دانشمندان انگلیسی فاصله بین تزریق دو دوز واکسن آسترازنکا را اعلام کردند.

به گزارش جماران، نتیجه تحقیق دانشمندان در دانشگاه «آکسفورد» انگلیس نشان می دهد که فاصله چند ماهه بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن «آسترازنکا» سطح ایمنی بدن در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را بهبود می بخشد.

واکسن آسترازنکا با همکاری دانشمندان آکسفورد تهیه شده است. به گفته محققان در این دانشگاه نتیجه پژوهش جدید برای کشورهایی که با مشکل تامین واکسن روبرو هستند «اطمینان بخش» محسوب می شود.

بررسی های دانشمندان نشان می دهد که فاصله بین تزریق دو دوز واکسن آسترازنکا اگر به ۴۵ هفته نیز برسد مشکلی در میزان مصونیت بدن ایجاد نمی کند. به گفته آنها این فاصله چند ماهه حتی سطح ایمنی بدن را بالاتر هم می برد.

 

واکنش دستگاه ایمنی بدن به دوز دوم حتی ۱۰ ماه پس از تزریق دوز اول «عالی» بوده است

 

«اندرو پولارد» مدیر گروه واکسن در دانشگاه آکسفورد در این باره گفت که واکنش دستگاه ایمنی بدن به دوز دوم حتی ۱۰ ماه پس از تزریق دوز اول «عالی» بوده است. پیش از این نتیجه یک تحقیق دیگر نشان داده بود که میزان مصنویت در افرادی که دوز دوم واکسن آسترازنکا به جای ۶ هفته پس از سه ماه به آنها تزریق شده بیشتر است.

به گزارش یورونیوز، در گزارش پژوهش جدید که امروز دوشنبه منتشر شد همچنین آمده است که اگر دوز سوم واکسن آسترازنکا شش ماه پس از دوز دوم تزریق شود می تواند به «افزایش قابل توجه» سطح پادتن در بدن منجر شود. به این ترتیب واکنش سیستم ایمنی بدن در مقابل انواع ویروس کرونا «بسیار بالاتر» می رود.

دانشمندان آکسفورد در جریان بررسی های خود همچنین دریافتند که عوارض جانبی پس از تزریق دوزهای دوم یا سوم واکسن آسترازنکا نسبت به دوز اول کمتر است.

برخی از کشورها به دلیل ارتباط بین تزریق واکسن آسترازنکا و نوعی نادر از لختگی خون یا از تزریق این واکسن صرف نظر کرده اند و یا استفاده از آن را به برخی گروه های سنی خاص محدود کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
20 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.