علی عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون حدود یک هزار نفر در زنجان، از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری دریافت می کنند افزود: همراه با پرداخت مستمری دی ماه، مابه التفاوت افزایش 10 درصدی افزایش میزان مستمری در سال جاری نیز به حساب مستمری بگیران واریز می شود.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر از جمعیت بیش از 112 هزار نفری مشمول عضویت در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان زنجان، 33 درصد آن تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.
عباسی افزود : ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز می توانند با ارائه کپی دفترچه درمان و یا تاییدیه شورای اسلامی شهر و شهرداری محل سکونت خود در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان عضو شوند.
وی بابیان اینکه در این صندوق 2 برابر حق بیمه مشمولان و متقاضیان را دولت پرداخت می کند، افزود: از سال 92 بر اساس قانون مصوب، کشاورزان غیر ساکن در روستاها هم می توانند عضو این صندوق شده و از مزایای آن بهره مند شوند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه پرداخت حق بیمه سالیانه در این صندوق مبلغ مختلف یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون و 600هزار ریال است، گفت: محاسبه میزان مستمری دریافتی بر اساس میانگین پرداخت 2 سال آخر متقاضیان است.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال 1384 در کشور آغاز شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.