جی پلاس/ قسمت اول؛

معرفی 30 سریال برتری که باید دید/ از آفیس تا دارک +توضیح و عکس

در تعطیلات نوروز 1400 به تماشای سریال‌های برگزیده بنشینید.ما برای شما 30 سریال را انتخاب کرده‌ایم که همه در میان برترین‌های تاریخ تلویزیون قرار دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایام تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای گشت و گذار در دنیای تصویر و لذت بردن از تماشای فیلم‌های سینمایی و سریال‌هاست. اگر اهل فیلم و سریال هستید ولی انتخاب برایتان سخت است، ما تلاش کرده‌ایم که برخی سریال‌های برتر را برای شما انتخاب کنیم. قطعا سلیقه‌ها و علایق هرکسی با دیگری متفادت است اما سعی شده سریال‌‌هایی انتخاب شوند که در سایت‌های معتبر رتبه‌بندی و طبق نظر رای دهندگان بی‌شمار و منتقدان درجه یک، جزو آثار برتر تاریخ تلویزیون هستند.

ما برای شما 30 سریال را انتخاب کرده‌ایم که همه در میان برترین‌های تاریخ تلویزیون قرار دارند.

 

1 - اداره  (The Office)

سریال‌های برتر

 

سریال The Office یک سریال کمدی آمریکایی برگرفته از نسخه بریتانیایی به همین نام است، که به مدت ۹ سال در ۹ فصل و ۲۰۱ قسمت بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ از شبکه NBC پخش می‌شد. سازندگان این سریال ریکی جرویز و استیون مرشنت (که نسخه بریتانیایی رو هم ساخته‌اند) و گرگ دنیلز هستند. سریال در فصل اول با ریت نسبتاً بدی مواجه شده بود و تا مرز کنسلی پیش رفت اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و از فصل دوم به بعد سریال روز به روز محبوب تر شد تا این که درحال حاضر در سایت IMDB سریال با نمره ۸/۹ از ۱۰ در صدر سریال‌های کمدی قرار گرفته‌است.

این سریال که به سبک مستند گونه ساخته شده و با سایر آثار تلویزیونی کمدی متفاوت است، در قسمت‌های تقریباً بیست دقیقه‌ای زندگی کارمندهای یک اداره فروش کاغذ به نام داندر میفلین در شهر اسکرنتون را به نمایش می‌گذارد و به زندگی، دوستی‌ها و اتفاقات اهالی آنها می‌پردازد. این اداره شاخه‌ای از یک کمپانی کاغذسازی بزرگ است که شعبه مرکزی آن در نیویورک قرار دارد. هر کدام از اعضای این اداره شخصیت‌های عجیب و مخصوص به خود را دارند.

 

2 - بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

 

سریال‌های برتر

یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌ است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد. فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته‌ است. پخش فصل هفتم از ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۷ آغاز شد، و در ۲۷ اوت ۲۰۱۷ به پایان رسید. نخستین قسمت از فصل هشتم و آخر این مجموعه، متشکل از شش قسمت، در ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ پخش شد و با پخش آخرین قسمت از آن در ۱۹ مه ۲۰۱۹ این مجموعه به پایان رسید. این اثر از بلندآوازه‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی تاریخ است. بازی تاج و تخت را پرهزینه‌ترین و بزرگترین اثر فانتزی تاریخ سینما و تلویزیون می‌دانند.

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌شود.

نکته بسیار مهم این سریال برای ایرانیان، موسیقی زیبا و تاثیرگذار سریال است که ساخته آهنگساز مشهور ایرانی-آلمانی، رامین جوادی است.

 

3 - بریکینگ بد  (Breaking Bad)

 

سریال‌های برتر

 

بریکینگ بد یا "افسارگسیخته" مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که سازنده و تهیه‌کننده آن وینس گیلیگان است. این مجموعه در شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا ساخته و تهیه شده‌است. افسارگسیخته داستان والتر وایت (برایان کرانستون) دانشمند شیمی زحمتکش و بی‌حاشیه ای را به تصویر می‌کشد که دبیر دبیرستان است. وایت در ابتدای داستان متوجه می‌شود مبتلا به سرطان ریه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تأمین مالی خانواده‌اش به همراه دانش‌آموز رفوزه پیشین خود، جسی پینکمن (آرون پال) شروع به تولید و پخش مت‌آمفتامین (شیشه) می‌کند اما رفته رفته به این کار آلوده شده و تبدیل به سرکرده یکی از بزرگترین گروه‌های مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات متحده می‌شود.

در سال ۲۰۱۳، رکوردهای جهانی گینس رکورد «تحسین برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان» را به خاطر دریافت ۹۹ درصدی رأی مثبت منتقدان به نام برکینگ بد ثبت کرد.

در سال ۲۰۱۵ مجموعه تلویزیونی "بهتره با ساول تماس بگیری" از شبکه ای‌ام‌سی پخش شد که سال‌های قبل از شروع به کار والتر وایت و جسی پینکمن را نمایش می‌دهد.

اگر این سریال را دیدید و از آن خوشتان آمد،‌فیلم ال‌کامینو (El camino) را هم ببینید که داستانش در ادامه سریال بریکینگ بد اتفاق می‌افتد و آن را کامل می‌کند.

 

4 - بهتره با ساول تماس بگیری  (Better Call Saul)

 

سریال‌های برتر

 

نام یک مجموعه تلویزیونی ساخته شبکه ای‌ام‌سی آمریکاست که در رابطه با مجموعه قبلی همین شبکه، بریکینگ بد است و پخش آن از ۸ فوریه ۲۰۱۵ در شبکه ای‌ام‌سی آغاز شد. این مجموعه تلویزیونی توسط وینس گیلیگان و پیتر گولد خلق شده‌است. گیلیگان خالق مجموعه برکینگ بد نیز بوده‌ است. بازیگر اصلی این مجموعه تلویزیونی باب ادنکیرک است. ادنکیرک در نقش یک وکیل تبه‌کار به اسم جیمز مک‌گیل است که بعدها به سال گودمن تغییر نام می‌دهد، در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازد. وی پیش‌تر در مجموعهٔ تلویزیونی بریکینگ بد نیز نقش همین وکیل تبه‌کار (سال گودمن) را بازی کرده بود که در آنجا به والتر وایت کمک می‌کرد.

داستان این مجموعه مربوط به سال ۲۰۰۲ و متمرکز بر زندگی این وکیل و شش سال پیش از ملاقات او با «والتر وایت» در بریکینگ بد است. البته قسمت‌هایی از آینده (ماجراهایی که برای وی بعد از اتمام رابطه‌اش با والتر وایت در بریکنیگ بد اتفاق افتاد) نیز به نمایش در می‌آید. مشابه بریکینگ بد، داستان این مجموعه نیز در شهر آلبوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا اتفاق می‌افتد.

تاکنون پنج فصل ۱۰ قسمتی از این مجموعه به روی آنتن رفته است. قسمت اول این مجموعه با داشتن بیش از ۴٫۴ میلیون بیننده توانست به عنوان یکی از بهترین قسمت‌های اول یک مجموعه تلویزیونی، رکوردی در تاریخ شبکه‌های کابلی آمریکا به نام خود ثبت نماید.

همچنین فصل ششم این سریال قرار است در ۱۳ قسمت تولید شود که در مقایسه با ۵ فصل گذشته که در ۱۰ قسمت تولید شده بودند، فصل پایانی قرار است طولانی‌ترین فصل سریال Better Call Saul باشد.

 

5 - پولدارک  (poldark)

 

پولدارک

 

 

مجموعه تلویزیونی درام بریتانیایی-آمریکایی است که فصل اول این مجموعه تلویزیونی در ۸ مارس ۲۰۱۵ از شبکه بی‌بی‌سی وان پخش شد. اولین ۸ قسمت از این سریال (در آمریکا در قالب ۷ قسمت) بر اساس رمان تاریخی پولدارک نوشته وینستون گراهام و با اقتباس دبی هورسفیلد و به کارگردانی ادوارد بازالگت و ویل مک‌گریگور ساخته شد. قبلاً سریال تلویزیونی با همین نام و براساس چهار قسمت اول رومان وینستون گراهام مابین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۷ از بی‌بی‌سی وان پخش شده بود.

سال ۱۷۸۳ است و راس پولدارک از جنگ استقلال آمریکا به خانه بازگشته است. خانه‌ای که در بحران و رکود فرورفته است. راس پولدارک پس از بازگشت با شرایط ناامید کننده‌ای روبه‌روست و در غیاب او پدرش فوت کرده، خانه و معادنش ویران شده و نامزدش که از دوران کودکی او را دوست داشته با پسر عمویش نامزد کرده. او اکنون احساس می‌کند که همهٔ چیزهایی که دوست داشته به او خیانت کرده‌اند. راس تصمیم گرفته کارهای جدیدی را آغاز کند و به زودی دشمنانی جدید و هم‌چنین یک عشق جدید را در جایی پیدا می‌کند که انتظارش نمی‌رود.

 

6 - پیکی بلایندرز  (Peaky Blinders)

 

سریال‌های برتر

 

نام یک مجموعه تلویزیونی درام و جنایی تاریخی انگلیسی محصول شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی دو است. استیون نایت نویسندگی و تولید آن را بر عهده دارد. کارگردانان این مجموعه متفاوت بوده اند. داستان حول محور کیلین مورفی، در نقش توماس شلبی، رهبر یک گروه خانوادگی است.

نخستین فصل این مجموعه در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳ از بی‌بی‌سی دو پخش شد و شامل ۶ قسمت بود. فصل دوم در ۲ اکتبر ۲۰۱۴ روی آنتن رفت. ۵ مه ۲۰۱۶، نیز فصل سوم عرضه شد که در تاریخ ۳۱ مه در آمریکا در دسترس عموم قرار گرفت.

در ۲۶ مه ۲۰۱۶، بی‌بی‌سی اعلام کرد که ساخت فصل پنجم سریال را در دستور کار دارد. فصل پنجم این سریال در شهریور ۱۳۹۸روی آنتن رفت. فصل پنجم این سریال از شبکه بی‌بی‌سی دو به بی‌بی‌سی اصلی منتقل شد. همچنین تا پیش از اقبال عمومی این سریال قرار بود حداکثر پنج فصل باشد اما پس از این موفقیت‌ها استیون نایت در ۵ مه ۲۰۱۸ به باشگاه مطبوعات بیرمنگام گفت که قطعا فصل ششم را خواهیم ساخت و احتمالا فصل ۷ و پس از اتمام، این مجموعه می‌تواند به صورت فیلم یا اسپین‌آف ادامه پیدا کند.

 

7 - تخت گاز  (Top Gear)

 

سریال‌های برتر

 

یک برنامهٔ تلویزیونی شبکه بی‌بی‌سی در زمینه وسیله‌های نقلیه و به‌طور خاص خودرو است و تاکنون برنده جایزه امی و بفتا شده ‌است. این برنامه برای نخستین بار در سال ۱۹۷۷ پخش شد. پس از انجام تغییراتی در آن، در سال ۲۰۰۲ بی‌بی‌سی تولید و پخش آن را به سبک جدیدی آغاز کرد به طوری که در کنار ارزیابی امکانات و توانایی خودروها، برنامه دارای بار طنزآمیز و سرگرم‌کننده نیز است. این برنامه دارای بیش از ۳۵۰ میلیون نفر بیننده در سراسر جهان است. به گواه کتاب رکوردهای جهانی گینس در سال ۲۰۱۳ این برنامه «پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی جهان» است و تا به حال در ۲۰۰ کشور پخش شده ‌است. تخت گاز بعد از درگیری تهیه کننده و جرمی کلارکسون (کارگردان  و یکی از سه مجری برنامه در کنار ریچارد هموند و جیمز می) مدتی تعطیل شد و سپس با تیم جدید ادامه یافت. هموند، می و کلارکسون پس از قطع همکاری با بی‌بی‌سی، برنامه گراند تور را با ساختاری شبیه تخت گاز برای شرکت آمازون ساختند که هنوز تولید و پخش آن ادامه دارد.

