در نشست مشترک فعالان کارگری با مدیرکل تامین اجتماعی مطرح شد؛

خواسته های بازنشسته ها در مورد همسان سازی حقوق/ پیش‌نویس قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای پنج‌ساله آینده پیگیری شود

رییس کانون بازنشستگان کارگری استان قزوین گفت: تورم‌های زندگی عادی را غیرممکن می‌کند بنابراین افزایش حقوقی که با اجرای همسان‌سازی صورت گرفته هیچ تغییری در زندگی بازنشستگان ایجاد نکرده است. به عنوان نمونه بازنشسته‌ای که در سال ۹۸ با دو میلیون زندگی می‌کرد هم اکنون با چهار میلیون افزایش تغییری در زندگی او ایجاد نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پاسخگوی تورم فعلی نیست.

عیدعلی کریمی در نشست مشترک فعالان کارگری با مدیرکل تامین اجتماعی ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی گفت: تورم موجود شیرینی همسان‌سازی که اقدامی بس عظیم و شایسته تقدیر بود را به کام همه بازنشستگان تلخ کرد.

او با بیان اینکه نگرانی دیگر بازنشسگان کارگری مطالبات سازمان از دولت و واگذاری برخی شرکت‌های شستا است که مشکلی را حل نکرد و دیگر اینکه پرداخت مابه التفاوت بازنشستگان منوط به پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی شده است، افزود: بازنشستگان در برزخی قرار گرفته‌اند که راه پس و پیش ندارند از طرفی برخی بصورت غیرکارشناسانه عنوان می‌کنند افزایش حقوق بازنشستگان عامل ایجاد تورم شده است و بازنشستگان را سربار جامعه می‌دانند.

 

پیش‌نویس قانون همسان‌سازی برای پنج‌ساله آینده پیگیری شود

 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان در ادامه گفت: امید است پیش‌نویس قانون همسان‌سازی برای پنج‌ساله آینده پیگیری شود و نگرانی دیگر ما این است که درآمد و هزینه‌ها در سازمان با یکدیگر همخوانی ندارد و کسی مسوولیت تورم‌ها را نمی‌پذیرد و آرزومندیم قول دولت جدید هر چه سریعتر عملیاتی گردد و ما هم به اندازه سهم خود آماده‌ایم که در میدان باشیم.

در ادامه این نشست محمد اسدی (رییس کانون بازنشستگان کارگری استان قزوین) هفته تامین اجتماعی را به تمامی صاحبان سرمایه تبریک گفت و افزود: امید است پرچم خوش رنگ سازمان سرافرازتر از قبل بوده و دست افراد غیر حق از آن کوتاه شود.

او با بیان اینکه بخش عظیمی از مشکلات سازمان به‌عدم تعهدات مدیران در دولت‌های گذشته برمی‌گردد، افزود: تورم‌های زندگی عادی را غیرممکن می‌کند بنابراین افزایش حقوقی که با اجرای همسان‌سازی صورت گرفته هیچ تغییری در زندگی بازنشستگان ایجاد نکرده است. به عنوان نمونه بازنشسته‌ای که در سال ۹۸ با دو میلیون زندگی می‌کرد هم اکنون با چهار میلیون افزایش تغییری در زندگی او ایجاد نشده است.

 

دبیر کانون عالی بازنشستگان تصریح کرد: از مجموعه بازنشستگان تقدیر می‌کنیم که با در انتخابات اخیرکشور با یکپارچگی شرکت کردند. انتطارمان این است که تا پایان دولت فعلی پرداخت ۸۹هزار میلیارد تومان به سازمان تا پایان دولت تعین تکلیف شود چون در بودجه دیده شده است.

او گفت: دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به این معنا بود که چنانچه افزایش حقوق بازنشستگی اعمال شد و حقوق بازنشستگان دولتی در یکسال از حداقل بالاتر رفت ملاکی برای بازنشستگان کارگری باشد در هر صورت در استان قزوین مدیران بیمه‌ای و درمانی تعامل قابل توجهی با بازنشستگان داشتند هر چند در درمان مستقیم دچار مشکلاتی در بیمارستان خصوصی ایجاد شده و دفترچه‌های تامین اجتماعی را نمی‌پذیرند و در نسخ الکترونیکی حق فنی در نسخه ثبت نمی‌شود که امید واریم با تعهد اخلاقی همه این مشکلات برطرف شود.

دیدگاه تان را بنویسید