احتمال اعمال محدودیت های کرونایی در عید نوروز 1401 وجود دارد

سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه متوسط استفاده از ماسک کمتر از ۵۰ درصد است که خیلی پایین است گفت: اگر شیوه نامه های بهداشتی به خوبی رعایت نشود به دلیل محدودیت ها، عید نوروز سختی خواهیم داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با ورود پیک همگانی کرونا و عدم رعایت شیوه نامه ها احتمال اعمال محدودیت‌ها در عید نوروز وجود دارد.

طبق گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موارد بستری بیماری معمولا یک تا ۲ ماه بعد از افزایش موارد ابتلا، بیشتر می شود لذا نباید عادی انگاری را رواج داد.

وی افزود: روند بیماری و ابتلا به اُمیکرون در کل کشور و خوزستان در حال افزایش است به گونه‌ای که تعداد مبتلایان در هر هفته نسبت به هفته قبل از آن ۲ برابر می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در معرض پیک شدید بیماری هستیم گفت: عمده مشکل ما عدم مراجعه ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد برای تزریق واکسن نوبت دوم است همچنین روند تزریق دُز سوم نیز کند و کم اثر است و دیگران را گرفتار می کند.

وی افزود: مهمترین موضوع در اجرای پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک است که متاسفانه  در خوزستان به خوبی رعایت نمی شود همچنین در حاشیه شهرها تنها ۱۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک بوده و ما را بیشتر در معرض پیک قرار می‌دهد.

سرمست با اشاره به اینکه متوسط استفاده از ماسک کمتر از ۵۰ درصد است که خیلی پایین است گفت: اگر شیوه نامه های بهداشتی به خوبی رعایت نشود به دلیل محدودیت ها، عید نوروز سختی خواهیم داشت.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

دیدگاه تان را بنویسید