جی پلاس

شوک به پرسپولیسی ها/ سیدبندی عجیب AFC برای لیگ قهرمانان آسیا!

برخلاف تصورات، سیدبندی لیگ قهرمانان آسیا هیچ ارتباطی به رو به رو نشدن قهرمان لیگ های آسیایی ندارد و این امکان وجود دارد مانند فصل گذشته پرسپولیس به عنوان قهرمان ایران با یکی از قهرمان های غرب آسیا رو به رو شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 برای نخستین بار با حضور 40 تیم برگزار خواهد شد. طبق اعلام AFC قرعه کشی این رقابت‌ها 8 بهمن در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار خواهد شد و به این ترتیب رقابت در ۱۰ گروه (پنج گروه شرق و پنج گروه غرب) برگزار می شود. صدرنشین های گروه های پنچ گانه در هر منطقه به همراه سه تیم برتر دوم به عنوان هشت تیم نهایی راهی مرحله یک هشتم نهایی می شوند.

در دوره فعلی ایران دارای سهمیه 2+2 (2 سهمیه در مرحله گروهی و 2 سهمیه در مرحله پلی آف) بود که به لطف مردود شدن نماینده ترکمنستان در مرحله اخذ مجوز حرفه ای، این تک سهمیه مستقیم هم به ایران رسید تا به این ترتیب سه تیم از ایران به طور مستقیم در مرحله گروهی شرکنند کنند.

با این حساب تیم های پرسپولیس، تراکتور و استقلال از مرحله گروهی و فولاد از مرحله پلی آف در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنند. البته شاگردان جواد نکونام تنها دیدار خود در این مرحله را مقابل العین و در ورزشگاه فولاد آره نا برگزار خواهند کرد که این موضوع شانس آن ها را افزایش می‌ دهد.

*قرعه کشی مسابقات به سبک AFC!

طی روزهای گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا سیدبندی این مسابقات را اعلام کرد که به ترتیب قهرمان های هر کشور در سید یک قرار گرفتند و به ترتیب سهمیه هر کشور، سیدبندی ها انجام شد که استقلال به عنوان تصاحب سومین سهمیه ایران، در سید سه قرار گرفته است.

با توجه به همین موضوع پیش بینی های درباره گروه های آسان یا دشوار برای تیم های ایران شکل گرفته که در کانال های طرفداری مایه شوخی و کری خواندن برای تیم رقیب شد اما یک نکته عجیب در قرعه کشی AFC وجود دارد.

برخلاف قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا که طبق سیدبندی انجام می شود، AFC چنین متیر و معیاری ندارد و امکان دارد چند تیم قهرمان در یک گروه قرار گیرند!

نگاهی به قرعه کشی فصل گذشته هم نشان می دهد که تیم های شارجه و پرسپولیس به عنوان قهرمان های ایران و امارات در یک گروه قرار گرفته اند. حتی در فصول قبل تر هم پرسپولیس تجربه همگروهی با دو تیم قهرمان از قطر و عربستان را هم دارد.

در نتیجه سیدبندی این مسابقات از سوی AFC، هیچ ارتباطی با احتمال کاهش رویارویی تیم های قهرمان با هم ندارد و نمی توان از الان سخت ترین یا راحت ترین گروه این مسابقات را برای هر تیم پیش بینی کرد.

این موضوع هم از مواردی عجیبی است که AFC طراحی کرده و موجب شگفتی اهالی فوتبال در ایران شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید