جی پلاس

تیم های ایرانی چگونه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود می کنند؟

با توجه به 40 تیمی شدن لیگ قهرمانان آسیا کار نمایندگان ایران برای صعود به دور حذفی رقابت ها دشوارتر از قبل شده است و تیم ها فقط در صورت صدرنشینی خیالشان از صعود راحت خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از امروز به طور رسمی در منطقه غرب آسیا آغاز می‌شود و تیم ها در مرحله گروهی به رقابت می پردازند. با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و برای نخستین بار، این مسابقات در سال 2021 به جای 32 تیم، با شرکت 40 تیم برگزار می شود.

با شروع مرحله گروهی، چهار تیم ایرانی هم به رقابت با تیم های سرشناس و نامدار غرب آسیا می پردازند. تیم های پرسپولیس، تراکتور و استقلال به طور مستقیم و فولاد با غلبه بر العین در مرحله پلی آف و راهیابی به مرحله گروهی، در این دور از رقابت ها حضور دارند.

*برگزاری مسابقات به صورت متمرکز

مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز برگزار می‌شود. به این شکل که مسابقات هر گروه به میزبانی یک تیم از همان گروه برگزار می‌ شود. به همین دلیل و با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، عربستان میزبانی سه گروه، امارات و هند هم هر کدام میزبانی یک گروه را بر عهده دارند.

پرسپولیس در هند، تراکتور در امارات، استقلال و فولاد هم در عربستان با رقبای خود دیدار خواهند کرد. مسابقات در مرحله نخست تا اتمام دور گروهی جریان دارد و بعد از تعیین 8 تیم راه یافته به مرحله حذفی، کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره ادامه این رقابت ها تصمیم گیری می کند.

*صعود از دور گروهی دشوارتر شد

در گذشته که مسابقات با حضور 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی برگزار می شد، تیم های اول و دوم راهی مرحله حذفی می شدند اما با افزایش تیم ها به 40 تیم، راه صعود به مرحله بعد دشوارتر شده است.

به این ترتیب از هر منطقه که شامل 5 گروه در غرب و 5 گروه در شرق آسیا می شود، تیم های صدرنشین و فقط سه تیم دوم برتر راهی مرحله حذفی خواهند شد. از میان 5 تیمی که رتبه دوم گروه های خود را به دست می آورند، فقط سه تیمی که از نظر امتیازی بهتر از دو تیم دیگر باشند، مجوز حضور در دور حذفی را به دست می آورند.

طبق فرمت جدید، نمایندگان ایران برای قطعی کردن صعود خود به مرحله بعد باید حتما صدرنشین شوند یا با امتیاز بالایی رتبه دوم را از آن خود کنند. در غیر این صورت راه صعود دشوارتر از گذشته خواهد شد.

*دیدار سه تیم ایرانی در روز نخست

تیم های ایرانی در نخستین روز مسابقات بازی می کنند. امروز (چهارشنبه)، پرسپولیس ایران به مصاف الوحده امارات می رود. تراکتور ایران نیز با پاختاکور ازبکستان رو به رو خواهد شد. در آخرین بازی امروز فولاد ایران با السد قطر دیدار می کند.

روز پنج شنبه ادامه بازی ها پیگیری می شود که بازی استقلال به علت آغاز ماه مبارک رمضان و برگزاری دیرهنگام در عربستان، ساعت 00:45 بامداد روز جمعه انجام می شود که آبی پوشان ایران به مصاف الاهلی عربستان می روند.

این مسابقات تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد و در پایان تکلیف تیم های صعود کننده به مرحله حذفی روشن خواهد شد. البته برگزاری بازی های گروهی در منطقه شرق با تاخیر یک هفته آغاز خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید