گزارش جی پلاس

فوتبال ایران در باتلاق ویلموتس و حواشی پشت پرده؛ شستا چطور ساختمان فدراسیون و پرسپولیس را به نام خود زد؟

در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال با تناقض های بسیاری درباره بدهی به شستا صحبت می کردند، مسئولان این شرکت سند تک برگ ساختمان های فدراسیون و پرسپولیس را دریافت کردند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با اتفاقاتی که در پرونده بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت سرمایه گذاری شستا رخ داد، اکنون این فدراسیون و باشگاه پرسپولیس باید به فکر خانه جدید برای خود باشند! ماجرای بدهی به ویلموتس و استقراض از شستا، برای فدراسیون فوتبال گران تمام شده است.

روز گذشته، مهدی اسماعیلی مدیر امور حقوقی و قراردادهای شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از صدور سند تک برگ برای ساختمان‌ های فدراسیون فوتبال خبر داد: « پس از طی شدن تشریفات قانونی اجرای احکام مدنی اموال توقیف شده کارشناسی، مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی و آگهی مزایده ساختمان‌های فدراسیون فوتبال صادر شد و پس از گذشت مواعید قانونی ساختمان‌های در قبال مبلغ روز تسویه، به نام شستا منتقل و سند تک برگ آنها به نام شستا صادر و تحویل شد.»

این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوسته که تاکنون اتفاق ضد و نقیض بسیاری رخ داده و حتی مسئولان فدراسیون فوتبال تا روز گذشته در حال تکذیب ماجرا بودند! به طوری که یکی از اعضای هیات رئیسه روز دوشنبه هفته جاری در جمع خبرنگاران درباره بدهی به شستا گفت که هیچ صحبتی درباره این پرونده صورت نگرفته است!

دقایقی بعد از این صحبت ها، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با رد این سخنان درباره پرونده مورد نظر گفت: پرونده و میزان مبلغ پرداخته شده و مبلغ باقی مانده در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت تا در اسرح وقت نسبت به حل و فصل آن رسیدگی شود.

ولی به نظر می رسد رسیدگی به پرونده، حکم نوش دارو بعد از مرگ سهراب را دارد چرا که همین الان فدراسیون فوتبال باید ساختمان مذکور را تخلیه کند و پرسپولیس هم برای نیمی از این ساختمان اجاره ای را در نظر بگیرد تا مشمول قانون تخلیه ساختمان نشود.

*صحبت های متناقض و عدم شفاف سازی

از زمان استقراض مبلغ دو میلیون یورو از شستا تا صدور سند تک برگی ساختمان های این فدراسیون به نام شستا، چه اتفاقی رخ داد؟ چطور پس از اینکه مدیرعامل شستا اواخر سال گذشته اعلام کرد پرونده با پرداخت بدهی تسویه حساب شده، اکنون صحبت از توقیف اموال در ازای بدهی است.

از طرفی فدراسیون فوتبال تاکنون 25 میلیارد تومان به این شرکت پرداخت کرده که تقریبا معادل نیمی از دو میلیون یورو است اما باز هم این شرکت اقدام به صدور سند ساختمان‌های فدراسیون به نام خود کرده است. دقیقا در این ماجرا چه اتفاقی رخ می دهد؟

مرور اظهارات مسئولان دو شرکت و افراد مطلع از پرونده، حاکی از پنهان کاری است و به نظر نمی‌رسید که وضعیت تا این حد بغرنج شود. عجیب اینکه عزیزی خادم حدود دو هفته قبل در برنامه ورزش مردم درباره این پرونده صحتبی از توقیف ساختمان‌ها به زبان نیاورد.

فدراسیون جدید که در شروع کار خود در گرداب مشکلات گذشته دست و پا می زند، هنوز هیچ توضیحی در این ارتباط برای اهالی فوتبال نداشته و مشخص نیست دقیقا و به طور رسمی چقدر پول واریز شده و شستا کدام ساختمان‌ها را به نام خود زده است.

دیدگاه تان را بنویسید