گزارش جی پلاس

خواص مورینگا برای درمان ریزش مو / مورینگای ناشناخته 300 بیماری را درمان می کند! +جزییات

پزشکان متخصص در طب جایگزین فواید شگفت‌ انگیز درخت مورینگا را که برای میلیون‌ها نفر ناشناخته است فاش کرده‌اند و آن را به عنوان یک درمان جادویی برای درمان ریزش مو و بیش از 300 نوع بیماری از جمله کم خونی، اختلالات تیروئیدی و... نام بردند که حتی می تواند جایگزینی برای انسولین برای بیماران مبتلا به قند هم باشد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از البیان امارات:  دکتر محمد حسن - متخصص طب جایگزین معتقد است: درخت مورینگا در کشورهای مختلف جهان نام های زیادی دارد و برخی آن را درخت رحمت، درخت آسانی، شاخه بنیان، درخت ایوان، سیر وحشی یا چوب طبل نیز می نامند.

 

مورینگا حاوی 46 آنتی اکسیدان و 18 اسید آمینه ضروری

وی تصریح کرد: تمام قسمت های این درخت با پختن و خوردن آن به عنوان غذا مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که برخی از مردم دانه و برگ آن را به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن مصرف می کنند؛ به ویژه اینکه حاوی 46 آنتی اکسیدان، 36 عامل ضد التهابی، 18 اسیدهای آمینه ضروری،  15 ویتامین و نمک معدنی است. یک گرم از آن کپسولی از تونیک ها، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، ضد التهاب ها و ضد قارچ ها محسوب می شود.

 

درمان 300 نوع بیماری با گیاه مورینگا

 

وی تصریح کرد: با تحقیقات علمی انجام شده توسط مراکز بین المللی ثابت شده است که این درخت برای درمان بیش از 300 بیماری استفاده می شود و آلمان با تولید داروهای پزشکی برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله پوکی استخوان به عنوان خود موفق شده است از درخت مورینگا بهره مند شود. برگ ها حاوی درصد زیادی کلسیم هستند که به راحتی جذب بدن می شود که به درمان پوکی استخوان، کاهش درد آن، تسریع در بهبود شکستگی ها و رشد طبیعی دندان ها کمک می کند.

 

درمان موثر کم خونی از خواص مورینگا

 

مورینگا همچنین به طور موثری کم خونی را درمان می کند زیرا حاوی آهن است که علاوه بر درمان چاقی به درمان کم خونی و تقویت بدن کمک می کند، زیرا به دلیل توانایی در کاهش اشتها و سرعت بخشیدن به فرآیند هضم و متابولیسم به کاهش وزن بسیار سریع کمک می کند. علاوه بر درمان نقرس، به طور موثری آرتروز را کاهش می دهد.

 

دانه های مورینگا جایگزین انسولین؟!

موضوع به همین جا ختم نمی شود، زیرا این درخت به تنظیم سطح قند خون کمک می کند تا جایی که برخی از بیماران مجبورند مصرف انسولین را قطع کنند و فقط دانه های آن را بعد از وعده های غذایی روزانه بخورند.

برگ‌های درخت مورینگا بیماری‌های قلبی را درمان می‌کند که به افزایش فعال شدن عملکردهای بدن و تنظیم ترشح هورمون‌ها کمک می‌کند. این برگ ها سرشار از اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از بدن در برابر تصلب شرایین، سکته‌های مغزی و بیماری‌های مختلف قلبی محافظت می‌کند.

 

درمان ریزش مو با روغن مورینگا

 روغن مورینگا که رشد شدید مو را تحریک می کند، علاوه بر درمان افراد مبتلا به صرع، به درمان ریزش مو کمک می کند،  خوردن مداوم برگ های آن به کاهش حملات صرع کمک می کند. زیرا حاوی بسیاری از عناصری هستند که به طور قابل توجهی به تقویت حافظه کمک می کند.

همچنین دکتر محمد ناور - متخصص طب جایگزین تأیید کرد که مورینگا به دلیل توانایی آن در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه، کبد و کلیه ها را حفظ می کند، همچنین بسیاری از عفونت هایی که بر کبد تأثیر می گذارند را درمان می کند. در عین حال به طور قابل توجهی کمک به حذف سموم موجود در آن کرده است.

 

استفاده مصریان باستان از خاصیت گیاه مورینگا برای درمان اختلال عملکرد تیروئید

 

گویا مصریان باستان از آن به عنوان داروی پزشکی برای بسیاری از بیماری ها برای درمان اختلال عملکرد تیروئید، چه برای درمان تنبلی یا فعالیت بیش از حد غده استفاده می کردند. عفونت های روده بزرگ و روده کوچک علاوه بر نقش آن در درمان صدها بیماری دیگر که زمان کافی برای برشمردن آنها وجود ندارد.

 

برگ مورینگا 7 برابر پرتغال ویتامین C و چهار برابر شیر کلسیم دارد

وی خاطرنشان کرد: مطالعات علمی ثابت کرده است که برگ مورینگا حاوی هفت برابر ویتامین C پرتقال، سه برابر پتاسیم موز، چهار برابر کلسیم شیر، چهار برابر ویتامین A در هویج و 2 برابر بیشتر از ویتامین C است. محتوای شیر پروتئین با اشاره به اینکه درختی است که می تواند با هر محیطی سازگاری داشته باشد، زیرا از ویژگی های آن توانایی بالایی در تحمل خشکی دارد و به آب زیادی نیاز ندارد و آب باران برای آن کافی است، بنابراین در مناطق کویری، کوهستانی، زمین های خشک و گرم و همچنین در مناطق معتدل و گرم به وفور رشد می کند.

 

مورینگا در کمتر از دو ماه 2 متر می شود!

ناور خاطرنشان کرد که رشد درخت مورینگا بسیار سریع است، ارتفاع آن در کمتر از دو ماه به بیش از دو متر و در کمتر از ده ماه به بیش از سه متر می‌رسد. در برخی از مناطق آفریقا یک غذای کامل است، جایی که از برگ‌های آن به عنوان مکمل غذایی برای افراد مبتلا به نقص ایمنی استفاده می‌شود.

روغن دانه مورینگا از بهترین انواع روغن‌های چند منظوره استخراج می‌شود، زیرا حاوی مواد ضد باکتریایی است.

دیدگاه تان را بنویسید