صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان توصیه به جوانان در استفاده از آثار و کتب استاد شهید مطهری
  • محل تهران، شمیران، دربند
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع توصیه به جوانان در استفاده از آثار و کتب استاد شهید مطهری
  • حضار ملت مسلمان ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

گرچه انقلاب اسلامی ایران ـ به رغم بدخواهان و ماجراجویان ـ به خواست و توفیق خداوند متعال به پیروزی رسید و نهادهای اسلامی ـ انقلابی یکی پس از دیگری در ظرف تقریباً یک سال با آرامش و موفقیت انجام گرفت، لکن بر ملت ما و به حوزه‏های اسلامی و علمی خسارتهای جبران‏ناپذیر نیز به دست منافقین ضد انقلاب واقع شد؛ همچون ترور خائنانۀ مرحوم دانشمند و اسلام‏شناس عظیم‏الشأن حجت الاسلام آقای حاج شیخ مرتضی شهید مطهری ـ رحمة‏اللّه‏ علیه.

اینجانب نمی‏توانم در این حال احساسات و عواطف خود را نسبت به این شخصیت عزیز ابراز کنم. آنچه باید عرض کنم دربارۀ او آن است که او خدمتهای ارزشمندی به اسلام و علم نمود و موجب تأسف بسیار است که دست خیانتکار، این درخت ثمربخش را از حوزه‏های علمی و اسلامی گرفت و همگان را از ثمرات ارجمند آن، محروم نمود. مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانه‏ای محکم برای حوزه‏های دینی و علمی و خدمتگزاری سودمند برای ملت و کشور بود. خدایش رحمت کند و در جوار خدمتگزاران بزرگ اسلام جایگزین فرماید.

اکنون شنیده می‏شود که مخالفین اسلام و گروههای ضد انقلاب درصدد هستند که با تبلیغات اسلام‏شکن خود دست جوانان عزیز دانشگاهی ما را از استفاده از کتب این استاد
فقید کوتاه کنند. من به دانشجویان و طبقۀ روشنفکران متعهد توصیه می‏کنم که کتابهای این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‏های غیر اسلامی فراموش شود. از خداوند متعال توفیق همگان را خواهانم. والسلام علی عباداللّه‏ الصالحین.

27 اسفند ماه 58

29 ربیع الثانی 1400

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی