در گزارش و گفتگو با جی پلاس مطرح شد؛

برخلاف قول مدیران سرخابی، منصوریان و برانکو به تیم امید بازیکن نمی دهند! / پیروانی: فهرست اعلام شده به AFC را نمی توانیم تغییر دهیم

فدراسیون فوتبال در حالی از قول مساعد افتخاری و طاهری مدیران استقلال و پرسپولیس برای دادن بازیکنانشان به تیم ملی امید می گویند که سرمربیان سرخابی از این کار امتناع می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال امید تا 24 تیر ماه تمرینات آماده سازی خود را برای حضور در مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در کمپ تیم های ملی برگزار می کند و تاکنون مشکلات زیادی را از حیث داشتن تمام بازیکنانش، پشت سر گذاشته است و ظاهرا بخاطر ناهماهنگی مدیریتی میان فدراسیون و به ویژه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، تیم امید مجبور است بدون چهار بازیکن اصلی اش در رقابت های مقدماتی المپیک 2020 شرکت کند!

** حریفان ایران 1 تا 3 سال بزرگتر هستند!

تیم ملی ایران در این رقابت ها با ترکیب زیر 20 سال در مسابقات حاضر خواهد شد و این در حالی است که رقبای این تیم یعنی قرقیزستان، عمان و سریلانکا زیر 23 سال هستند و هیچ تضمینی برای موفقیت این تیم وجود ندارد! وضعیت غیبت بازیکنان استقلالی و پرسپولیسی تیم ملی امید را می توان از نگاه فدراسیون فوتبال و دو باشگاه پایتخت مورد نقد قرار داد و سرانجام این کش و مکش را بررسی کرد.

** 2 اردو گذشته و سرخابی هم به تمرینات نمی آیند!

در طول دو اردوی آماده سازی این تیم، بازیکنان استقلال و پرسپولیس که جمعا چهار نفر می شوند، به اردو نیامده اند و همین غیبت ها داد سرمربی این تیم را در آورده است. البته پیروانی به مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کرده تحت هر شرایطی که شده بازیکنان این دو تیم را در اختیار داشته باشد چرا که هر چهار بازیکن جزو بازیکنان ثابت او برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا هستند.

مدیران فدراسیون فوتبال به خصوص ساکت و تاج هم در این مدت صحبت هایی را با مدیران باشگاه انجام دادند و از افتخاری و طاهری هم قول مساعد گرفتند که بازیکنان خود را به تیم ملی امید بدهند. البته این قول تاکنون عملی نشده اما کادرفنی تیم ملی امید تا حدود زیادی روی همین قول عمل کرده اند.

هر چهار بازیکن تیم های استقلال و پرسپولیس تقریبا جزو بازیکنان مهم این دو تیم محسوب می شوند اما طبق عرف زمانی که تیم های ملی به بازیکنی نیاز داشته باشند، باشگاه ها با قید منافع خودشان را می زنند و بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار می دهند. این موضوع تقریبا در همه جای دنیا ثابت شده و یک امر رایج است.

مدیرعامل استقلال حدود یک هفته قبل در مصاحبه ای قول داد که بازیکنان تیمش به تیم ملی ملحق خواهند شد اما او زمانی را برای این اتفاق تعیین نکرد . تاکنون هم بازیکنان استقلال که شامل مجید حسینی، امید نورافکن و مهدی قائدی می شوند، به تیم ملی اضافه نشده اند.

** از طاهری قول مساعد، از برانکو مخالفت!

در سوی مقابل اما مدیر پرسپولیس هیچ اظهارنظر رسمی ای در این باره انجام نداده اما مدیران فدراسیون می گویند طاهری قول مساعد داده است.

از طرفی برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس قبل از اعزام تیمش به اردوی اوکراین تاکید کرد که صادق محرمی تنها ملی پوش پرسپولیس را به تیم امید نخواهد داد تا از این بابت با کادرفنی تیم ملی اتمام حجت کرده باشد.

** منصوریان هم ظاهرا بازیکن نمی دهد!

در اردوگاه استقلال نیز در حالی که علیرضا منصوریان صحبتی در این باره انجام نداده، اما او به اطرافیانش گفته که این بازیکنان را به تیم ملی نخواهد داد چرا که به آن ها احتیاج دارد. او قبلا و در دوران جام جهانی جوانان، امید نورافکن را در حالی که تیمش نیاز مبرمی به این بازیکن داشت به تیم ملی جوانان داده بود و خودش از ناحیه این بازیکن ضربه دید. منصوریان دقیقا به همین دلیل به اطرافیانش گفته که این بازیکنان را می خواهد.

 

تیم ملی امید فوتبال

* *پیروانی: بازیکنان استقلال و پرسپولیس اگر امروز هم بیایند، خیلی دیر است

امیر حسین پیروانی - سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران که تاکید زیادی بر حضور این چهار بازیکن اصلی تیمش دارد در گفت و گو با "جی پلاس" اظهار کرد: بدون شک این بازیکنان در دوران بدنسازی هستند و زمانی که به تیم ملی بیایند ما تا یک هفته نمی توانیم با آن ها کار تاکتیکی کنیم و به آن ها فشار بیاوریم. از طرفی به تاریخ اعزام تیم ملی تنها چهار روز باقی مانده و ما هم دو جلسه دیگر تمرین خواهیم کرد پس زمان زیادی را از دست دادیم.

او همچنین درباره ارسال فهرست بازیکنان تیم ملی به AFC  تصریح: ما اسامی 30 بازیکن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم و هیچ تغییر دیگری نمی توانیم ایجاد کنیم. بدون شک حضور این بازیکنان ضروری است و باید به تیم ملی اضافه شوند تا حداقل فهرست ما کامل شود. آن ها جزو بازیکنان مهم تیم ملی هستند.

به گزارش جی پلاس؛ با توجه به سکوت فدراسیون در برخورد با باشگاه ها و امتناع مربیان سرخابی ها از دادن بازیکنانشان به تیم ملی امید، به نظر می رسد دست پیروانی به این بازیکنان نرسد؛ چه بسا که این دو تیم روز 25 تیر هم در آلمان دیدار دوستانه ای را برگزار خواهند کرد و در آن صورت به هیچ وجه نمی توانند به تیم ملی ملحق شوند و هیچ کدام از دو تیم به تهران نمی آید. تیم ملی هم 28 تیر نخستین بازی خود را مقابل قرقیزستان در این کشور برگزار خواهد کرد.

 

تیم ملی امید

تیم ملی امید

دیدگاه تان را بنویسید