جی پلاس؛

استخاره ای که شهادتش را رقم زد/ ماشینی که آمبولانس جبهه شد

مدتی برایش (شهید سید هبت الله قاضی دزفولی) کسالتی پیش آمده بود و توان جبهه رفتن را نداشت اما دوری از جهاد و شهادت هم بیقرارش کرده بود تا اینکه استخاره ای کرد و... .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: سال ۱۳۳۲ بود که سید هبت الله قاضی دزفولی در محله قدیمی قلعه دزفول و در خانه جد بزرگوارش آیت الله سید مجد الدین قاضی به دنیا آمد. بعضی ها انگار از همان کودکی با بقیه فرق هایی اساسی دارند و سید هم از همان ها بود و با همین رویه رشد کرد و بزرگ شد.

او از کودکی یاد گرفته بود که الجار ثم الدار و همین باعث شده بود که به یاری نیازمندان بشتابد تا جایی که حتی لباس های کودکان خود را برای کمک به نیازمندان محله اش می بخشید. 

 

باز هم بخوانید:

مژده قرآن به شهید خبری چه بود؟

شهیدی که در غدیر آمد و در رمضان رفت

چه کسانی در ۲۳ فروردین در استان ایلام به شهادت رسیدند؟

چرا شهید مصطفایی حاضر نشد برای تبلیغ به شمال برود؟

قربانی ای که در عملیات رمضان پذیرفته شد

 

زمانی با پس اندازی که کرده بود برای خود ماشینی دست و پا کرد اما مدتی بعد آن را به سپاه هدیه داد. سال بعد باز هم خودرویی دیگرخرید اما آن را هم برای آنکه به عنوان آمبولانس جبهه استفاده کنند بخشید. 

او سرانجام در عملیات رمضان به شهادت رسید.

 

سید هبت الله در وصیتنامه اش اینگونه نوشته است:

 

درود خدا بر حضرت محمد(ص) خاتم النبیین و سلام او بر آل و خاندان پاک محمد(ص) و سلام خدا بر تمامی شهدا و صالحان و بر امام امت خمینی روح خدا نایب بر حق حضرت مهدی(عج)

 

به علت کسالتی که داشتم برای جبهه رفتن استخاره گرفتم و بحمد الله تکلیفم با این آیه مبارکه روشن شد:  الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمْ الْمَلَائِکَة طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلَام عَلَیْکُمْ اُدْخُلُوا الْجَنَّة بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ همان کسانی که فرشتگان به حال پاک سیرتی جانشان بگیرند و گویند سلام بر شما به پاداش اعمالی که می کرده اید به بهشت درآمیزد.

 

مدتی در این فکر بودم که وصیتنامه ام تقریبا همه جانبه باشد یعنی همه سفارشات مهم را در آن ذکر کرده باشم اما موفق نشدم لذا تصمیم گرفته به کلیه برادران و خواهران مؤمن و گرامیم وصیت نمایم که وصایای روح بخش حضرت علی ابن ابیطالب(ع) را هر چند وقت یک بار بخوانند و به گوش جان بشنوند و به اندازه وسعشان عمل نمایند. همان وصیت هایی که حضرت علی (ع) در آخرین لحظات عمر مبارک و شیرینش به امام حسن(ع) وامام حسین(ع) فرمود.

 

اما خواهران و برادران عزیز و موحدم به چند سفارش هم از این حقیر شرمنده گناهکار و روسیاه درگاه خدا و ترسان از عقوبت او، اما امیدوار به رحمت و مغفرت واسعه اش گوش فرا دهید.

 

امام و خط امام را که اینک به صورت یک جریان اصیل و نجات بخش توحیدی، سیاسی، اخلاقی و عرفانی درآمده در این قرن کفر زده و پرفساد و ظلم و نامردمی، نور امیدی در دنیای ظلمانی مستضعفین شده است ابعاد گوناگونش را بشناسید و به طور متحد و منسجم بدان عمل نمایید و مطمئن باشید که به حول و قوه الهی جمهوری اسلامی ایران که زمینه ساز ظهور مهدی قائم آل محمد(عج) شده است نجات دهنده مظلومان تاریخ و نابود کننده کاخ ستمگران و مستکبران خواهد شد و در این راه بزرگ و خطیر نباید از شهادت ها و خون دادن ها و تهدیدها و توطئه های بین المللی که علیه ما صورت می گیرد هراسی به دل راه داد.

وَ لا تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین. قرآن کریم

سست نشوید و غمگین مباشید، شما برترید اگر ایمان داشته باشید.

و شما امت حزب الله که به وعده و نصرت و رحمت الهی یقین دارید و بر مصائب و مشکلات عظیمی صبر کرده اید اینک باید همچنان خروشان به پیش تازید و زمینه را برای ظهور منجی بشریت و ذخیره الهی آماده تر سازید تا چشمانمان به قدوم مبارکش منور گردد. ان شاء الله.

 

برادران و خواهران، با اخلاق اسلامی و محبت ها و رأفتهایتان نسبت به هم، هر کدام با رفتارتان و با عملتان مبلغی باشید برای اسلام عزیز و به همان اندازه که با کفار حربی و دشمنان خدا با شدت و غلظت رفتار می کنید با مؤمنان و بندگان خدا رحیم و مهربان باشید. مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ.

 

برادران و خواهران موحد و مؤمن عزیز، همواره به دنبال آن آرامش و اطمینان درونی و روحی باشید که از راه اطاعت و بندگی مخلصانه خداوند تبارک و تعالی نصیب می شود. ای دوستان عزیز و مؤمن و متقی و مسئولین متعهد و خدمتگزار که در اوج انقلاب و آشوب های آن، دور این مرد خدا را گرفته بودید و چه خوب تفاهم و انسجام و وحدتی بحمد الله داشتید اینک نیز اطرافش را خالی نگذارید.

 

اگر فرزند دیگری خداوند به ما عطا فرمود اگر دختر باشد اسمش را کوثر و اگر پسر بود اسمش را عمار بگذارید از یک سوم دارائی و مستمری ام اگر دولت جمهوری اسلامی مستمری مقرر کرد بعد از انجام سفارشاتم آنچه باقی می ماند به اطفال یتیمی که پدرانشان شهید شده اند اختصاص دهید که از طریق بنیاد شهید به آنها تحویل گردد.

 

خداوندا بر این بنده گناهکار رو سیاه رحم کن و از گناهانم در گذر که تو ارحم الراحمینی.

 

خداوندا رحمتی کن تا در لحظه مرگ فقط به یاد و فکر آرام بخش تو باشم. الهی العفو الهی العفو الهی العفو… آمین یا رب العالمین

 

درود خدا بر تمامی شهدای راه اسلام، سلام بر امام خمینی نایب بر حق حضرت مهدی (عج)، سلام بر تمامی پدران و ماردران پر افتخار شهدا

سید هبت الله قاضی دزفولی، فرزند سید نعمت الله، متولد دزفول، سال ۱۳۳۲، مورخه بیست و پنجم تیر ماه هزار و سیصد و شصت و یک ۱۳۶۱/۴/۲۵

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید