معرفی آلفارومئو جولیتا و مقایسه با هیوندای ولستر+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی آلفارومئو جولیتا 218 کیلومتر بر ساعت و هیوندای ولستر نیز 190 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، آلفارومئو جولیتا با هیوندای ولستر است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی آلفارومئو جولیتا:

آلفارومئو جولیتا، خودرویی ساخت کشور ایتالیا است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۳۶۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۵۰ نیوتن متر در هزار و ۲۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

آلفارومئو جولیتا

 

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی - ۶ دنده اتوماتیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

آلفارومئو جولیتا

از جمله امکانات این خودرو می توان به موتور توئین توربو با مجهز به سیستم مولتی ایر، آلفا DNA (امکان انتخاب و تنظیم خودرو با شرایط رانندگی به دلخواه راننده: اسپرت، نرم و زمستان)، سیستم Microhybrid Start and Stop، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ عقب LED، شیشه بالابر one touch، صندلی‌های تاشو ردیف عقب، رینگ آلومینیومی، ریموت کنترل، صفحه نمایش اطلاعات خودرو، روکش چرمی صندلی به همراه گرمکن اشاره کرد.

آلفارومئو جولیتا

همچنین این خودرو مجهز به آینه داخلی فتوکرومیک حساس به نور، آینه‌های بیرونی برقی گرمکن‌دار فتوکرومیک حساس به نور با قابلیت تاشو برقی، سقف کشویی شیشه‌ای پانوراما، سنسور نور چراغ‌ها، تنظیم خودکار چراغ‌ها با زاویه فرمان مجهز به زنون و LED و سیستم شستشو، سیستم Blue&Me، فرمان برقی تلسکوپی بشکن با روکش چرم با قابلیت تنظیم سیستم صوتی، سنسور پارک، تهویه مطبوع خودکار با قابلیت تنظیم دما به صورت مجزا برای سرنشینان جلو است.

معرفی هیوندای ولستر:

هیوندای ولستر، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۱ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۶۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۸۵۰ دور در دقیقه است.

هیوندای ولستر

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

هیوندای ولستر

از جمله امکانات این خودرو می توان به کروز کنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، مه شکن جلو، بال عقب، گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، رینگ‌های ۱۷ اینچی،  چراغ‌های LED مخصوص روز اشاره کرد.

در نوع سفارشی این خودرو مجهز به سیستم Smart Key به همراه دکمه استارت، سیستم ESP، سقف پانوراما، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، کیلومتر شمار سوپرویژن، دوربین عقب به همراه سنسور، گرمکن صندلی‌های جلو، رینگ‌های ۱۸ اینچی (این خودرو در سمت راننده دارای یک درب و در طرف دیگر دارای دو درب است) است.

هیوندای ولستر

خودرو
آلفارومئو جولیتا هیوندای ولستر
کشور سازنده
ایتالیا کره جنوبی
سال (طراحی)
2011 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1368سی سی 1591سی سی
حداکثر قدرت
170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 138 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
250 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه 167 نیوتن متر در 4850 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی - 6 دنده اتوماتیک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه
شتاب 0 تا 100
7.7 ثانیه 11.5 ثانیه
حداکثر سرعت
218 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن
1310 کیلوگرم 1210 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4351 طول - 1798 عرض - 1465 ارتفاع 4219 طول - 1791 عرض - 1400 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2634 میلیمتر 2649 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
5.8 لیتر در هر صد کیلومتر 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 50 لیتر
میزان تولید CO2
134 گرم در هر کیلومتر 148 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
سامانه کنترل دینامیک VDC که شامل ESP، ASR، HBA، MSR، CBC، DST، HHC، ABS، EBD، E-Q2، PreFill و AFS می‌باشد - DSC - Hill Holder ABS - HAC - BA - VSM - ESC
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای - مجموعا 6 کیسه هوا 2 کیسه هوا به صورت استاندارد و 6 کیسه هوا به صورت سفارشی
سیستم صوتی
سیستم صوتی Hi-Fi مجهز به آمپلی فایر Bose و 8 بلندگو (سفارشی) - بلوتوث - قابلیت پخش CD و MP3 - قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همراه ورودی AUX و USB - تلفن - صفحه نمایش لمسی 7 اینچی - نویگیشن - آمپلیفایر و ساب‌ووفر

دیدگاه تان را بنویسید