به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اتاق کرمان سیدمهدی طبیب زاده افزود: در حال حاضر محصول پیاز در انبارها موجود است و همچنین حدود 160 هزار تن دیگر نیز کشت شده که تا فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده وارد بازار می شوند و باید برای این حجم محصول چاره ای اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی پیشنهاد خرید تضمینی پیاز را مطرح کرده است عنوان کرد: بخش خصوصی معتقد است به جای خرید تضمینی، مشوق صادراتی در نظر گرفته شود تا محصول در زمان مناسب و با قیمت خوب به فروش برسد.
وی به اقداماتی که برای ساماندهی محصول پیاز در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: تا پایان اردیبهشت ماه 96 هشت خط در عنبرآباد برای دریافت روزانه 20 تن پیاز راه اندازی می شود و همچنین صادرات این محصول به کشورهای افغانستان و عراق توسعه می یابد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان افزود: خوشبختانه اولین حمایت مالی کشور دانمارک از پروژه جنوب استان انجام خواهد شد و مجموعه ای برای فرآوری 250 هزار تن سیب زمینی با تکنولوژی بالا راه اندازی می شود که مشکل محصول سیب زمینی منطقه را حل کند.
وی با بیان اینکه در منطقه 2 اقتصاد مقاومتی (شهرستان های جیرفت و عنبرآباد) تولید انبوه و با حجم بالا وجود دارد که بعضی از آنها کیفیت لازم را ندارند و قابل عرضه در بازارهای صادراتی نیستند گفت: طی دو هفته گذشته 18 تن فلفل که متقاضی بسیاری نیز داشت به روسیه ارسال و 30 درصد آن به دلیل آلودگی ضایع شد.
طبیب زاده در حوزه حمل محصولات جنوب به بازارهای فروش اظهار کرد: اقدامات و مذاکراتی با شرکت های بین المللی حمل و نقل صورت گرفته تا با استقرار در منطقه، بار به صورت مستقیم به خارج از کشور صادر شود.
مدیریت استان کرمان برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، استان را به هشت منطقه اقتصادی تقسیم و مدیریت توسعه هریک از این مناطق را به شرکت ها و موسسات بزرگ اقتصادی واگذار کرده است.
اتاق بازرگانی کرمان مدیریت منطقه 2 شامل شهرستان های جیرفت و عنبرآباد را بر عهده دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.