جی پلاس؛

توصیه ای که امام درباره آثار شهید مطهری به جوانان فرمودند

امام خمینی در بیست و هفتم اسفند ماه سال 58 در پیامی خطاب به ملت ایران، درباره استفاده از آثار شهید مطهری توصیه فرمودند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در بیست و هفتم اسفند ماه سال 58 مطابق با بیست و نهم ربیع الثانی 1400 در پیامی خطاب به ملت مسلمان ایران، بر استفاده جوانان از کتاب و آثار شهید استاد مرتضی مطهری تاکید کردند. متن پیام امام به شرح زیر است: 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

گرچه انقلاب اسلامی ایران ـ به رغم بدخواهان و ماجراجویان ـ به خواست و توفیق خداوند متعال به پیروزی رسید و نهادهای اسلامی ـ انقلابی یکی پس از دیگری در ظرف تقریباً یک سال با آرامش و موفقیت انجام گرفت، لکن بر ملت ما و به حوزه‌ های اسلامی و علمی خسارت های جبران‌ناپذیر نیز به دست منافقین ضد انقلاب واقع شد؛ همچون ترور خائنانۀ مرحوم دانشمند و اسلام‌شناس عظیم‌ الشأن حجت الاسلام آقای حاج شیخ مرتضی شهید مطهری ـ رحمة‌اللّه‌ علیه. اینجانب نمی‌ توانم در این حال احساسات و عواطف خود را نسبت به این شخصیت عزیز ابراز کنم. آنچه باید عرض کنم دربارۀ او آن است که او خدمت های ارزشمندی به اسلام و علم نمود و موجب تأسف بسیار است که دست خیانتکار، این درخت ثمربخش را از حوزه‌ های علمی و اسلامی گرفت و همگان را از ثمرات ارجمند آن، محروم نمود. مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانه‌ ای محکم برای حوزه‌ های دینی و علمی و خدمتگزاری سودمند برای ملت و کشور بود. خدایش رحمت کند و در جوار خدمتگزاران بزرگ اسلام جایگزین فرماید.

 

اکنون شنیده می‌ شود که مخالفین اسلام و گروه های ضد انقلاب درصدد هستند که با تبلیغات اسلام‌شکن خود دست جوانان عزیز دانشگاهی ما را از استفاده از کتب این استاد فقید کوتاه کنند. من به دانشجویان و طبقۀ روشنفکران متعهد توصیه می‌ کنم که کتاب های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‌ های غیر اسلامی فراموش شود. از خداوند متعال توفیق همگان را خواهانم. والسلام علی عباداللّه‌ الصالحین.

27 اسفند ماه 58

29 ربیع الثانی 1400

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 12، ص 187-188

 

دیدگاه تان را بنویسید