هشدار مهم به تهرانی ها در خصوص شرایط جوی طی 2 روز آینده

مدیرکل بحران استانداری تهران اعلام کرد که پایتخت‌نشینان ۲ روز آتی از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در استان تهران به ویژه ارتفاعات گفت: پایتخت نشینان طی ۲ روز آتی از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر روز شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی از ظهر فردا یکشنبه ۲۱ خرداد ماه تا روز دوشنبه بعد از ظهر ۲۲ خرداد ماه خبر داد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از ظهر و اوایل شب ۲۱ و ۲۲ خردادماه وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید مورد انتظار است، اظهار داشت: بر این اساس احتمال وقوع رعدوبرق و بارش تگرگ در ارتفاعات و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان تهران وجود دارد.

مدیرکل بحران استانداری تهران بر ضرورت اجتناب از صعود به ارتفاعات، عدم توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه تمام و درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی تاکید و خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم توصیه‌ و هشدارهای صادر شده مدیریت بحران در مرحله پیشگیری را جدی بگیرند تا بتوانیم آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث طبیعی را داشته باشیم، برهمین اساس توصیه می‌شود که پایتخت نشینان طی ۲ روز آتی از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

یزدی مهر با بیان اینکه در هشدار هواشناسی به خیزش گرد و خاک نیز اشاره شده است، گفت: ضروری است که افراد دارای بیماری‌های تنفسی و زمینه‌ای، کودکان و سالمندان، در مواقع خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در فضای باز قرار نگیرند و حتی المقدور از تردد در محیط خارج از منزل اجتناب کنند.

این مسئول بر ضرورت آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امداد رسان تاکید و اضافه کرد: دستورات لازم در این خصوص به مجموعه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

یزدی مهر همچنین با بیان اینکه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه در ارتفاعات استان تهران پیش بینی شده است، افزود: توصیه اکید مدیریت بحران به همه دامداران این است که در مدت مذکور از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع به طور جدی پرهیز کنند.

مدیرکل بحران استانداری تهران یادآور شد: مردم استان اکیداً در حاشیه رودها و مسیل‌ها توقف و اتراق نکنند همچنین به علت احتمال سقوط سنگ از محورهای کوهستانی، توصیه می‌شود از سفرهای برون شهری خودداری و نسبت به سفرهای درون شهری احتیاط لازم صورت گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید