مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته؛

صالحی امیری: در وضعیت سختی هستیم؛ تبعیضی در ایران نیست/ اهدا تابلوی سردار حاج قاسم سلیمانی به جامعه کاراته+ تصاویر

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان در سالن فارسی آکادمی برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مراسم بدرقه کاروان تیم ملی کاراته به مسابقات قهرمانی آسیا 2021 قزاقستان، صبح امروز در سالن استاد ابوالقاسم فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، با حضور رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، احمد راستینه رئیس کمیته تربیت‌بدنی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته برگزار شد.

سید رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم اظهار داشت: مطمئناً امروز در تقویم کاراته ایران ثبت خواهد شد. لشگر کاراته امروز نمود در این سالن یافته. کاراته در ورزش ایران جای خاصی دارد. کاراته یعنی شجاعت، رقابت، رفاقت، اخلاق، غرور و انسانیت. کاراته یعنی سلامت و نشاط ملی و یعنی سکوی قهرمانی و پهلوانی و حرمت و اخلاق و عزم و ایمان انسانی. کاراته می‌تواند پرچم‌دار اخلاق و فضیلت در ورزش کشور باشد. کاراته جزو معدود فدراسیون‌های حائز نسبت جنسیتی برابر است و دختران برای قهرمانی و اهتزاز پرچم ایران رقابت می‌کنند.

وی افزود: همه مجموعه دولت و مجلس در کنار کاراته هستند. وزیر سخت‌کوش و بامعرفت با تمام ظرفیت در کنار فدراسیون هست و یک دستگاه بزرگ پشت سر قهرمانان ماست که هیچ کاراته‌کایی نباید دغدغه داشته باشد. کم‌تر دوره‌ای بوده که یک نماینده مجلس با سابقه کاراته جزو مسئولین تصمیم‌گیر باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به رئیس فدراسیون کاراته بیان کرد: ویژگی اول طباطبایی اخلاق‌مداری و ویژگی دومش سخت‌کوشی‌ست. او در یک ماه اخیر تمام زندگی‌اش را صرف فراهم‌آوری کاروان کرد. در این شرایط سخت او این کارها را انجام داد تا لبخند را بر لبان ملت بنشاند. حضور دختران ما در عرصه‌های بین‌المللی پیامی دارد که رسانه‌های معاند دروغ می‌گویند و تبعیضی در ایران نیست.

صالحی امیری ادامه داد: هزینه در ورزش، سرمایه‌گذاری‌ست و اگر بخواهیم کام تلخ ملت را شیرین کنیم، باید در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم. به جای پرداختن به هزینه های درمان، باید در ورزش هزینه کنیم و لازمه حیات ملت، این است. با درخشش کاراته یک ملت احساس خوشی می‌کند. امیدوارم مسیر بودجه سال جاری در جهت جهش ورزش کشور باشد تا در سال آتی سطح یاس و انزوا در جامعه کاهش یابد.

صالحی امیری ادامه داد: امیدوارم بودجه ورزش با همت دولت و نمایندگان افزایش پیدا کند. رابطه معنی داری بین توجه به ورزش و غرور ملی و سلامت و وجود دارد که هر میزان سرمایه‌گذاری کنید در 1401 در متن اجتماعی برداشت خواهید کرد. باید اعزام فدراسیون‌ها کمترین دغدغه باشد و نمی‌خواهم کام شما را تلخ کنم، اما امروز  شرایط کشور سخت است و شما وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را مقصر ندانید. لازمه تغییر این شرایط چشم امید ما به مجلس است. ما سه رویداد کشورهای اسلامی با حضور 400 تا 500 ورزشکار، بازی‌های  آسیایی هانگژو با حضور 500 تا 600 ورزشکار  و المپیک آسیایی جوانان را داشته باشیم و این سه رویداد بزرگ نیازمند یک حمایت ملی از دولت و مجلس ملی است.

وی با اشاره به رویدادهای پیش روی ورزش گفت: شرایط سختی داریم، برای اعزام یک کاروان ورزشی متحمل وضعیت سختی هستیم. لازمه تغییر این شرایط، امید به مجلس در سال جدید خواهد بود. در سال آتی3 رویداد مهم را داریم. بازی‌های قونیه، هانگ‌ژو و المپیک جوانان؛ این 3 کاروان بزرگ نیاز به یک حمایت بزرگ دارد. باور دارم مجلس و دولت این عزم و ایمان را برای حمایت از ورزش ایران دارند. کاراته باید قدر خودش را بداند و پرچم‌دار اخلاق در ورزش قهرمانی باشد. بیش از نتیجه به سلامت، اخلاق و معرفت ورزشکاران فکر می‌کنیم.

در این مراسم تابلوی اهدایی خانواده حاج قاسم سلیمانی به جامعه کاراته به علیرضا احسانی پیشکسوت کاراته اهدا شد.

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراتهمراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

 

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته

دیدگاه تان را بنویسید