جدیدترین واکسن کرونا در ایران از کدام کشور است؟/ این واکسن چند درصد ایمنی ایجاد می کند؟

واکسن کوبایی کرونا مجوز استفاده اضطراری در جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده و طبق آزمایشات انجام شده اثربخشی آن 62 درصد است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سفارت کوبا در تهران اعلام کرد: واکسن کوبایی SOBERANA ۲ مجوز استفاده اضطراری در جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سفارت کوبا در تهران،  سعید نمکی وزیر بهداشت ایران،  در تاریخ ۲۹ ژوئن مجوز استفاده اضطراری از واکسن SOBERANA ۲ در جمهوری اسلامی را اعلام کرد که در مطبوعات محلی نیز اعلام شد  .

این مجوز به انستیتوپاستور ایران (IPI)  داده شد تا با نام پاستور این واکسن را در خاک ایران عرضه کند ، این توافق در چارچوب توافق نامه همکاری که در ژانویه گذشته با انستیتو واکسن  Finlay  به امضا رسید ، صورت گرفته است.

 

واکسن کوبایی کرونا اثربخشی %۶۲ دارد

 

بخش تنظیم مقررات آن کشور ، مجوز استفاده اضطراری از این واکسن را بر اساس شناخت نتایج حاصل از توسعه دارویی این محصول ، مدارک اطمینان و ایمنی‌زایی نشان داده شده در آزمایشات بالینی فاز ۱ و ۲ که درکوبا صورت گرفت وهمچنین اثربخشی %۶۲  گزارش شده در دو دوز در فاز ۳ ، اعطا کرده است.

همچنین ایمنی بیان شده در مرحله دوم فاز ۳ واکسن SOBERANA ۲ بر روی ۲۴۰۰۰ نفر در استان های ایران در حال انجام است ، رسانه های بین الملی همچونNew York Times Vaccine Tracker  این خبر را انعکاس دادند.

دیدگاه تان را بنویسید