آخرین وضعیت همسازی سازی حقوق ایثارگران/ مستندات 17 هزار بازنشسته ایثارگر کشوری بررسی می شود

مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با همسان سازی یک گروه و ایثارگری توضیحاتی ارائه کرد و خبر داد که احکام مناطق جنگی مستلزم تبیین ساز و کار اجرایی و شرایط آن توسط مراجع ذیربط است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که، چرا همسان سازی یک گروه و ایثارگری و برخی خدمات شامل حال وظیفه بگیران نشده است، گفت: اعمال یک گروه بالاتر و ایثارگری درباره بازنشستگان متوفی با رعایت شرایط قانونی قابل اعمال بوده و انجام شده است.

شیرمحمدی گفت: مواردی که نیازمند بررسی توسط کارشناس واحد اجرایی باشد نیز به سیستم منتقل و پس از بررسی لازم، احکام اصلاحی صادر می شود، در حال حاضر دریافت اطلاعات ایثارگری رزمندگان در حال انجام است و در پایان هر روز اطلاعات دریافتی منجر به صدور حکم یا انتقال به واحد کارشناسی جهت بررسی مجدد می شود و تا روز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰ برای نزدیک به «۱۷۳هزار نفر» از مشمولان این قانون حکم ایثارگری صادر شده است و تنها ۱۷هزار نفر دارای سوابق غیرقابل محاسبه بوده یا مستندات آنها در دست بررسی است.

 

چرا احکام مناطق جنگی اجرا نمی شوند؟

 

وی در مورد احکام مناطق جنگی را چرا اجرا نمی‌کنید؟، خاطر نشان کرد: احکام مناطق جنگی مستلزم تبیین ساز و کار اجرایی و شرایط آن توسط مراجع ذیربط است.

مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که، چرا همسان سازی یک گروه و ایثارگری و برخی خدمات شامل حال وظیفه بگیران نشده است، گفت: اعمال یک گروه بالاتر و ایثارگری درباره بازنشستگان متوفی با رعایت شرایط قانونی قابل اعمال بوده و انجام شده است.

وی در پاسخ به اینکه، چرا احکام شفاف نیست و با جزئیات کامل مثل نیروهای مسلح احکام صادر نمی شود، اعلام کرد: با توجه به تعدد مقررات استخدامی مشترکان صندوق و لزوم درج سوابق هویتی و خدمتی کارکنان در احکام کارگزینی و حکم برقراری حقوق بازنشستگی، مراتب در سیستم احکام صندوق درج شده و در افزایشهای حقوق نیز منظور شده است و همچنین درحال حاضر گروه بازنشستگی در فیش حقوقی قابل مشاهده است.

دیدگاه تان را بنویسید