محمد علی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان می‌گوید: برای نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان درخت مورینگا در منطقه زرآباد بلوچستان در ۲۰ هکتار کشت شده است.

درخت مورینگا برای نخستین بار در زرآباد بلوچستان کاشت شد؛ که برگ و بذر این درخت برای فرآوردهای داروی به کشور کانادا صادر می شود.

به گزارش جماران، این درخت که نسبتاً به خشکی مقاوم است هم در نواحی خشک و نیمه خشک و هم در نواحی مرطوب رشد می کند و به درخت معجزه معروف است، از جمله موارد مصرف مورینگا می توان به مصرف آن در غذای کودک، علوفه حیوانات، تصفیه آب، داروهای طبیعی، باروری،و غیره اشاره کرد.

علاوه براین برگ‌های مورینگا را می توان جهت افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن بدن استفاده نمود، به دلیل اینکه مورینگا انرژی بدن را بدون قند فراهم می‌کند. همچنین برگ‌ها می‌توانند جهت زیباسازی پوست مورد استفاده قرار گیرند، این برگ‌های کوچک می‌توانند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهند.

محمد علی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان می‌گوید: برای نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان این درخت در منطقه زرآباد بلوچستان در ۲۰ هکتار کشت شده است.

وی تصریح کرد: خواستگاه اصلی این درخت در کشور در منطقه های چابهار و زرآباد بلوچستان می تواتد باشد و از باروری و سوددهی مناسبی برخوردار است.

وی عنوان کرد: این درخت مصرف بالای در کشورهای اروپایی و ایران اسلامی دارد و در تلاش هستیم کشت این درخت را در جنوب استان سیستان و بلوچستان گسترش بدهیم.

 

حجم ویدیو: 13.11M | مدت زمان ویدیو: 00:01:52
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.