اتحادیه اروپا شرکت مهم در اینترنت ایران را تحریم کرد/

محصول اصلی ابر آروان، CDN است. پویا پیرحسین‌لو مدیرعامل این شرکت مهر ۱۴۰۰ در مصاحبه‌ای گفت در ایران سهم کلودفلر از بازار CDN حدود ۷۰ درصد و سهم ابر آروان ۲۵ درصد است. او همچنین گفته بود ۹۵ درصد بازار ایران در اختیار کلودفلر و ابر آروان است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اتحادیه اروپا امروز ۳۲ شخص و شرکت را در لیست تحریم خود قرار داد که نام ابر آروان⁩ نیز در این لیست دیده می‌شود.

در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده است که ابر آروان از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است؛ موضوعی که ابر آروان تکذیب می‌کند.

ابر آروان در آخرین رویداد سوار ابرها که ۲۸ فروردین برگزار شد، به شکل عمومی تمام اتهام‌هایی که به این شرکت وارد شده بود را رد و اعلام کرد میزبانی از کسب‌وکارها در ایران یا خارج ایران تفاوتی در تصمیم حاکمیت برای قطع اینترنت ایجاد نمی‌کند. ابر آروان همچنین در این رویداد، از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ ایران در حوزه‌ دیتاسنتر ابری در این شرکت خبر داده بود. در آن تاریخ ابرآروان همچنین از سوی فناپ، ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد.

محصول اصلی ابر آروان، CDN است. پویا پیرحسین‌لو مدیرعامل این شرکت مهر ۱۴۰۰ در مصاحبه‌ای به دیجیاتو گفت در ایران سهم کلودفلر از بازار CDN حدود ۷۰ درصد و سهم ابر آروان ۲۵ درصد است. او همچنین گفته بود ۹۵ درصد بازار ایران در اختیار کلودفلر و ابر آروان است.

در فروردین ۱۴۰۱ نیز آمارهای رسمی ابر آروان روی کدال منتشر شد. بررسی صورت‌های مالی یک سال گذشته ابر آروان حکایت از درآمد عملیاتی 72 میلیارد تومانی و سود خالص 21 میلیارد تومانی برای این شرکت داشت. دارایی‌های نامشهود این استارتاپ نیز حدود 97 میلیارد تومان برآورد شده بود./ دیجیاتو

 

 بیانیه ابر آروان در مورد تحریم ها: در جنگ رسانه‌ای شکست خورده‌ایم

ابر آروان در واکنش به تحریم اتحادیه اروپا بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت می‌پذیرد در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده اما برای احقاق حقوق خود در مراجع بین‌المللی اقدام خواهد کرد:

«امروز انتشار خبر تحریم آروان‌کلاد از سوی اتحادیه‌ی اروپا در حالی اعلام شد که چند ماهی است با ارایه دلایلی فنی و روشن، اتهامات واهی و ادعاهای بی‌اساس مبنی‌بر نقش داشتن در محدودیت یا قطع اینترنت را بارها رد کرده‌ایم. 

می‌پذیریم که در جنگ رسانه‌ای در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده‌ایم و نتوانسته‌ایم از حقانیت خود به‌درستی دفاع کنیم. اتهامات نادرست از طریق رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها، بدون شواهد محکم، آن قدر تکرار شده که امروز مبنایی برای این تحریم ناعادلانه قرار گرفته است. 

اثرپذیری و دنباله‌روی نهادهای اروپایی از این اتهام‌های یک‌طرفه و بی‌اساس، ناامیدکننده است. بدون شک برای احقاق حقوق مادی‌ و معنوی خود به کمک مراجع دارای صلاحیت بین‌المللی اقدام خواهیم کرد.»

دیدگاه تان را بنویسید