معرفی تویوتا راو ۴ و مقایسه با هیوندای توسان ix35+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی هیوندای توسان ix۳۵ صدو نود کیلومتر بر ساعت و تویوتا راو 4 200 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا راو4  با هیوندای توسان ix35  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.     

معرفی تویوتا راو ۴:

تویوتا راو ۴، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقیقه است.

تویوتا راو ۴

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

تویوتا راو ۴

امکانات این خودرو شامل چراغ مه‌شکن جلو، دیفرانسیل جلو FWD، رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ مخصوص روز، بال عقب، جمع شدن خودکار آینه‌های جانبی، فیلتر هوا، طریقه رانندگی ECO و Sport، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها است.

تویوتا راو ۴

همچنین این خودرو در نوع سفارشی دارای دو دیفرانسیل AWD، رینگ‌های ۱۸ اینچی، نشان دهنده نقطه کور روی آینه جانبی، تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی دسته دنده، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم Smart Key و سنسور عقب است.

معرفی هیوندای توسان ix۳۵:

هیوندای توسان ix۳۵، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۵۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

هیوندای توسان ix۳۵

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

هیوندای توسان ix۳۵

امکانات این خودرو شامل سیستم انتقال نیرو ۴WD به همراه ITCC، گیربک اتوماتیک تیپترونیک ۶ دنده، فرمان الکتریکی (ESP)، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سنسور نور، کروز کنترل، گرمکن آینه‌های جانبی، آینه الکتروکرومیک، سقف پانوراما، دوربین عقب، سنسور پارک، سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، سنسور رطوبت سنج و فیلتر هوای داخل اتاق است.

هیوندای توسان ix۳۵

خودرو
تویوتا راو4  هیوندای توسان ix35
کشور سازنده
ژاپن کره جنوبی
سال (طراحی)
2016 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2494سی سی 2359سی سی
حداکثر قدرت
176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
233 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه 228 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
9.3 ثانیه 10 ثانیه
حداکثر سرعت
200 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن
1558 کیلوگرم 1585 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4570 طول - 1845 عرض - 1661 ارتفاع 4410 طول - 1820 عرض - 1655 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2659 میلیمتر 2639 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
10.7 لیتر در هر صد کیلومتر 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
8.1 لیتر در هر صد کیلومتر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.1 لیتر در هر صد کیلومتر 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 55 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 4
ترمز و پایداری
ESP - VSC - TRAC - ABS - EBD - BA - SST سیستم کنترل سرعت در هنگام آمدن از سراشیبی DBC - سیستم ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار HAC - سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP - ABS - سیستم کنترل لغزش در جاده‌ها TCS - EBD
کیسه هوا
2 کیسه هوا - 6 کیسه هوا به صورت سفارشی کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده‌ای - مجموعا 10 کیسه هوا
سیستم صوتی
صفحه نمایش 6.1 اینچی با قابلیت پخش CD، MP3 و WMA به همراه 6 بلندگو - ورودی iPod و USB - بلوتوث - نمایش اطلاعات دفتر تلفن و آهنگ‌های تلفن همراه با اتصال بلوتوث - سیستم قابل سفارش: نویگیشن - رادیوی SiriusXM - سیستم تشخیص صدا - 11 بلندگو JBL به همراه ساب‌ووفر و آمپلیفایر قابلیت پخش CD و MP3 – مجهز به 4 عدد اسپیکر و 2 عدد تیونر – آمپلی فایر - سابووفر

دیدگاه تان را بنویسید