گزارش جی پلاس

جنجال دوباره در فوتبال ایران به خاطر میراث شوم ویلموتس/ پرونده شستا و فدراسیون گریبان پرسپولیس را گرفت!

پرونده بدهکاری فدراسیون فوتبال به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برخلاف ادعای فدراسیون ، وزارت ورزش و شستا بسته نشده است و ساختمان باشگاه پرسپولیس و همینطور فدراسیون در گرو دادگاه است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در حالی که حدود دو ماه قبل ماجرای بدهی فدراسیون فوتبال به شستا، با تایید هر دو طرف پرونده بسته شده بود، اکنون مشخص شده که این پرونده همچنان باز و ساختمان باشگاه پرسپولیس در ازای پرداخت بدهی این هلدینگ اقتصادی، در گرو طلبکاران قرار گرفته است!

پرونده مذکور مربوط به بدهی فدراسیون فوتبال به شستا در ازای پرداخت دستمزد مارک ویلموتس در آبان 98 است که بعد از بدقولی مسئولان وقت فدراسیون در پرداخت بدهی شستا، پیگیری حقوقی این پرونده در آذر ۹۹ به ثمر نشست و این هلدینگ اقتصادی از توقیف اموال فدراسیون فوتبال و حراج ساختمان این مجموعه طی مزایده‌ای خبر داد. همچنین چندی بعد ساختمان باشگاه پرسپولیس هم به واسطه مالکیت فدراسیون فوتبال به این پرونده باز شد که اعتراض مدیران این تیم را به دنبال داشت.

در هر حال توقیف و حراج ساختمان فدراسیون فوتبال عملی نشد چرا که در اواسط دی، محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از وساطت وزیر ورزش و جوانان برای توقف روند حراج ساختمان مذکور خبر داد و اعلام کرد به فدراسیون فوتبال تا پایان سال برای تسویه حساب بدهی خود زمان داده شد.

در 25 بهمن 99، محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با تایید دریافت طلب خود از فدراسیون فوتبال گفت: «مجموع مبالغی که به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده بود، از سوی این فدراسیون دریافت کردیم. مجموعا مبلغ دو میلیون یورو مطالبات داشتیم که به نرخ روز پس گرفتیم.»

با این اظهارات که از سوی مدیرعامل شرکت طلبکار انجام شده بود، همه گمان کردند که پرونده بسته شده است و دیگری خطری این دو ساختمان را تهدید نمی‌ کند ولی مسئولان جدید فدراسیون فوتبال و همینطور مدیران پرسپولیس می‌ گویند پرونده بسته نشده است!

*جای طلبکار و بدهکار عوض شد

اکنون علی جوادی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در واکنش به خبر واگذاری سه دانگ ساختمان پرسپولیس به شستا در ازای بدهکاری فدراسیون فوتبال که پیش از این گفته شده بود مختومه شده است، گفت: پرونده بسته نشده اما ساختمان پرسپولیس هم واگذار نشده است. این ساختمان هم مانند ساختمان فدراسیون فوتبال در گرو دادگاه قرار گرفته است تا پرونده مختومه شود.

او در واکنش به اینکه چرا فدراسیون فوتبال و شرکت شستا سال گذشته ادعا کردند که پرونده بسته شده است، اظهار کرد: در آن مقطع مبلغی در حدود 25 میلیارد تومان به شستا واگذار شد که این مبلغ، معادل ارزش دو میلیون یورو در آبان 98 است نه نرخ امروزی. به همین دلیل در حال پیگیری هستیم تا پرونده مختومه شود.

به گزارش جی پلاس؛ در همان مقطع و قبل از این که طرفین مختومه شدن پرونده را اعلام کنند، طرفین بر سر مبلغ نهایی اختلافاتی داشتند. از آنجایی که دستمزد ویلموتس به یورو واریز شده بود، شستا انتظار داشت فدراسیون فوتبال این مبلغ را به یورو و یا معادل ریالی این مبلغ به نرخ روز پرداخت کند نه به نرخ آبان ۹۸!

ولی هنوز مشخص نیست که چطور مدیرعامل شستا ادعا کرده پرونده مختومه شده است اما مدیران جدید فدراسیون فوتبال می گویند پرونده باز است! در واقع در حال حاضر جای طلبکار و بدهکار عوض شده است.

در حال حاضر وزارت ورزش و شخص وزیر خود را به جای فدراسیون فوتبال در این پرونده ذی نفع می دانند. کما اینکه چندی قبل خزانه دار فدراسیون فوتبال گفت شستا این پول را با ضمانت وزارت ورزش پرداخت کرده بود و وزارت ورزش هم شخصا این مبالغ را در دوران بدهکاری فدراسیون فوتبال واریز کرد.

دیدگاه تان را بنویسید