دولت سوییس اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه یک شرکت ایرانی و سه‌‎ تن از افراد ارشد نظامی ایران را به دلیل آن‌چه «حمایت ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین» خوانده شده است، اجرایی می‌کند.

به گزارش جماران؛ دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوییس در بیانیه‌ای با تکرار ادعای نقش داشتن ایران در جنگ اوکراین با حمایت تسلیحاتی از روسیه، اعلام کرد که برخی تحریم‌های اخیراتحادیه اروپا علیه ایران را اجرایی می‌کند.

ایسنا به نقل از وبگاه خبری  سوییس‌اینفو نوشت: دولت سوییس اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه یک شرکت ایرانی و سه‌‎ تن از افراد ارشد نظامی ایران را به دلیل آن‌چه «حمایت ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین» خوانده شده است، اجرایی می‌کند.

طبق بیانیه‌ای از سوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس، این اقدامات تحریمی علیه شرکت صنایع هوایی شاهد و سه تن از مقامات ارشد نظامی ایران، قرار بود روز سه‌شنبه و به دنبال تصمیم وزارت اقتصاد این کشور اجرایی شوند.

در این بیانیه ادعا شده است: شرکت صنایع هوایی شاهد وابسته به نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است که مسئول طراحی و تولید پهپادهای سری «شاهد» ایران است. این پهپادها به روسیه ارسال شده‌اند و در جنگ علیه اوکراین به کار می‌روند.

افراد مشمول این اقدامات تحریمی، سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سید حجت‌الله قریشی مسئول تامین و تحقیقات وزارت دفاع و سردار سعید آقاجانی فرمانده واحد پهپادی نیروی هوافضای سپاه هستند.

پیرو این تحریم‌ها، اموال اشخاص نام برده مسدود شده و آن‌ها از سفر به سوییس منع خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.