جواد رحمتی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: وضعیت تخصیص اعتبار پروژه ها قابل توجه نیست و امید نمی رود که تا پایان سال این شرایط بهتر شود.
وی یادآورشد: پیش بینی می شد وضعیت تخصیص بودجه در سال آینده با شرایط سخت تری مواجه باشد.
رحمتی اظهار کرد: مدیران باید برای جذب حداکثری اعتبارهای پیش بینی در قالب اسناد اعتباری تمام تلاش خود را به کار گیرند.
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: از هم اکنون باید انعطاف پذیری لازم را برای کمبود بودجه سال آینده داشت.
وی بر لزوم تبیین وضعیت تخصیص بودجه این استان از سوی رسانه ها به ویژه صدا و سیما به مردم تاکید و خاطر نشان کرد: پروژه ها نیازمند اعتبار کلانی هستند و بهره برداری از آنها، با وضعیت فعلی تخصیص بودجه نیازمند زمان قابل توجهی است.
رحمتی بر لزوم هماهنگی دستگاه های اجرایی برای برنامه های دهه فجر تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه ها برنامه های قابل بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی خود را برای تنظیم زمان حضور استاندار و مسئولان کشوری به استانداری اعلام کنند.
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: دستگاه ها از سوی دیگر باید برای جذب اعتبارات ملی پروژه های خود پیگیری های لازم را داشته باشند.
وی به دریافت نکردن پروانه ساخت از سوی برخی دستگاه ها برای عملیات های عمرانی اشاره و اضافه کرد: همه دستگاه ها باید طبق قانون برای اجرای هر نوع ساخت و سازی از شهرداری پروانه ساخت دریافت کنند.
رحمتی تاکید کرد: مدیرانی که بدون دریافت پروانه ساخت اقدام به ساخت و ساز کنند و آن بنا وارد کمیسیون ماده 100 شود، مقصر هستند و باید خسارت وارده را طبق رای این کمیسیون پرداخت کنند.
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: این موضوع به ویژه برای دستگاه های نظامی و انتظامی تاکید می شود تا در اجرای عملیات های عمرانی خود با مشکلی مواجه نشوند.
وی تصریح کرد: قانون برای همه مسیر حرکت را مشخص کرده است و همه باید تابع آن باشند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.