جی پلاس؛

حکمی از امام که دادگاه های انقلاب را متوقف کرد

امام خمینی در بیست و پنجم اسفند ماه سال 57 حکم مهمی خطاب به دادگاه های انقلاب تهران و شهرستان ها صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در بیست و پنجم اسفند ماه سال 57 در حکمی خطاب به دادگاه های انقلاب تهران و شهرستان ها تا تصویب آیین نامۀ جدید دادگاه های انقلاب، محاکمات را تعطیل اعلام کردند. متن حکم امام به شرح زیر است: 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

نظر به اینکه تسریع در محاکمات و اجرای احکام دربارۀ جنایتکاران ـ فی‌الجمله ـ منتفی شده است، لازم است از این پس محاکمات زیر نظر شورای انقلاب اسلامی و دولت انقلاب اسلامی صورت گیرد. و به همین منظور دستور داده شده است که شورای انقلاب اسلامی آیین‌نامۀ جدیدی تنظیم و تصویب نماید. از این رو لازم است دادگاه مرکزی تهران، از این تاریخ تا تصویب آیین‌نامۀ جدید، محاکمات را متوقف کند؛ و دادگاه های شهرستان ها به کار بازپرسی و محاکمه ادامه دهند ولی اجرای احکام این دادگاه ها از این پس موقوف به تأیید دادگاه مرکزی خواهد بود که طبق آیین‌ نامۀ جدید صورت خواهد گرفت.

 

تذکر این نکته بجاست که تمامی دادگاه های انقلابی بجز رسیدگی به جرایم ضدانقلابی، حق هیچ گونه دخالت در امور دیگر از قبیل دزدی و سایر اموری که موجب حد می‌ شود را ندارند؛ زیرا دادگاه های فوق‌ العادۀ انقلاب اسلامی فقط مربوط به رسیدگی به امور ضد انقلابی در حال حاضر و در دوران رژیم اختناق می‌ باشد.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 6، ص 379

دیدگاه تان را بنویسید