نامه بازنشسته های کارگری قزوین به نوبخت: لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شود

بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین در نامه‌ای به نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه نوشتند: سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه ۱۴۰۰ بازنشستگان و مستمری بگیران اقدامی انجام نداده است و همه ماهه کانون‌ها و تشکلات را با این مشکل درگیر نموده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین در نامه‌ای به نوبخت با یادآوری مسائل و مشکلات ایجاد شده در نتیجه‌ عدم پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، خواستار تحقق وعده‌ها در اجرای همسان‌سازی شدند.

در این نامه خطاب به رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشورآمده است:

احتراما بدینوسیله به استحضار می‌رساند ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جنابعالی در رابطه با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از ۱۲ سال از اجرائی شدن متناسب‌سازی حقوق صندوق‌های کشوری و لشگری که تبعیضی بین صندوق‌های بازنشستگی به وجود آمده بود که با توجه به اجرائی شدن قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مسائل و مشکلاتی ایجاد گردیده که جهت اطلاع به حضورتان تقدیم می‌داریم. امیدواریم در طی روزهای اخیر که در مسند صدارت ریاست تشریف دارید نسبت به حل مشکلات فوق اقدامات لازم را به عمل آورید.

۱-بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بند و تبصره ۲ بودجه سال ۱۴۰۰ کشور تاکنون دولت نسبت به پرداخت بدهی خود به مبلغ ۸۹۰۰۰ میلیارد تومان اقدامی انجام نداده و همین امر باعث گردیده که سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه ۱۴۰۰ بازنشستگان و مستمری بگیران اقدامی انجام نداده است و همه ماهه کانون‌ها و تشکلات را با این مشکل درگیر نموده است.

 

۲-بر اساس‌ عدم پرداخت بدهی دولت محترم به سازمان و عدم شعبات سازمان به تعهدات خود به بیمارستان‌های شخصی شورای هماهنگی بیمارستان‌های خصوصی در شهرستان قزوین از پذیرش بیماران با دفترچه سازمان تامین اجتماعی امتناع نموده و همین امر باعث چالشی بین بازنشستگان و تشکلات کارگری گردیده است. مسئولین محترم استان و معاونت محترم سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در جریان مشکلات فوق می‌باشد. مستمری بگیر مدت‌ها در نوبت پذیرش بیمارستان به دلیل بدهی سازمان به بیمارستان، مسئول پذیرش بیمارستان اظهار می‌دارند در صورت واریز ۳۰ درصد سهم سازمان نسبت به پذیرش اقدام خواهد شد در غیر اینصورت به دلیل نداشتن بنیه مالی از عمل جراحی صرف نظر نموده و همین امر باعث خسارت جانی و از بین رفتن بیمه شده می‌گردد که مسئولیت آن نیز به عهده بانیان این مورد می‌باشند که در دادگاه الهی مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.

۳-با توجه به اینکه هیئت محترم وزیران نسبت به لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های کشوری –لشگری و صندوق تامین اجتماعی مصوبه‌ای را گذرانده و به صورت ۲فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارجاع نموده و انتظار می‌رود که جهت اجرائی شدن لایحه فوق نسبت به تعیین مبلغ فوق برای بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی دولت محترم ردیف بودجه و سهم سرانه‌ای را اختصاص می‌داد تا صندوق تامین اجتماعی بتواند در سالیان بعد نسبت به اجرائی نمودن قانون فوق الذکر اقدام نماید.

با توجه به اینکه بیمارستان‌های دولتی در اختیار بیماران کرونایی بوده و بخش مهمی از بیمارستان‌های ملکی سازمان نیز اختصاص به بیماران کرونایی دارد تنها مراجعات بیماران عادی جهت بستری و عمل جراحی در بیمارستان‌های خصوصی انجام می‌گردد که به دلیل‌عدم پذیرش با دفترچه تامین اجتماعی یک معضل بزرگ اجتماعی در شهرستان قزوین ایجاد گردیده که بایستی دولت محترم در رابطه با پرداخت بدهی خود به سازمان با همکاری و دستور جنابعالی در کمترین زمان اقدام نماید.

دیدگاه تان را بنویسید