تلگرام بخش تبلیغاتش را افتتاح کرد/ چگونه می توان در تلگرام تبلیغات گرفت و درآمد کسب کرد؟ + تصاویر و فیلم

پستهای تبلیغاتی تلگرام فقط در کانالهایی درج میشن که موضوع مرتبطی دارن. تبلیغات در بین پستها قرار نمیگیرن، در چتهای شخصی به هیچ وجه تبلیغی نمیبینید و کاملا با رعایت حریم شخصی پیاده شدن. یعنی تبلیغ دهنده نه میتونه لینک به سایت بزاره و نه تلگرام شمارو تعقیب میکنه که کدوم تبلیغات رو دیدید و برخلاف پلتفرم هایی مثل فیسبوک، در تلگرام خبری از تبلیغات هدفمند نیست، در نتیجه نیازی به جمع اوری اطلاعات کاربران هم وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تلگرام به صورت ازمایشی پلتفرم موعود و موردانتظار خودش برای تبلیغات رو در سکوت خبری عرضه کرد. 

پاول دورف سال پیش وعده عرضه پلتفرم تبلیغاتی تلگرام رو داده بود تا این شرکت بتونه از پس هزینه های سرسام اور سرورهای تلگرام بربیاد و علاوه بر این برای صاحبان کانالها هم درامدی رو به ارمغان بیاره. 

این پلتفرم تبلیغاتی جدید که برای درج تبلیغات به صورت ازمایشی در ادرس promote.telegram.org در دسترس هست، به ارائه دهندگان تبلیغات این امکان رو میده که بتونن تبلیغاتشون رو به صورت متمرکز و گسترده در کانالهای تلگرام محبوب و مختلف درج کنن. 

 

فقط تبلیغات با کیفیت در تلگرام درج می شود

 

در این پلتفرم بعد از وارد شدن با اکانت تلگرام در اون، باید بودجه تبلیغاتی در اون واریز بشه که حداقل مبلغ واریزی در حال حاضر، 2 میلیون یورو هست که نشون دهنده اینه که مخاطب این پلتفرم حداقل فعلا، شرکتهای بزرگ با بودجه های عظیم تبلیغاتی هستن و باعث میشه فقط تبلیغات با کیفیت در تلگرام درج بشه.

بعد از انجام اینکار، تبلیغات دهنده باید در این پلتفرم تبلیغ بسازه که در اون میتونه فقط محتوای متنی با حداکثر طول 160 کاراکتر بدون هیچ لینک خارجی درج کنه و در اون تنها مجاز هست به کانال یا ربات خودش لینک بده. علاوه بر این در این محل بودجه تبلغش رو مشخص میکنه که براساس CPM یا هزینه هر هزار ویو هست و هر چه تبلیغات دهنده هزینه بیشتری قرار بده، شانسش برای برنده شدن و نمایش تبلیغش در کانالهای مختلف بیشتر هست.

بعد از اینکار باید موضوع کانالهای موردنظرش که در اونها تبلیغات انجام میشه رو مشخص کنه. انتخاب کانالها به دست تلگرام هست ولی تبلیغات دهنده میتونه کانالهایی رو هم به طور دستی اضافه کنه. 

خود تبلیغات اما فقط در کانالهایی که بالای 1000 ممبر دارن و فقط به عنوان اخرین پست درج میشن و تا وقتی کاربر همه پستهای کانال رو ندیده باشه اونهارو نخواهد دید. پستهای تبلیغاتی هم با عبارت Sponsored قابل تمایز هستن و صاحب کانال کنترلی روی اینکه کانالش تبلیغ داشته باشه یا نداشته باشه نداره و کل کار به تصمیم تلگرام هست. 

علاوه بر این، پستهای تبلیغاتی فقط در کانالهایی درج میشن که موضوع مرتبطی دارن. تبلیغات در بین پستها قرار نمیگیرن، در چتهای شخصی به هیچ وجه تبلیغی نمیبینید و کاملا با رعایت حریم شخصی پیاده شدن. یعنی تبلیغ دهنده نه میتونه لینک به سایت بزاره و نه تلگرام شمارو تعقیب میکنه که کدوم تبلیغات رو دیدید و برخلاف پلتفرم هایی مثل فیسبوک، در تلگرام خبری از تبلیغات هدفمند نیست، در نتیجه نیازی به جمع اوری اطلاعات کاربران هم وجود نداره.

 

تبلیغات تلگرام

 

تبلیغات تلگرام

 

تبلیغات تلگرام

 

تبلیغات تلگرام

 

فعلا خبری از تقسیم درآمد تبلیغات با صاحبان کانالها نیست

 

‌اما در مورد بحث شیرین درامد تبلیغات برای صاحبان کانالها. تلگرام رسما گفته تا وقتی این شرکت هزینه های خودشو رو از این پلتفرم درنیاره خبری از تقسیم درامد تبلیغات با صاحبان کانالها نخواهد بود. 

اما وقتی درامد تلگرام از تبلیغات به حدی رسید که هزینه های این شرکت رو پوشش داد و چیزی اضافه موند، در اون صورت تلگرام درصدی از سودش از تبلیغات رو با صاحبان کانالها هم تقسیم میکنه. 

این قضیه ممکنه چندین سال طول بکشه و اگر از مشکلات دیگه ای مثل تحریمها صرف نظر کنیم، حالا حالاها منتظر کسب درامد از کانالتون از طریق این راه نباشید. 

 

منبع: تک توب

دیدگاه تان را بنویسید