امروز جلسه شورایعالی کار برگزار می‌شود/ نمایندگان کارگری به دنبال ورود به بحث دستمزد کارگران در سال 1401

امروز جلسه شورایعالی کار برگزار می شود/ نمایندگان کارگری به دنبال ورود به بحث دستمزد کارگران در سال 1401 هستند

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ علی خدایی از برگزاری شورایعالی کار خبر داد و گفت: قصد داریم به بحث مزد سال آینده ورود کنیم.

علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) گفت: امروز (هجدهم دیماه) راس ساعت شش بعدازظهر، جلسه‌ی سه‌جانبه‌ی شورایعالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در محل وزارت کار برگزار خواهد شد.

خدایی در ارتباط با برنامه و دستور کار این نشست گفت: یکی از دستورکارها، بررسی گزارش کمیته دستمزد است؛ کمیته دستمزدِ ذیل شورایعالی کار، ماهی دوبار برگزار می شود و قرار است امشب به گزارش این کمیته ورود کنیم. علاوه بر آن، آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۴۹ قانون کار که در جلسات قبل نهایی شده، قرار است به تصویب نهایی برسد و برای ارسال به هیات دولت آماده شود.

این آیین‌نامه، نحوه‌ی مشارکت دولت و نهادهای ذیربط در تامین مسکن کارگری را مشخص می‌کند و سالهاست که تدوین و ابلاغ آن به تاخیر افتاده است.

 

قصد داریم در جلسه امروز به بحث مزد ورود کنیم

 

نماینده کارگران در شورایعالی کار در ارتباط با ورود به مبحث مزد ۱۴۰۱ می‌گوید: در دستور کار رسمی جلسه، ورود به مبحث دستمزد سال آینده نیست اما باتوجه به اینکه در نیمه‌ی دوم دیماه هستیم و کم کم دیر می‌شود، ما نمایندگان کارگری قصد داریم در جلسه امروز به بحث مزد ورود کنیم. مذاکرات و چانه‌زنی‌های مربوط به دستمزد ۱۴۰۱ باید از همین الان آغاز شود؛ امیدواریم شرکای اجتماعی با نگاه مثبت به بحث دستمزد توجه کرده و بتوانیم مزد کارگران را به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی و تورم سبد معیشت افزایش دهیم.

خدایی با تاکید بر بحران معیشت کارگران افزود: تورم سرسام‌آور و افزایش هزینه‌های زندگی، کارگران شاغل و بازنشسته را دچار بحران شدید کرده و در مذاکرات مزدی ۱۴۰۱ باید افزایش هزینه‌های زندگی و این تورم لجام‌گسیخته مد نظر قرار بگیرد./ ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید