جی پلاس؛

چرا شهید صبور نارنجک را داخل سنگر بعثی ها نینداخت؟

شهید سیف الله صبور به همراه جمعی دیگر از رزمندگان برای انجام عملیات چریکی راهی شدند و بعد از گذشت چند ساعت پیروزمندانه بازگشتند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: یوسف شیخ از همرزمان شهید سیف الله صبور (۱) از شبی که قرار بود عملیات چریکی انجام دهند و دقت نظر سیف الله اینگونه نقل خاطره کرده است:

 

آن شب وقتی که در محور صالح مشطط بودیم، قرار بر این شد که در قلب دشمن عملیات ایذائی(چریکی) انجام گیرد ،آن شهید بزرگوار هنگام حرکت به طرف من آمد و گفت: فلانی ما داریم می رویم دعا کن، گفتم: روی چشم، بعدش مصافحه کردیم و گروه حرکت کرد.

 

در همین رابطه بخوانید:

با شهید محمود شهبازی از حفاظت از جان امام تا معاونت تیپ محمد رسول الله(ص)/از فرماندهی سپاه همدان تا شهادت در آستانه فتح خرمشهر

 

ساعاتی گذشت و آنها پیروزمندانه برگشتند. سیف الله ماجرای عملیات را برایم تعریف کرد و گفت: در قلب سپاه دشمن سنگری قرار داشت و من که قصد داشتم با نارنجکی افراد داخل سنگر را به هوا بفرستم، یک دفعه به ذهنم رسید، نکند سنگر خالی باشد و نارنجک اسراف شود، برای همین جلو رفتم و با روشن کردن کبریتی داخل سنگر را نگاه کردم و دیدم چند بعثی داخل هستند و بلافاصله نارنجک را داخل سنگر انداختم و آن چند نفر به درک واصل شدند.

 

۱. شهید سیف الله صبور در سال ۱۳۳۹ در خانواده ای مذهبی و به لحاظ مالی ضعیف به دنیا آمد. در چهار سالگی از نعمت داشتن پدر محروم شد.

... سیف الله بعد از گرفتن دیپلم همزمان با پیروزی انقلاب همانند بسیاری از جوانان حزب الله در کمیته آغاز به کار کرد که بعد از چندماه فعالیت خستگی ناپذیر به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

... با شروع جریانات ضد انقلابی در کردستان وی به همراه جمعی از برادران پاسدار به کردستان اعزام شد. 

... با شروع جنگ تحمیلی وی به همراه دیگر برادران از آنجا به دزفول عزیمت کرد. 

... در یکی از عملیات های متهورانه سپاه در تپه های خونین کودکاپون به همراه ۵۰ نفر چنان این تپه دیدگاهی دشمن را به آتش کشید که با کمترین تلفات ضربه سختی بر پیکر دشمن می زند. و اینک نام جاویدش زینت بخش این تپه هاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید