گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال ایران و الشرطه عراق در آخرین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 22:15 در جده عربستان به میدان رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی تمام شد و این تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

واکنش AFC به برد و صعود استقلال به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به صعود شاگردان مجیدی نوشت: استقلال در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل الشرطه عراق به پیروزی رسید و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی را تثبیت کرد. در این بازی شیخ دیاباته مهاجم استقلال موفق شد از روی نقطه پنالتی گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.

وریا غفوری بهترین بازیکن دیدار استقلال - الشرطه شد

کاپیتان تیم فوتبال استقلال به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش برابر الشرطه انتخاب شد.

جشن و پایکوبی بازیکنان استقلال در رختکن پس از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

کارشناس داوری دیدار استقلال و الشرطه

نوید مظفری، کارشناس داوری در خصوص قضاوت داور تایلندی در دیدار استقلال ایران و الشرطه عراق گفت: داور قضاوت خوبی داشت و مشکل خاصی از تیم داوری دیده نشد. او بازی را به خوبی مدیریت کرد و عملکرد قابل قبولی داشت.

وی ادامه داد: هر دو خطای گرفته شده در دقایق ۱۳ و ۱۹ به روی بازیکنان استقلال و اعلام پنالتی درست بود. همچنین داور به درستی سرنگون شدن مهاجم الشرطه در دقیقه ۲۲ را خطا تشخیص نداد و به دلیل شبیه‌سازی به درستی به او کارت زرد نشان داد. در کل داور قضاوت خوبی را در یک دیدار پربرخورد و مشکل داشت.

آمار بازی استقلال-الشرطه/ شاگردان مجیدی زهردارتر از رقیب عراقی

استقلال

مالکیت توپ: 45

گل زده: یک

تعداد پاس: 413

شوت به دروازه: 4

کارت زرد: 0

الشرطه

مالکیت توپ: 55

گل زده: صفر

تعداد پاس: 527

شوت به دروازه: 6

کارت زرد: 5

ترکیب استقلال

با نظر فرهاد مجیدی، استقلال با ترکیب رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری، مسعود ریگی، هرویه میلیچ، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی، آرش رضاوند و شیخ دیاباته به مصاف الشرطه عراق می‌رود.

مجیدی در این دیدار فرشید اسماعیلی، ستاره تیمش را از ابتدا در ترکیب قرار نداده است. گفته می شود این غیبت به علت مصدومیت جزئی اسماعیلی است.

دیاباته بعد 10 سال پنالتی خراب کرد

در نیمه نخست بازی استقلال  و الشرطه عراق دو پنالتی برای استقلال به دست آمد که دیاباته پنالتی اول را به گل تبدیل کرد اما دروازه بان الشرطه اجازه دبل کردن را به شماره 7 استقلال نداد. دیاباته در 10 سال اخیر در جریان بازی 21 پنالتی را به گل تبدیل کرده بود اما در دیدار امشب برابر الشرطه بعد از مدتها موفق به گل کردن پنالتی‌اش نشد. آخرین دفعه ای که دیاباته پنالتی خراب کرده بود، مثل بازی امشب در یک بازی صاحب دو پنالتی شده بود که اولی را گل کرد اما پنالتی دومش تبدیل به گل نشد.

تذکر وریا غفوری به بازیکن استقلال

در دقایق پایانی نیمه اول با سهل انگاری مهدی پور هافبک استقلال خطایی در واپسین دقیقه رخ داد که اگر ضربه با پشت کله مرادمند نبود، سعد ناطق موقعیت خوبی برای گلزنی پیدا می کرد.  مرادمند در این صحنه توپ را از مقابل مدافع قلدر الشرطه دور کرد. پس از این صحنه داور بازی سوت پایان نیمه اول را زد و وریا غفوری بی درنگ به سمت مهدی پور رفت و نکاتی را به او گوشزد کرد تا در ادامه بازی اتفاق بدی برای استقلال روی اشتباهات فردی رخ ندهد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید