فدراسیون فوتبال: شستا پولش را به یورو می خواهد نه ریال+ویدیو

رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال درباره توقیف اموال این فدراسیون گفت:‌ 16 میلیارد به شرکت شستا پرداخت کردیم و تنها 9 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است؛ با این وجود شرکت شستا طلب خود را با نرخ یوروی فعلی می‌خواهد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزش جی پلاس، فغانپور، رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی درباره مصادره ساختمان فدراسیون فوتبال گفت: درآمد زایی فداسیون فوتبال از فیفا،AFC و آهان شرکت ها است اما در دو سال گذشته بخاط رتحریم ها ما نتوانستیم از فیفا مطالباتمان را دریافت کنیم برای همین در پرداخت دستمزد ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی مجبور شدیم از شستا دو میلیون یورو قرض بگیریم.

وی ادامه داد:‌ آنهایی که می‌گویند فدراسیون فوتبال دولتی است چرا در این برهه ساکت نشسته‌اند؟!

فغانپور گفت: ساختمان فدراسیون در حدود 68 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است که 16 میلیارد به شرکت شستا پرداخت کردیم و تنها 9 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است؛ با این وجود شرکت شستا طلب خود را با نرخ یوروی فعلی می‌خواهد.

روز گذشته اعلام شد  حدود یک سال و نیم قبل، فدراسیون فوتبال ایران برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی سابق تیم ملی، 2 میلیون یورو از شرکت شستا که زیرمجموعه تامین اجتماعی بود، دریافت کرد.

با هماهنگی هایی که فدراسیون و شرکت شستا داشتند، فدراسیون فوتبال متعهد شد این مبلغ را در فروردین ماه ۹۹ به این شرکت پرداخت کند. در حالی که حدود ۴ ماه از فرصت قانونی فدراسیون فوتبال گذشته بود، شرکت شستا با ورود نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی اقدامات حقوقی برای تسویه حساب طلب دو میلیون دلاری به فدراسیون فوتبال را انجام داده و بعد از اینکه فدراسیون در زمان مقرر و مهلت‌های داده نشده نتوانست بدهی خود را تسویه کند‌، با شکایت در مجتمع قضایی شهید صدر، حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال را گرفت.

وکیل این شرکت که به عنوان نماینده این هلدینگ به فدراسیون فوتبال مراجعه کرده بود، با اعلام اینکه فرم مزایده را به صورت کامل پر کرده، خبر از حراج ساختمان فدراسیون برای جبران خسارت وام 2 میلیون یورویی دریافتی فدراسیون فوتبال از شستا داد.

 برگه اعلامیه‌ای از مزایده ساختمان فدراسیون حتی به دیوار فدراسیون هم چسبانده شد، ولی بعد از دقایقی کارمندان فدراسیون فوتبال که از حراج ساختمان عصبانی بودند آن‌را کندند. 

رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال پس از اعلام این خبر واکنش نشان داد و گفت:‌ از بابت بدهی در 8 ماه اخیر و در چند مرحله، مبلغ 16 میلیارد تومان از اعتبارات فدراسیون فوتبال به شرکت شستا پرداخت شده است که طبق دفاتر قانونی طرفین دعوی به شکل ریالی محاسبه شده و مبلغ 9 میلیارد تومان از بدهی فدراسیون به شرکت شستا باقی مانده است. درصورتیکه به شکل ارزی محاسبه شود الباقی نیز می‌بایست به نرخ نیمایی تقسیط و تسویه شود و درخواست فدراسیون نیز از طریق مراجع ذیربط در مسیر اداری قرار دارد و تاحصول نتیجه پیگیری خواهد شد.  (متن کامل) شستا نیز در بیانیه ای گفت: تمامی اقدامات صورت گرفته منطبق بر مُرِّ قانون و از طریق مراجع قضایی صورت گرفته است و مطالب اظهار شده از سوی دفتر حقوقی فدراسیون فوتبال صحیح نیست.(متن کامل بیانیه)

 

 

 

 

حجم ویدیو: 7.83M | مدت زمان ویدیو: 00:05:13 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید