حبس شهرستان دلفان و صدها روستا در برف و استمداد مردم! + تصاویر

شهرستان دلفان از توابع استان لرستان و انبوهی از روستاهای اطراف آن در کولاک و یخبندان محبوس شده اند و راه های مواصلاتی همچنان مسدود است!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس حوادث جی پلاس؛ سیروس مرادزاده مدرس دانشگاه و یکی از ساکنین لرستان با توجه به برف و کولاک در شهرستان دلفان و عدم امکانات مناسب گفت: مسئولین شهرستان در تلاش هستند تا مشکلات را حل کنند اما متاسفانه امکانات کافی در اختیار ندارند. این شهرستان بسیار محروم است و حدود 460 روستایی در اطراف آن قرار دارد مدت سه روز است که مسدود شده است. چند نفر فوتی نیز در این منطقه داشتیم که متاسفانه به دلیل عدم دسترسی به مرکز استان جان خود را از دست دادند.

وی گفت: موقعیت این دلفان به این صورت است که از سه طرف به استان های همدان، کرمانشاه و خرم آباد با فاصله زمانی یک ساعته دسترسی دارد اما در حال حاضر تمامی راه ها و دسترسی ها مسدود شده است و این شهرستان بایکوت شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد بحث تهیه خوراک ساکنین مطرح است که با این وضعیت جوی و مسدود شدن راه ها، مشکلات بدتر می شود.

دکترمرادزاده افزود: متاسفانه صدا و سیما استان مرکز هیچ گونه پوشش خبری و انعکاس خبر در این زمینه انجام نمی دهد و واقعا نمی دانیم از چه مسئله ای هراس دارد که حتی کوچک ترین اطلاع رسانی انجام نمی دهد گویا هیچ اتفاقی رخ نداده است. در ارتفاعات و راه های مواصلاتی بعضا ارتفاع برف بیش از یک متر رسیده است. مردمی که اینجا زندگی می کنند حدود 160 هزار نفر هستند که واقعا در فقر و تنگدستی هستند. مرکز استان یک لودر ارسال کرده است که آن هم متاسفانه خراب شده است.

به گزارش جی پلاس؛ به گفته اهالی منطقه، جدی ترین مشکل فعلی مردم شهرستان دلفان (نورآباد) و روستاهای اطراف، در حال حاضر قطع راه های مواصلاتی و عدم برف روبی است که کار امدادرسانی به گرفتار شدگان در برف و کولاک را  با توجه به تاریکی و سردتر شدن هوا، سخت تر می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید