عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت سردار سلیمانی در آکادمی ملی المپیک

ابوترابی فرد: عزت کنونی ایران مدیون دوران دفاع مقدس است/ امام خمینی هنگام پیروزی انقلاب با امام زمان رحلت هیچ تفاوتی نداشت/ حاج قاسم مصداق عمل صالح بود

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اگر الان عزت داریم بخاطر دوران دفاع مقدس است و هرجا هم ضعف هایی در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داریم، بخاطر دوری ما از "عمل صالح" بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه جامعه جی پلاس؛  مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی؛ به میزبانی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (سه شنبه 14دی 1400) با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم که سیدرضا صالحی امیری - رئیس کمیته ملی المپیک؛ حجت الاسلام نقویان و جمعی از مسئولین وزارت ورزش و جوانان؛ کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و همچنین فدراسیون های ورزشی و جامعه ورزش کشور حضور داشتند؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ابوترابی فرد سخنرانی کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در این برنامه با برشمردن ویژگی های انسان عزیز و عزتمند اظهار کرد: عزت از واژه های بلند قرآن کریم است و عزت حقیقی مخصوص خداست. تمام انسان ها به واسطه ویژگی ذاتی کمال خواهی و عزت جویی، در پی حصول این مهم هستند اما راه رسیدن به عزت واقعی بنابر تفسیر کلمه "طیبه" در قرآن، ریشه دار شدن است. ریشه داشتن یعنی تکیه بر عقل، علم و معرفت که این دقیقا ویژگی بارز اسلام بوده که ماندگار شده است.

او با اشاره به صفات انسان های برجسته و ریشه دار، از منظر این رویکرد؛ گفت: انسان ریشه دار، طریق و سیره ثابت دارد. امام خمینی (س)  در نجف، قم، پاریس، مقطع پیروزی انقلاب و هنگام رحلت و دیدار معبودش، هیچ تفاوتی با هم نداشته و این به منزله ریشه دار بودن ایشان است. حاج قاسم سلیمانی سال 67 نیز با حاج قاسم سال 98 هیچ تفاوتی نمی کند. اخوی بزرگ بنده (علی اکبر ابوترابی فرد) نیز همین ویژگی را داشت و چه در اسارت صدام و چه اگر در اروپا بود، همان سیره عملی را داشت.

 

photo_2022-01-02_13-32-50

 

به گزارش جی پلاس؛ امام جمعه موقت تهران در ادامه صحبت هایش، عزتِ ایران را مدیون اعمال صالح و مهمترین مصادیق آن را دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: اگر عزتی داریم بخاطر آن دوران است و اگر در هر عرصه ای چه سیاسی و چه اقتصادی و اجتماعی، ضعف داریم بخاطر دوری ما از "عمل صالح" است.  عمل صالح را محصول و خروجی انسان های ریشه دار است. انسان بدون عمل صالح می میرد و هر کسی به اندازه میزان عمل صالح خود، دارای حیات واقعی است و حاج قاسم سلیمانی یکی از مصادیق انسان دارای عمل صالح بود.

 

ابوترابی فرد در پایان این سخنرانی، اصلاح کلام و گفتار را سرمنشاء تمام اصلاحات در انسان دانست و این را وعده خداوند در قرآن بیان کرد و گفت: مراقبت و مزین بودن به کلام و گفتار درست و سالم مظهر "قول سدید" است. یعنی انسانی محکم که کلام و گفتارش بر اساس ریشه ها و معیارهای درست و دقیق است. بی جا و اشتباه به پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاک و مطهرش، نسبت های نادرست نمی دهد. خطا از چنین انسانی فاصله دارد. سردار سلیمانی و اخوی بزرگ بنده هم از مصادیق چنین انسان هایی بودند. ان شاء الله خداوند ما را هدایت کند و بدانیم هر چه بتوانیم به درستی به سیره اهل بیت علیهم السلام نزدیک شویم، خودمان را اصلاح کردیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید