مصرف زیاد زردچوبه چه خطراتی دارد؟

زردچوبه نوعی ادویه طلایی است که اغلب به غذا طعمی متمایز و رنگ طلایی فوق العاده می دهد.این ادویه مهم ترین ادویه در غذاهای هندی و پاکستانی است و جزء ضروری غذای معروف «کاری» در جهان به حساب می آید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به نقل از مجله سلامتی: زردچوبه در طب سنتی چینی و هندی مورد استفاده قرار می گرفت و اغلب برای تقویت سیستم ایمنی، تسریع بهبودی آسیب های داخلی و خارجی، کمک به هضم و عملکرد کبد، تسکین درد مفاصل و تنظیم قاعدگی استفاده می شد. همچنین به طور مستقیم روی پوست برای درمان اگزما و التیام زخم ها استفاده می شد.

اما خوردن زیاد زردچوبه چه عوارضی دارد؟

اگرچه سازمان غذا و داروی ایالات متحده زردچوبه را بی خطر می داند، مصرف بیش از حد آن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و نباید بیش از 12 گرم کورکومین در روز مصرف کرد.

استفاده بیش از حد مجاز زردچوبه ممکن است باعث بی اثر شدن داروهای رقیق کننده خون شود و داروهای رقیق کننده خون ممکن است خطر خونریزی را در افرادی که از کلسترول بالا رنج می برند افزایش دهد.

بیماران کم خونی یا کسانی که از کمبود آهن رنج می برند باید در مصرف زردچوبه احتیاط کنند، زیرا می تواند جذب آهن در بدن را محدود کند.طبق یک مطالعه، زردچوبه با سیر و فلفل تند می تواند آهن را بین 20 تا 90 درصد کاهش دهد.


دمنوش زردچوبه

خطر ابتلا به سنگ کلیه با گذشت زمان افزایش می یابد، زیرا اگزالات موجود در زردچوبه نیز از طریق ادرار ترشح می شود، اما زمانی که با کلسیم ترکیب می شوند، منجر به تشکیل سنگ کلیه می شوند.

بر اساس برخی مطالعات، زردچوبه در درمان دیابت موثر است، البته زردچوبه می تواند با کاهش بیش از حد قند خون، اثرات داروهای دیابت را افزایش دهد.

  برخی از مطالعات می گویند زردچوبه عمدتا بی خطر است، با این حال، مصرف بیش از 500 تا 12000 میلی گرم کورکومین می تواند منجر به بثورات پوستی، حالت تهوع، سردرد و اسهال شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید