یحیی صداوسیما را تحریم کرد/ مطهری: جنبه باخت داشته باشیم و توپ را به زمین وزیر و وکیل نیاندازیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تا زمان عذرخواهی رسمی صدا و سیما در نشست خبری مقابل دوربین های تلویزیونی حاضر نمی‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس امشب در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نتیحه چهار بر یک شاهین بندرعامری را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شد. 

پس از این مسابقه علیرضا اشرف، مدیررسانه‌ای تیم پرسپولیس ضمن تشکر از میهمان نوازی از مردم خونگرم  و مهربان بوشهر و عذرخواهی به این دلیل که نمی توانند به دلیل شرایط کرونایی کنار آنها باشند اعلام کرد: به خاطر عملکرد تبعیض آمیز برخی برنامه های ورزشی و صحبت‌های جانبدارانه برخی مجریان صدا و سیما، یحیی گل محمدی تصمیم گرفته تا زمانی که  عذرخواهی رسمی انجام نشده مقابل دوربین‌های تلویزیونی حاضر نشود. باشگاه هم شکایت کرده است و منتظر روند قضایی این موضوع هستیم. 

مطهری: لطف و محبت بوشهری ها برای ما قابل ستایش است

حمید مطهری پس از برتری چهار بر یک تیم فوتبال پرسپولیس مقابل شاهین بندرعامری در نشست خبری گفت: به مردم خونگرم بوشهر و هواداران خوب پرسپولیس سلام کرده و از مردم بوشهر، هواداران خودمان در این شهر و مردم بندرعامری تشکر کنم. از لحظه ورودمان لطف و محبت آنها برای ما قابل ستایش است و از آنها تشکر ویژه می‌کنم.

وی افزود: پرسپولیس، شاهین بوشهر و شاهین بندرعامری در اصل از یک خانواده هستند و همیشه این حس برادری و مروت بین این باشگاه‌ها وجود داشته است. از میهمان نوازی شان تشکر می‌کنم. شاهین بندرعامری قابل احترام است و طبیعی است وقتی مقابل تیم بزرگ پرسپولیس بازی می‌کنید، چنین استراتژی برای خود تعیین کنند. 

مربی تیم پرسپولیس عنوان کرد: حریف می‌خواست خوب دفاع کرده و فشردگی در زمین خودش ایجاد کند و با توجه به بازیکنان سرعتی که در خط حمله‌اش داشت  از ضد حملات و انتقال از دفاع به حمله استفاده کند.  این مدل بازی را می‌دانستیم.

مطهری افزود: همه انرژی خود را از لحاظ ذهنی و فیزیکی برای بازی بزرگ دربی گذاشته بودیم و پنج بازیکن اصلی خود را که دچار آسیب دیدگی بودند در این سفر  همراه نداشتیم. به همین دلیل آن اتفاق افتاد و یک گل خوردیم تا بازی مساوی شود اما در نهایت همانگونه که همیشه سعی داریم فوتبال خود را به حریف دیکته کنیم با تغییرات انجام داده در نیمه دوم توانستیم فوتبال مان را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: کانال‌های کناری را فعال کردیم و دیدید دو گل ما از همین طریق و کانال‌های کناری به دست آمد. همه بچه‌ها فوق العاده زحمتکش و واقعا جنگی کار کردند و باید به آنها و هواداران‌مان تبریک بگویم.

مربی پرسپولیس با اشاره به فشردگی رقابت‌های این تیم توضیح داد: از پنج خرداد سال گذشته و پس از تعطیلی ایجاد شده بابت کرونا کارمان را شروع کردیم و نزدیک به یک سال شرایط خیلی سختی داشتیم. همیشه در حال تمرین و مسابقه و در حال سفر هستیم. با توجه به شرایط کرونا این وضعیت خیلی سخت است و اصلا نتوانستیم استراحت داشته باشیم. این موضوع فشار مضاعفی به تیم ما وارد کرد اما در مجموع از نتایج بازی و نوع فوتبال مان راضی هستم. برای تیم شاهین بندرعامری هم در ادامه مسیر آرزوی موفقیت می‌کنم.

مطهری درباره ارزیابی اش از تیم حریف توضیح داد: شاهین تیم خوب و جوانی است و با توجه به حریفش استراتژی خود را انتخاب کرده بود. آرزوی بهترین‌ها را برای شاهین در ادامه مسیر دارم. نفرات خوبی دارد و تیم قابل احترامی است، امیدوارم در ادامه مسیر نتایج خوبی بگیرد.

