امام خمینی: هر کسى به طور کلى از ظلم و ظالم بحث کرد، اکنون در زندان به سر مى ‏برد یا مدتها به سر برده است

امام خمینی بعد از ده ماه حبس و حصر خانگی در تهران در تاریخ پانزدهم فروردین ماه 43 آزاد و شبانه به قم بازگردانده شدند. از همان بدو ورودشان به قم، مردم مطلع و خبر بین همه پیچید و دسته دسته برای دیدار با ایشان می آمدند. علما و بزرگان نیز علاوه بر دیدار حضوری با نامه، از بازگشت امام اظهار خرسندی می کردند و ایشان نیز به نامه ها پاسخ می دادند. اولین پیام امام بعد از آزادی از زندان در تاریخ هجدهم فروردین خطاب به ملت صادر شد که در آن از زندانی بودن افرادی مانند آیت الله طالقانی و مهندس بازرگان و احکامی که درباره آنان صادر شده بود، اظهار تاسف کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همچنین در این پیام از تسلط اسرائیل و عمالش بر شئون مملکت نیز ابراز ناراحتی و تاسف کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

و سَیَعلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَىَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ

من خوف داشتم که اگر در موضوع بیدادگرى نسبت به حجت الاسلام آقاى طالقانى و جناب آقاى مهندس بازرگان و سایر دوستان کلمه ‏اى بنویسم، موجب تشدید امر آنها شود و ده سال زندان به پانزده سال تبدیل گردد. اینک که حکم جائرانه دادگاه تجدید نظر صادر شد، ناچارم از اظهار تأسف از اوضاع ایران عموماً، و از اوضاع دادگاه خصوصاً. به قدرى خلاف قوانین و مقررات در دادگاهها جریان دارد که موجب تأسف و تعجب است: محاکمات سرّى، حبسهاى قبل از ثبوت جرم، بى ‏اعتنایى به دفاع مظلومین. این جانب و اشخاص با وجدان و با دیانت متأسفیم از مظلومیت این اشخاص که به جرم دفاع از اسلام و قانون اساسى محکوم به حبسهاى طویل المدت شده، و باید با حال پیرى و نقاهت در زندان، براى اطفاى شهوات دیگران، به سر برند. رأى دهندگان باید منتظر سرنوشت سختى باشند.

تأسف بالاتر تسلط اسرائیل و عمال اسرائیل است بر بسیارى از شئون حساس مملکت و قبضه نمودن اقتصادیات آن، به کمک دولت و عمال دستگاه جبار. اسرائیل با دوَل اسلامى در حال جنگ است، و دولت ایران با کمال دوستى با او رفتار مى ‏کند و همه نحو وسایل تبلیغ و ورود کالاهاى آن را فراهم مى ‏سازد.

من کراراً اعلام خطر کرده ‏ام: خطر براى دیانت مقدسه، خطر براى استقلال مملکت، خطر براى اقتصاد کشور. من از کلمه «الکُفرُ مِلَّةٌ وَاحِدَةٌ» که از سازمانها به دست و دهانها افتاده متأسفم. این کلام بر خلاف نص کلام اللَّه، و براى پشتیبانى از اسرائیل و عمال اسرائیل است، مقدمه شناسایى اسرائیل است، براى پشتیبانى از عمال اسرائیل و فرقه ضاله منحرفه است. من متأسفم از اینکه در مملکت اسلامى بر خلاف قانون اساسى اوراق ضاله مخالف با نص قرآن و ضروریات دین مقدس نشر مى‏ شود، و دولتها از آن پشتیبانى مى‏ کنند. کتاب انتقاد که بر رد قرآن مجید نوشته شده، و طرح قانون خانواده که بر خلاف احکام ضروریه اسلام و خلاف نص کلام اللَّه مجید [است‏] طرح و منتشر مى‏ گردد، و کسى نیست از دولتها استیضاح کند. من متأسفم از رفتار سازمانها با مجالس تبلیغ احکام و عزادارى بر سید مظلومان- علیه الصلاة و السلام. هر کسى به طور کلى از ظلم و ظالم بحث کرد، اکنون در زندان به سر مى ‏برد یا مدتها به سر برده است. تمام مجالس در تحت فشار، و صاحبان آنها در فشارهایى جانفرسا بوده و هستند. اشخاص متدین را، به جرم آنکه در عاشورا دسته راه انداخته‏ اند و شعار ضد اسرائیل با خود داشته‏ اند، به حبس و زجر و شکنجه کشیدند و اکنون هم در حبس به سر مى ‏برند، با آنکه با کمال آرامش حرکت مى‏ کردند.

من به جمیع دوَل اسلام و مسلمین جهان، در هر جا هستند، اعلام مى ‏کنم که ملت عزیز شیعه از اسرائیل و عمال اسرائیل متنفرند، و از دولتهایى که با اسرائیل سازش مى‏ کنند متنفر و منزجرند. این ملت ایران نیست که با اسرائیل منفور در حال سازش است؛ ملت ایران از این گناه بزرگ برى است. این دولتها هستند که به هیچ وجه مورد تأیید ملت نیستند. از خداوند تعالى عظمت اسلام و حفظ احکام اسلام را خواستار است.»

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

صحیفه امام؛ ج 1، ص 261-262

 

دیدگاه تان را بنویسید