جی پلاس؛

طرز تهیه 2 نوع غذا و سالاد جدید خارجی با باقالا

دو نوع غذای جدید خارجی وجود دارند که باقالا می تواند محوریت مواد تشکیل دهنده آنها باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ این روزها باقلا فراوان در بازار یافت می شود و شما می توانید غذاهای بسیار ساده اما خوشمزه از این نوع سبزی درست کنید. امروز طرز تهیه دو نوع غذای جدید همراه با باقلا به شما آموزش داده می شود:

** گواکامولی باقلا:

- مواد لازم:

100 گرم باقلا پوست کنده

یک عدد آواکادو

نصف لیمو تازه

یک سیرکامل تازه و خرده شده

نمک و فلفل به مقدار دلخواه

- طرز تهیه: ابتدا دانه های درشت باقلای پخته شده را در یک هاون می کوبیم و بعد آواکادو را اضاف می کنیم و اینقدر این ترکیب را می کوبیم تا کاملا یک دست شود. بعد از آن سیر و لیمو را اضافه می کنیم و هم می زنیم. در آخر هم فلفل و نمک می پاشیم.

** سالاد سیب زمینی همراه با باقلا و گوشت:

- مواد لازم:

500 گرم سیب زمینی

225 گرم برگ رازیانه

مقداری نعناع تازه

نصف لیمو

2 حبه سیر خرد شده

2 عدد موسیر خرد شده

175 گرم گوشت

125 گرم باقلا

مقداری کره یا روغن کلزا برای سرخ کردن

نمک و فلفل به مقدار کافی

6 تا تخم مرغ

1 قاشق غذا خوری سرکه

- طرز تهیه: بعد از اینکه آب جوش آمد، رازیانه های شسته شده را به مدت 30 ثانیه در آب می ریزیم تا کمی پخته شوند و سپس با آب سرد، آبکشی می کنیم. سیب زمینی ها را در یک قابلمه می گذاریم و آب سرد، لیمو و نعنا را به آن اضافه می کنیم و روی شعله آتش قرار می دهیم. حدود 10 الی 15 دقیقه ماده را می پزیم و بعد آن را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

در این مرحله روغن یا کره و سیر، موسیر را با حرارت متوسط تفت می دهیم. گوشت را اضافه کرده و صبر می کنیم تا رنگ گوشت کاراملی شود. سیب زمینی و رازیانه و باقلا را به گوشت اضافه می کنیم و برای چند دقیقه با هم تفت می دهیم.

در مرحله آخر، یک قاشق سرکه را به آب در حال جوش اضافه می کنیم و یکی یکی تخم مرغ ها را در درون آب جوش می اندازیم تا پخته شوند. بعد تخم مرغ ها را از آب می گیریم و ظرف پر از گوشت و باقلا و سیب زمینی را با آن تزیین می کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید