جی پلاس

درمان ریزش مو و طاسی با تزریق چربی ممکن شد؟ / تحقیقی که نتایج موفقیت آمیزی داشت!

یک بررسی علمی به این نتیجه رسید که تزریق بافت چربی استخراج شده از بدن انسان به پوست سر ممکن است به جلوگیری از طاسی و افزایش تراکم مو کمک کند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: به نظر می رسد این روش غیرمعمول در درمان آلوپسی سیکاتریشال که معمولاً باعث ریزش موی غیرقابل برگشت می شود و تصور می شود یک بیماری خودایمنی است، به خوبی کار کند.

همچنین برای شایع ترین نوع ریزش مو در مردان، طاسی الگوی مردانه، که حدود نیمی از مردان را قبل از 50 سالگی تحت تاثیر قرار می دهد، "امیدبخش" توصیف شد!

این بررسی به مطالعه ای پرداخت که شامل چهار مرد مبتلا به این نوع طاسی و پنج زن بود.

چربی از ناحیه ران برداشته شد و 20 میلی لیتر بافت چربی سه بار در فواصل سه ماهه به پوست سر تزریق شد.

این افراد پس از شش ماه درمان شاهد افزایش قابل توجهی در ضخامت موهای خود بودند که با تراکم موهای سر و قطر یک تار مو اندازه گیری می شد.

آنها همچنین موهای کمتری را در یک "تست کشیدن مو" از دست دادند تا ببینند چقدر راحت مو می ریزد. به طور کلی، این بررسی به 10 گزارش موردی و مطالعه در مورد استفاده از تزریق چربی برای انواع مختلف ریزش مو پرداخته است.

دیلی میل همچنین نوشت: نویسندگان این بررسی، به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی ایران، به این نتیجه رسیدند که این درمان می تواند التهاب مضر پوست سر را به میزان قابل توجهی کنترل کند و تراکم مو را افزایش دهد.

در مورد تزریق چربی، که دانشمندان آن را "بافت چربی" می نامند، آنها می گویند که می تواند "رشد مجدد مو" را تحریک کند و "منبع غنی از سلول های بنیادی" است.

بافت چربی مولکول هایی به نام «فاکتورهای رشد» تولید می کند که کارشناسان معتقدند می تواند به بازسازی مو، مبارزه با التهاب و جلوگیری از آسیب به فولیکول های مو کمک کند.

محققان نتیجه گرفتند: "انتقال اتولوگ بافت چربی ممکن است یک روش درمانی جدید و موثر برای ریزش مو و آلوپسی آره آتا در نظر گرفته شود."

این بررسی که در مجله Cosmetic Dermatology منتشر شده است، درمان‌های کنونی طاسی، از کاشت مو تا استفاده از میکرونیدلینگ را توصیف می‌کند.

اما محققان می‌گویند که بسیاری از درمان‌ها محدودیت‌هایی دارند؛ بنابراین رویکردهای جدیدی برای حل یک مشکل پزشکی  که می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر جذابیت، ظاهر، عزت نفس و کیفیت زندگی بیماران» داشته باشد، همیشه مورد نیاز است.

 

دیدگاه تان را بنویسید