اعتراض تشکل های کارگری و بازنشسته به اظهارات نماینده تهران علیه همسان سازی حقوق بازنشستگان: حقوق‌های نجومی مشاوران و مدیران تورم‌زا نیست؟

از شما به عنوان نماینه مردم در خانه ملت انتظار داریم که در این برهه از زمان که همراه با بیماری کرونا فشار اقتصادی سختی بر جامعه مظلوم بازنشسته وارد می‌شود، به این پرسش پاسخ دهید که آیا بر اساس مصوبه شما که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قید نموده‌اید هیچ بازنشسته‌ای نیست که با ۳۰ سال سابقه کمتر از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ایلنا نوشت: تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان قزوین با صدور بیانیه‌ای نارضایتی خود را از اظهارت اخیر نماینده تهران در مجلس پیرامون تورم‌زا بودن تخصیص منابع در بودجه برای اجرای همسان‌سازی در سال ۱۴۰۰ اعلام کردند.

متن کامل بیانیه تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان قزوین خطاب به الیاس نادران (نماینده مردم ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی) به شرح ذیل است:

احتراما به استحضار می‌رساند تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان قزوین برای مشاهدات و رویت سخنان حضرتعالی که خود را نماینده قشر محروم و زحمتکش جامعه در حین انتخابات به عنوان نماینده مردم در خانه ملت با شعار حمایت از اقشار ضعیف قلمداد می‌نمائید، متاسفانه در طی هفته گذشته در یک نشست در صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نقد و افزایش تعهدات دولت به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت و تاکید کردید که افزایش بار تعهدات دولت در این حوزه تورم زاست، اما توجه نکردید که سازمان تامین اجتماعی یک نهاد غیردولتی بوده و حقوق ناچیز بازنشستگان نیز از منابع دولت پرداخت نمی‌گردد و جامعه بازنشستگان در طی سی سال خدمت خود هرماه مبلغی به عنوان حق بازنشستگی از حقوقشان کسر شده و در صندوق ذخیره گردیده که در سن پیری از مستمری ناچیز برخوردار شوند.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به دلیل رعایت بی‌عدالتی در صندوق‌های بازنشستگی و کم بودن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که در کل کشور ۳ میلیون و ششصدهزار نفر می‌باشد، با لطف و مساعدت تعداد زیادی از نمایندگان محترم مردم در خانه ملت با اکثریت آرا مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بعد از ۱۲ سال بصورت ناقص اجرایی گردید که بعد از گذشت ۴ ماه از سال هنوز حضرتعالی که ریاست کمیسیون تلفیق مجلس را عهده‌دار هستید، نتوانسته‌اید نسبت به اجرائی نمودن بند و تبصره ۲ لایحه بودجه و مکلف نمودن دولت نسبت به پرداخت بدهی خود به سازمان اقدام نمایید و سازمان هم بر اساس تعهداتی که برایش ایجاد شده نسبت به تامین منابع مالی اقدام و مصوبه فوق اقدام کرد اما به دلیل‌ عدم  وجود نقدینگی بعد از ۴ ماه نتوانسته نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه ۱۴۰۰ اقدام نماید و بر اساس شواهد هیچگونه حمایتی هم از سوی شما عزیزان قانونگذار نسبت به نظارت بر قانون دیده نشد تاجایی که هم اکنون به دلیل نداشتن بودجه هزینه‌های درمان به بازنشستگان و کارگرانی که دفترچه تامین اجتماعی دارند بعد از چند ماه تاخیر پرداخت می‌شود.

 

چه کسی به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا در صندوق بازنشستگی جامعه دخل و تصرف کنند؟

 

از شما به عنوان نماینه مردم در خانه ملت انتظار داریم که در این برهه از زمان که همراه با بیماری کرونا فشار اقتصادی سختی بر جامعه مظلوم بازنشسته وارد می‌شود، به این پرسش پاسخ دهید که آیا بر اساس مصوبه شما که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قید نموده‌اید هیچ بازنشسته‌ای نیست که با ۳۰ سال سابقه کمتر از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی داشته باشند.

جناب نادران چه کسی به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا در صندوق بازنشستگی جامعه دخل و تصرف کنند؟ در زمان دولت آقای احمدی نژاد، حضرتعالی و دوستانتان در مجلس حضور داشتید، ایشان چه دست درازی‌ها به صندوق تامین اجتماعی داشت و حداقل ۳ بار اساسنامه سازمان را اصلاح نمود، چگونه در آن زمان وظایف قانونی خود را رعایت نکردید؟ حال با توجه به وضعیت بد اقتصادی می‌فرمایید که افزایش حقوق بازنشستگان باعث تورم و گرانی شده است!

افزایش تورم ۴۶ درصدی بر اساس گزارش مرکز آمار ایران و کارشناسان بانک مرکزی در نظر گرفته شده حال آنکه ۲۶ درصد افزایش حقوق برای بازنشستگان درنظر گرفته شد. که با توجه به عدم رعایت قانون بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ۲۰ درصد کمتر از تورم افزایش حقوق در نظر گرفته می‌شود.

 

شما به جای حمایت از جامعه کارگری و بازنشستگان ما را سربار جامعه می‌دانید؟

 

بازنشستگان و کارگران طبق فرمایش مقام معظم رهبری که اخیرا در اردیبهشت ماه بیان فرمودند وفادارترین قشر به انقلاب کارگران و بازنشستگان کارگری می‌باشند که در همه حال به خاطر انقلاب اسلامی و اطاعت از دستور مقام معظم رهبری سخت‌ترین شرایط را در طی دو سال اخیر تحمل نموده و حرفی نمی‌زنند اما شما به جای حمایت از جامعه کارگری و بازنشستگان ما را سربار جامعه می‌دانید؟

از شما عزیز تقاضا داریم دستور فرمائید تا پیگیری‌های لازم جهت پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بر اساس بند و تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اقدامات لازم و عاجل به عمل آید تا سازمان بتواند نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام نماید.

از حضرتعالی به عنوان نماینده جامعه ۶۰۰ هزار نفری بازنشستگان و ۳ میلیونی کارگران شاغل در تهران انتظار داریم اگر مشکلات ما را حل نمی‌‌کنید، نمک بر زخم ما نپاشید. لذا تورم را جستجو نمائید که در کجاست و بیشترین لطمه‌ها را ما از تورم می‌بینیم.

 

چرا در مقابل اضافه شدن حقوق‌های نجومی ساکت هستید؟

 

پیشنهاد می‌نمائیم حقوق خود را در مقابل حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی به نمایش بگذارید تا مشخص شود چه کسانی سربار جامعه می‌باشند.

شما که مدعی دفاع از حقوق مستضعفین هستید چرا در مقابل اضافه شدن حقوق‌های نجومی ساکت هستید؟ چرا وقتی مجلس برای خودش ۱۵ برابر افزایش حقوق تصویب کرد، ساکت بودید؟ آیا آن‌ها تورم‌زا نیست؟ آیا می‌دانید بر اساس قانون حقوق بازنشستگان باید هر سال طبق تورم سالانه افزایش یابد که هیچگاه انجام نشده است؟

چرا به عنوان نماینده ما از حقوق ما دفاع نمی‌نمایید؟ حقوق‌های نجومی برای این همه مشاوران –مقامات و شغل‌های کاذب تورم‌زا نیست؟ فقط چندرغاز حقوق بازنشستگان تورم‌زا شده است؟ ملت فهیم ایران به خوبی می‌دانند که ریشه تورم و این همه فقر و نابسامانی کجاست. برای بحران‌هایی که با تغییر روسای جمهوری فروکش نمی‌کند باید چاره اساسی‌تر اندیشید.

جامعه بازنشستگی استان قزوین سخنان سخیف و غیر کارشناسانه شما در مورد تورم موجود و بحران اقتصادی را نپذیرفته و از جنابعالی و جناب آقای شریعتمداری مسئول روزنامه کیهان انتظار دارد جهت دلجویی از آنان در یک برنامه تلوزیونی حضور یافته و به علت طرح مسائل غیر کارشناسی عذرخواهی نمائید.

دیدگاه تان را بنویسید