وی در ادامه نشست خبری خود در واکنش به سؤالی در مورد اتفاقات برنامه فوتبال برتر و صحبت‌های افشین پیروانی در این برنامه گفت: گروه فنی، مدیریت باشگاه و همه اعضای تیم ما سرلوحه کارشان اخلاق‌مداری و اصول کاری است. هر کسی متعهدانه به وظایف خودش عمل می‌کند. سعی کردیم از مدیر باشگاه گرفته تا بقیه ارکان باشگاه حرفه‌ای رفتار کنیم و متعهدانه به وظایف‌مان عمل کنیم. ما همیشه سعی کردیم راه خودمان را برویم. پیروانی هم همیشه نشان داده از حق و حقوق باشگاه دفاع می‌کند. خوب است که ما حرمت‌ها را حفظ کنیم. نباید احترام به بزرگتر را فراموش کنیم. روح ورزش هم این را می‌گوید که ما باید به بزرگ‌ترها احترام بگذاریم. فوتبال تمام می‌شود ولی مهم این است که جوانمردانه رقابت کنیم. متأسفانه ما مربیان و باشگاه‌ها باید جنبه باخت‌مان را بالا ببریم و زمانی که باختی اتفاق می‌افتد نباید توپ را به زمین وزیر و وکیل بیندازیم.

سرمربی شاهین: حد توان ما مقابل بهترین تیم آسیا همین بود

 

رضا نظرزاده سرمربی تیم شاهین بندر عامری پس از شکست 4 بر یک تیمش مقابل پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی بسیار سنگینی برای تیم ما بود. ما چند بازی پرفشار در لیگ دو داریم و تمرکزمان را بیشتر روی آن بازی‌ها گذاشته بودیم. امیدوارم از شایستگی فوتبال بوشهر دفاع کنیم. حد توان ما مقابل نایب قهرمان آسیا و بهترین تیم حال حاضر آسیا همین بود. بچه‌ها هر چه داشتند گذاشتند و امیدوارم از شایستگی فوتبال بوشهر دفاع کرده باشیم.

وی در مورد اینکه تیمش در لحظات پایانی دچار اُفت شد،‌ تصریح کرد: تیم پرسپولیس اگر بخواهد بازیکنی تعویض یا جابه‌جا کند، کیفیت فوتبالش تغییر نمی‌کند، ولی تیمی مثل ما وقتی یک بازیکن خوبش بیرون می‌رود، شاید نتواند کیفیت لازم را داشته باشد. این باعث می‌شود که در دقایق پایانی اُفت کنیم، ولی بیشترین دلیل من برای تعویض بازیکنان، بازی سه روز بعدمان بود که خیلی برای ما مهم است. امروز انگیزه داشتیم و دوست داشتیم از بازی لذت ببریم، ولی بازی چند روز بعدمان در لیگ دو برای ما خیلی مهم است.

«تمام تلاشی که لازم بود انجام دادیم و تمام توان تیم ما همین بود.»، نظرزاده با بیان این جمله خاطر نشان کرد: شما فکر می‌کنید می‌گذارند تیم بندر عامری قهرمان شود؟! ما تلاش خود را کردیم و توان‌مان همین قدر بود. وقتی بازی یک - یک است و داور پنالتی آنطور می‌گیرد، بازیکن وا می‌رود. من از صحنه دور بودم و ندیدم، ولی به نظرم پنالتی نبود. بعد جمع کردن تیم سخت می‌شود. پرسپولیس را که یک روز در میان در آسیا بازی می‌کند، توانش را با ما که در لیگ دو هستیم مقایسه می‌کنید؟! توانایی تیم ما همین است. شما فکر می‌کنید ما بازیکن داشتیم و نیاوردیم؟

سرمربی تیم فوتبال شاهین بندر عامری در خاتمه تصریح کرد: اصلاً بازی جام حذفی برای ما مهم نیست. من این را هفته پیش به بازیکنانم گفتم. قشقایی پرسپولیس را برد، الان کجاست؟ به چه دردش می‌خورد. من اگر بتوانم تیمم را دوم لیگ دسته دو کنم هنر کردم. من هفته دوم به تیم آمدم و دیدم تیم جام حذفی شرکت کرده است، وگرنه من در این جام شرکت نمی‌کردم. من اگر سرمربی تیمی باشم در جام حذفی شرکت نمی‌کنم. تحقیق کنید، هر تیمی در مراحل بالای جام حذفی برود، لیگ را از دست می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید