شود/ هفته اول برای خوزستانی ها شد

یکی از کارشناسان فوتبال معتقد است، هفته اول لیگ برتر برای خوزستانی ها بود و در این بین به بعضی تیم ها هم فوق العاده بودند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، پس از پایان لیگ شانزدهم و قهرمانی پرسپولیس، تیم ها با استراحتی چند ماهه و تجدید قوا و پوشش نقاط ضعف خود برای یک مارتن 30 هفته ای خود را آماده کردند. مارتنی که 5 مرداد ماه آغاز شد و تا اردیبهشت سال بعد ادامه پی گیری می شود.

امیر حاج رضایی مربی و مفسر فوتبال در روزی که 20 گل از خط دروازه ها گذشت، سه بازی به تساوی رسید، پنج مسابقه هم برنده داشت و همه نبردها هم با گل همراه بود در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس به تحلیل هفته اول لیگ برتر پرداخت.

** برانکو ستاره اصلی پرسپولیس

حاج رضایی در ابتدا تحلیل خود، پرسپولیس را تیمی آماده و با برنامه دانست و گفت: ستاره اصلی پرسپولیس برانکو است. این مربی با تدبیر مناسبی که اندیشید توانست شاکله تیم قهرمان فصل قبل را حفظ کند و نقاط ضعف تیم را هم به خوبی پوشش دهد. این موضوع باعث شد تا پرسپولیس با هماهنگی خوبی پا به بازی اول لیگ هفدهم بگذارد و با ارائه یک بازی برتر به سه امتیاز بازی برسد.

این مربی پیشین فوتبال درباره عملکرد فولاد خوزستان در این بازی نیز اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم تیم ها بازی اول خودشان را در لیگ انجام دادند و رفته رفته به هماهنگی بیشتری می رسند. فولاد خوزستان هم در آینده می تواند بهتر از اینها کار کند. این تیم، مربی جوانی در اختیار دارد که طی این سالها نتایج خوبی گرفته است. این مربیان جوان می توانند خون تازه ای به فوتبال کشور تزریق کنند.

** مصدومیت ها و محرومیت ها به استقلال ضربه زد

حاج رضایی حواشی پیرامون تیم استقلال را زیاد دانست و در این باره گفت: محرومیت ها و چالش هایی که این تیم با فدراسیون فوتبال پیدا کرد کمی برایشان گران تمام شد.

وی افزود: من از کم و کیف مشکلات پیش آمده بین استقلال و فدراسیون فوتبال اطلاعی ندارم اما قوانین ما باید صریح و مشخص بوده و با قوانین بین المللی و AFC همخوانی داشته باشد. وقتی همه ما تابع قانون باشیم جای هیچگونه اعتراض و شکایتی وجود ندارد. اگر بخواهیم دوگانه و یا چندگانه با مسائل برخورد کنیم مطمئن باشید حواشی زیادی به وجود خواهد آمد. تنش بین فدراسیون و استقلال چیز خوبی نیست. باید قوانین مشخصی وجود داشته باشد و عدالت برای تمام تیم ها به یک شکل اجرا شود.

** استقلال در نیمه اول تیمی سردرگم بود

این کارشناس فوتبال در بیان عملکرد فنی استقلال توضیح داد: این تیم در نیمه اول شرایط خوبی نداشت و بازکنانش در زمین سردرگم بودند. در این نیمه، صنعت نفت تیم برتر میدان بود و توانست از فرصت های به دست آمده هم بهترین استفاده را ببرد. در نیمه دوم شرایط برای آبی پوشان پایتخت فرق کرد. استقلال با چند تعویض توانست بازی روان تری را از خود به نمایش بگذارد.

حاج رضایی ضمن دفاع از منصوریان به جی پلاس گفت: نباید در ابتدای فصل مربی جوان استقلال را مورد هجوم انتقادها قرار داد. منصوریان برای شروع فصل با مشکلات زیادی مواجه بود. تعداد بالای مصدومین و محرومین کار را برای استقلال کمی مشکل کرد؛ همین موضوع هم باعث شد او در مصاحبه بعد از بازی شرایط روحی مناسبی نداشته باشد. فکر می کنم استقلال در هفته های آینده به گونه ای بازی خواهد کرد که هواداران این تیم از آن انتظار دارند.

** تارتار مربی جوان و خوبی است/ مدافعان سپیدرود دست به خودکشی زدند

این مربی پیشین تیم ملی درباره عملکرد دو تیم تازه راه یافته به لیگ برتر به جی پلاس گفت: پارس جنوبی نتیجه خوبی به دست آورد اما نمی شود با یک بازی تحلیل مناسبی نسبت به این تیم داشت. مهدی تارتار مربی جوان و خوبی است و قبلا هم توانایی های خودش را ثابت کرده است. خوشبختانه امروز هم در تیمی حضور دارد که از نظر مالی شرایط خوبی دارد.

وی تصریح کرد: برخلاف پارس جنوبی سپیدرود رشت اما با شرایط خوبی مواجه نیست. متاسفانه سپیدرود بازی برده را واگذار کرد و باید بگویم دو مدافع میانی این تیم دست به خودکشی فردی زدند که نتیجه اش خودکشی تیمی شد. اشتباه مدافعان میانی سپیدرود در محوطه جریمه باعث شد تا این تیم بازی برده را با باخت عوض کند. علی نظرمحمدی باید صحنه های گل خورده سپیدرود را آنالیز کند و این دو بازیکن را توجیه کند.

** این هفته هفته خوزستانی ها بود

این کارشناس فوتبال بازی های هفته اول لیگ را امیدوار کننده دانست و به جی پلاس گفت: دو تیم اصفهانی متوقف شدند، یکی در خانه و دیگری بیرون از خانه. دو تیم تبریزی هم باختند، یکی در خانه با بدترین نتیجه و دیگری در خارج از خانه؛ با نتایجی که به دست آمد باید بگویم که روز اول، روز خوزستانی ها بود. با وجود اینکه تیم ها از اردوهای تدارکاتی و تمرینات سنگین پیش فصل وارد لیگ شده بودند، شاهد یک شروع خوب برای لیگ برتر فوتبال کشور بودیم. هفته اول نوید یک لیگ خوب و پویا را به ما داد و چند بازی خوب و باطراوت را شاهد بودیم.

** تعطیلات لیگ بلای جان تیم ها

حاج رضایی تعطیلات لیگ را بلای جان فوتبال ایران دانست و در پایان به جی پلاس گفت: موضوعی که می تواند لیگ را دچار مشکل کند تعطیلی های مداوم آن است. لیگ بعد از پنج هفته بازی به خاطر تیم ملی تعطیل می شود و این موضوع آفت جان باشگاه های ما است. این باشگاه ها هستند که بازیکنان را برای تیم ملی آماده و تحویل این تیم می دهند. اگر تیم ملی را فرزند لیگ برتر و باشگاه ها بدانیم اشتباه نکرده ایم. این تعطیلی ها فرصت آماده شدن تیم ها را برای یک تورنمنت طولانی مدت می گیرد. این موضوع باعث می شود تیم ملی هم نتواند بازدهی مناسب را داشته باشد. تا چه زمانی این وقفه ها ادامه دارد خدا می داند!

 

دیدگاه تان را بنویسید