گزارش جی پلاس

لیگ قهرمانان آسیا | صدرنشینی مقتدرانه پرسپولیس با سومین پیروزی/ تساوی ارزشمند فولاد و ادامه تک امتیازهای تراکتور + ویدیوی گل ها و عکس

پرسپولیس با پیروزی 2 بر یک مقابل گوای هند به سومین برد متوالی خود در دور گروهی دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس ایران امشب (سه‌شنبه) در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف گوای هند رفت که این دیدار با برتری دو بر یک پرسپولیس خاتمه یافت.

در این دیدار ابتدا گوا به گل نخست دست یافت اما در ادامه پرسپولیس دو بار دروازه این تیم را گشود و یک بار هم پنالتی خود را از دست داد.

با این پیروزی، پرسپولیس 9 امتیازی شد و با اقتدار در صدرجدول قرار گرفت. الوحده با 4 امتیاز دوم، گوا با دو امتیاز سوم و الریان با یک امتیاز چهارم هستند.

در پایان این مسابقه دیراج سینگ که یک پنالتی را مهار کرده و بسیاری از فرصت های پرسپولیس را دفع کرد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

گل اول گوا به پرسپولیس توسط بدیا در دقیقه 13

گل اول پرسپولیس به گوا توسط مهدی ترابی در دقیقه 19

گل دوم پرسپولیس به گوا توسط سیدجلال حسینی در دقیقه 24

پنالتی از دست رفته حسین کنعانی زادگان برابر گوا در دقیقه 42

نیمه اول

پرسپولیس در ۱۰ دقیقه ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشت و چند فرصت نسبتا خوب گل‌زنی هم به دست آورد اما رو یک غافل‌گیری دروازه پرسپولیس در دقیقه ۱۳ باز شد تا سرخ‌پوشان با یک گل عقب بیفتند. هندی‌ها در این صحنه با استفاده از ارسال روی یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر بدیا که با غفلت مدافعان پرسپولیس آزاد مانده بود به گل نخست رسیدند. بازیکنان گوا بلافاصله پس از گلی که به ثمر رساندند می‌توانستند به گل دوم برسند که حامد لک با واکنشی زیبا مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

پس از این غافلگیری شاگردان گل‌محمدی به خودشان آمدند و روی فشاری که به هندی‌ها وارد کردند و تیزهوشی عیسی آل کثیر صاحب ضربه پنالتی شدند و مهدی ترابی در دقیقه ۱۸ گل تساوی سرخ‌پوشان را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. با به تساوی کشیده شدن بازی و باز شدن دروازه گوا برای نخستین بار در این فصل لیگ قهرمانان آسیا، هم هندی‌ها تمرکزشان را از دست دادند و هم پرسپولیسی‌ها با خیال راحت‌تری به بازی ادامه دادند. همین تمرکز باعث شد که در دقیقه ۲۴ و روی رفت و برگشت تو از روی ضربه کرنر، توپ در جناح چپ به مهدی ترابی برسد و او با ارسالی با دقت سید جلال حسینی را در میان مدافعان گوا در موقعیت گل‌زنی قرارداد تا کاپیتان ۳۹ ساله پرسپولیس بالاتر از همه بلند شود و با ضربه سر گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

پس از جلو افتادن پرسپولیس، هندی‌ها به جز چند حمله نصفه و نیمه نتوانستند عرض اندام کنند و سرخ‌پوشان بازی را در اختیار گرفتند. بازی تا دقیقه ۴۰ متعادل و با پاس‌کاری بازیکنان پرسپولیس دنبال می‌شد که شاگردان گل‌محمدی در دقیقه ۴۰ صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شدند ولی حسین کنعانی‌زادگان نتوانست از این ضربه استفاده کند و دروازه‌بان گوا توپ او را دفع کرد تا نیمه نخست با همان نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد.

نیمه دوم

پرسپولیس در همان ابتدای نیمه دوم می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند اما پاس پهلوان در دقیقه ۴۷ در موقعیت آفساید به عیسی آل کثیر رسید تا او در موقعیت آفساید دروازه خالی گوا را باز کند اما این صحنه از دید کمک داور دور نماند و گل آل کثیر مردود اعلام شد. پس از این صحنه با تا دقیقه ۷۰ در میانه میدان دنبال شد و بازیکنان دو تیم خطاهای زیادی روی یکدیگر انجام دادند تا این که در این دقایق دو شوت امید عالیشاه و سیامک نعمتی دروازه گوا را با خطر روبرو کرد اما راه به جایی نبرد.

در ادامه هم بازی متعادل دنبال شد و دو تیم بدون این که دروازه یکدگیر را تهدید کنند با هم نتیجه ۲ بر یک بازی را به پایان رساندند.

در  گروه پرسپولیس (گروه E) و در چارچوب در هفته سوم از مرحله گروهی رقابت‌ها، الریان قطر برابر الوحده امارات شکست 3 بر 2 را پذیرا شد.

الریان ابتدا با گل‌های شجاع خلیل‌زاده (13) و عبدالعزیز حاتم (54) از حریف اماراتی‌اش پیش افتاد. در ادامه الوحده توسط عید الروایس (66)، خلیل ابراهیم (85) و فارس السعد (5+90) به گل رسید و از شکست پیروزی ساخت.

