اعتراض بازنشسته ها به تغییر موضع مجلس در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان/ چرا نماینده ها با همسان سازی مخالفت می کنند؟

بازنشستگان در اعتراض به تغییر موضع نماینده ها اعلام کرده اند: «چگونه در مجلسی که تا قبل از ۲۸ خرداد، ۲۰۹ نفر برای همسان‌سازی امضا جمع می‌کردند؛ اکنون سخن ‌از تورم‌زا و غیرلازم ‌بودن افزایش حقوق می‌کنند. حداقل از سوگند نمایندگی بترسند سوگندی که یکی از بندهای آن اجرای عدالت بین‌افراد جامعه است.»

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بازنشستگان نسبت به تغییر برخی رویکردها در میان نمایندگان مجلس نسبت به مطالباتشان اعتراض دارند.

بازنشستگان می‌گویند: در روزها پایانی دولت دوازدهم و روزهای مانده به روی کار آمدن دولت سیزدهم، برخی جریان‌‌ها که از افزایش حقوق بازنشستگان از ناحیه پرداخت مطالبات دولت و منابع دیگر، در دولت دوازدهم حمایت کرده بودند، بنای مخالفت گذاشته‌اند و انتقال این تعهدات را برای دولت سیزدهم تورم‌زا توصیف می‌کنند. این بازنشستگان با اشاره به موج رسانه‌ای که برای ترویج این رویکرد به وجود آمده است، تاکید دارند که در این مقطع «فاجعه چرخش ۱۸۰ درجه‌ای» به وجود آمده است. 

این بازنشستگان با اشاره به اینکه تا پیش از این فریاد نمایندگان مجلس از مطالبات بازنشستگان به هوا می‌رفت، تاکید کردند که «نتیجه چنین عملی قبل از هر چیز بی‌اعتمادی مردم ‌به مدیران کشور است.» 

به گفته بازنشستگان «افکار عمومی می‌خواهد بداند هنوز که دولت جدید سر کار نیامده چه اتفاقی افتاده است که عده‌ای که تا دیروز به‌دولت بی تدبیر و ‌نا امید می‌تاختند اکنون سخن از تورم‌زا بودن افزایش حقوق باز نشستگان می‌کنند.» 

معترضان افزودند: «چگونه در مجلسی که تا قبل از ۲۸ خرداد، ۲۰۹ نفر برای همسان‌سازی امضا جمع می‌کردند؛ اکنون سخن ‌از تورم‌زا و غیرلازم ‌بودن افزایش حقوق می‌کنند. حداقل از سوگند نمایندگی بترسند سوگندی که یکی از بندهای آن اجرای عدالت بین‌افراد جامعه است.»  

 

 

بودجه‌ آسیب زننده‌تر است یا اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؟

 

بازنشستگان از نمایندگان مخالف رسیدگی به معیشت خود می‌پرسند «بودجه‌ای که شما تصویب کرده‌اید و به اذغان دولت تورم‌زاست، آسیب زننده‌تر است یا اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؟»

به گفته معترضان «چگونه شما در میان این ‌همه عوامل تورم‌زا سراغ باز نشستگان آمده‌اید؟ البته معلوم است چون مدافعی در هیچ ‌وزارتخانه‌ای نداریم.»

دیدگاه تان را بنویسید