تلگرام با ویژگی‌های جذاب آپدیت شد/ اسکرین شات گرفتن و فوروارد کردن پیام ها در تلگرام را ممنوع کنید! + فیلم‌های آموزشی

‌اولین قابلیت جدید این اپدیت تلگرام امکان محدود کردن فوروارد شدن پستها در کانالهای خصوصی است. بدین صورت وقتی این گزینه توسط ادمین کانال فعال بشود، ممبرها نه میتوانند پستهای کانال شما را فوروارد کنند، نه میتوانند آنها را ذخیره کنند و نه میتوانند از آنها اسکرین شات بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تلگرام در اپدیت جدیدش قابلیت های جذابی را عرضه کرده که به خصوص برای حریم شخصی کاربران و کانالها حائز اهمیت هستند. 

‌اولین قابلیت جدید این آپدیت تلگرام امکان محدود کردن فوروارد شدن پستها در کانالهای خصوصی است. بدین صورت وقتی این گزینه توسط ادمین کانال فعال بشود، ممبرها نه میتوانند پستهای کانال شما را فوروارد کنند، نه میتوانند آنها را ذخیره کنند و نه میتوانند از آنها اسکرین شات بگیرند.

 

ویژگی جذاب برای کانال های پولی

 

چنین قابلیتی به خصوص برای کانالهایی که دارای محتوای اختصاصی یا پولی هستند میتواند بسیار جذاب باشد و تلگرام سعی کرده تا جای ممکن جلوی انتشار محتوای این کانالها به خارج از کانال را بگیرد. 

 

قابلیت بزرگ بعدی امکان پیام دادن در گروه ها و کامنت گذاشتن در کانالها با ایدی و عکس یکی از کانالهای عمومی شما است که حریم شخصی کاربران را بسیار افزایش میدهد و در صورت نیاز کاربران میتوانند به طور کامل ناشناس بمانند و اثری از خودشان به جا نگذارند. 

 

 

این قابلیت همچنین باعث می شود تا کاربران نیازی به معرفی کانال خود در گروه های مختلف نداشته باشند و بقیه افراد گروه تنها با کلیک کردن روی عکس آن شخص میتوانند به کانال وی هدایت بشوند. 

 

حذف پیام های یک چت در بازه زمانی خاصی

 

قابلیت بعدی امکان حذف پیام های یک چت در بازه زمانی خاصی است. مثلا اگر طی هفته گذشته حرفهای ناخوشایندی زده اید، به جای حذف کامل پیام ها یا انتخاب تک تک آنها به طور دستی، حالا میتوانید بازه زمانی خاصی را انتخاب کنید تا پیامهای آن بازه پاک بشوند. 

 

تلگرام برای کاربران iOS قابلیت تشخیص متن عکسها را اضافه کرده و کاربران حالا به راحتی میتوانند متن موجود در عکسهایی که در تلگرام برای آنها ارسال می شود را استخراج کنند. 

این قابلیت برخلاف قابلیت Live Text اپل، محدود به iOS 15 و ایفونهای خاصی نیست و تمام دستگاه های اپلی که از iOS 13 به بالا پشتیبانی میکنند میتوانند از آن استفاده کنند. این قابلیت اما در حال حاضر محدود به زبان انگلیسی و چند زبان دیگه است.

 

 

‌ از حالا در منوی Devices می شود تعیین کرد که هر دستگاهی که برای مدت خاصی فعالیتی نداشت، به طور اتوماتیک از لیست دستگاه های وصل شده به اکانت شما حذف بشود. 

‌ همچنین در هنگام دریافت کد ورود به تلگرام با استفاده از تماس صوتی، کدی که باید برای ورود وارد کنید در واقع همان شماره ای است که با شما تماس گرفته است!

 

 

‌علاوه بر این از حالا در گروه هایی که نیاز به تایید ادمین برای ورود کاربران دارند، ربات های مدیریت گروه میتوانند به کاربرانی که درخواست ورود دادند، پیام شخصی بدهند و آنها را از قوانین گروه قبل از ورود اگاه کنند یا به آنها کپچا نشان بدهند. 

 

 

منبع: «تک توب» با اصلاح نوشتاری

دیدگاه تان را بنویسید