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند یحیی گل محمدی

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند احمد نوراللهی

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

تراکتور صفر - نیروی هوایی صفر

در آغاز هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، تراکتور ایران به مصاف نیروی هوایی عراق رفت که این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

شاگردان رسول خطیبی برخلاف نخستین دیدارشان در آسیا، در خلق موقعیت گل و گلزنذی ناکام بودند و نتوانستند گلی را به ثمر برسانند تا همچنان با سه تساوی و سه امتیاز، از صدرجدول دور شود.

محمدرضا اخباری امروز به عنوان بهترین بازیکن مسابقه تراکتور تبریز و نیروی هوایی عراق انتخاب شد.

از همین گروه، شارجه امارات به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت و با نتیجه پرگل 4 بر یک به پیروزی رسید.

در نیمه نخست بازیکنان تراکتور یک بار توسط محمد عباس‌زاده صاحب موقعیت گلزنی شد و یک بار هم شوت پیمان بابایی می‌توانست راه ورود به دروازه نیروی هوایی را پیدا کند، اما دروازه‌بان حریف تن به کرنر داد.

تراکتور که بازی را با ترکیب محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده، هادی محمدی، اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، پیمان بابایی، سامان نریمان‌جهان، مهدی تیکدری، میثم تیموری، محمد عباس‌زاده و میلاد فخرالدینی آغاز کرده بود، پس از گذشت 10 دقیقه از نیمه دوم اشکان دژاگه و محمد قادری را جایگزین مسعود شجاعی و محمد عباس‌زاده کرد. با اضافه شدن این دو بازیکن هم تغییری در شرایط بازی ایجاد نشد تا رسول خطیبی 10 دقیقه بعد با اضافه کردن حمید بوحمدان و ابوالفضل رزاق‌پور به جای اکبر ایمانی و میثم تیموری سعی در تغییر نتیجه بازی داشته باشد.

جریان بازی پس از تعویض‌های دوم خطیبی می‌توانست به سود این تیم شود و اشکان دژاگه روی یک ضدحمله تیمش را در موقعیت خوبی قرار داد، اما این موقعیت در نهایت روی تعلل خودش تنها به یک ضربه کرنر ختم شد. تعویض امین اسدی به جای مهدی تیکدری در دقایق پایانی بازی هم ثمری برای تراکتور نداشت تا بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

تراکتوری‌ها پس از کسب دو تساوی مقابل پاختاکور ازبکستان و شارجه امارات امید داشتند که مقابل نماینده کشور عراق به اولین پیروزی خود برسند، اما تساوی در این دیدار اجازه نداد شاگردان رسول خطیبی به هدف خود برسند. نماینده کشورمان با کسب این تساوی در جدول گروه B رقابت‌ها 3 امتیازی شد.

احمد الکاف عمانی که قضاوت این دیدار را به عهده داشت به ابراهیم بایش و علی کاظم از تیم نیروی هوایی و به میثم تیموری از تیم تراکتور کارت زرد نشان داد.

لیگ قهرمانان آسیا تراکتور نیروی هوایی عراق

لیگ قهرمانان آسیا تراکتور نیروی هوایی عراق

فولاد ایران یک - النصر عربستان یک

در آخرین دیدار امشب، فولاد ایران مهمان النصر عربستان بود که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

با این نتیجه دو تیم در پایان دور نخست با 5 امتیاز در صدرجدول این گروه قرار گیرند. بعد از این دو تیم هم السد قطر با 4 امتیاز سوم است. السد امشب الوحدات اردن را با حساب 3 بر یک شکست داد تا تیم اردنی با یک امتیاز در قعر جدول جای بگیرد.

گل اول فولاد به النصر با گل به خودی عبدالله الامری در دقیقه 52

گل اول النصر به فولاد توسط پتروس در دقیقه 69

 

نیمه اول

 

در دقیقه ۳ شوت عبدالرزاق حمدالله روی یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه بالای دروازه فروزان به بیرون رفت.

 

در دقیقه ۳۰ شوت عبدالفتاح اسیری از پشت محوطه جریمه با واکنش فروزان به کرنر رفت.

در دقیقه ۴۳ فشار النصری‌ها باعث شد تا آمرابات هافبک این تیم با فروزان تک به تک شود اما این بازیکن نتوانست از فرصت خود استفاده کند و توپ او توسط مدافعان فولاد دفع شد.

دیدار دو تیم در نیمه اول با مالکیت بیشتر النصری‌ها دنبال می‌شد که در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

دقیقه ۵۲ سانتر محمد میری پس اشتباه مدافع و دروازبان النصر و برخورد توپ با الامری وارد دروازه این تیم شد تا فولادی‌ها با یک گل از حریف‌شان پیش بیفتند.

دقیقه ۵۷ محسن فروزان ضربه سر عبدالله مادو را به کرنر فرستاد و مانع گلزنی النصری‌ها شد.

در دقیقه ۶۹ ضربه پتروس در محوطه جریمه فولادی‌ها وارد دروازه فروزان شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

در دقیقه ۸۰ الاسیری به محوطه جریمه فولاد نفوذ کرد اما ضربه او با مهار فروزان همراه شد.

در ادامه حملات دو تیم روی دروازه یکدیگر بی نتیجه بود تا این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان برسد. النصری‌ها با این تساوی صدرنشین باقی ماندند و فولاد نیز جایگاه دوم خود را حفظ کرد.

دیدگاه تان را بنویسید