 

8 - تاریک  (Dark)

 

سریال‌های برتر

 

یک سریال اینترنتی در ژانر علمی تخیلی مهیج است که با همکاری باران بو اودار و یانتیه فریز ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. تاریک از محصولات اورجینال نت‌فلیکس است و توسط همین شرکت ساخته و توزیع شده‌است. همچنین تاریک اولین سریال نتفلیکس است که به زبان آلمانی و توسط کشور آلمان ساخته شده ‌است. داستان سریال روایت‌گر گم شدن مرموز چند نوجوان است که شخصیت‌های دیگر را وارد چالش می‌کند.

فصل اول سریال در ۱۰ قسمت یک ساعته در ۱ دسامبر ۲۰۱۷ توسط نتفلیکس منتشر شد. فصل اول سریال با استقبال بسیار خوب منتقدین و تماشاگران همراه شد. بسیاری از منتقدین این سریال را نسخه آلمانی سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) می‌دانند و معتقدند تاریکی از نظر فضاسازی و قصه پردازی بسیار تحت تأثیر این سریال است. فصل دوم سریال در ۸ قسمت در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ منتشر شد و در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۲۰ سومین فصل از این مجموعه در ۸ قسمت انتشار یافت.

 

9 - وراثت  (Succession)

 

سریال‌های برتر

 

مجموعه تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی، اثر جسی آرمسترانگ و محصول شبکه اچ‌بی‌او است که اولین قسمت از آن در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۸ از این شبکه پخش شد. این مجموعه دارای داستانی با موضوع خانواده است؛ خانواده از هم پاشیده‌ای که مالک یک امپراتوری رسانه‌ای هستند و با توجه به وضعیت نامشخص سلامت پدرسالار خانواده‌شان، لوگان روی، بر سر کنترل شرکت در کشمکش قرار دارند.

وراثت در سال ۲۰۱۸ یکی از برندگان جایزه 10 برنامه تلویزیونی برتر بنیاد فیلم آمریکا شد. این مجموعه تلویزیونی در سال ۲۰۱۹ برندهٔ جوایز بهترین برنامه بین‌المللی بفتا، بهترین فیلنامه سریال درام در هفتاد و یکمین جوایز امی ساعات پربیننده و جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی - درام شد. برایان کاکس نیز در سال ۲۰۱۹ برای بازی در نقش لوگان روی در این مجموعه، جایزه بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب را دریافت کرد.

 

10 - آشنایی با مادر (how i meet your mother)

 

سریال‌های برتر

 

یک مجموعه تلویزیونی کمدی آمریکایی محصول شبکه سی‌بی‌اس است که برای اولین بار در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۵ پخش شد. این مجموعه توسط کارتر بیز و کریگ توماس ساخته شده ‌است.

در این سریال، باب سگت به عنوان صدای آینده بازیگر اصلی، تد موزبی (جاش ردنر)، در سال ۲۰۳۰ به پسر و دخترش خاطراتی را یادآوری می‌کند که منجر به ملاقات او با مادرشان (همسر تد) شده‌است، که داستان را از قسمت اول به زمان گذشته برمی‌گرداند و خاطرات را نقل می‌کند. کاراکترهای اصلی دیگر آشنایی با مادر مارشال اریکسن (جیسون سیگل)، رابین شرباتسکی (کوبی اسمالدرز)، بارنی استینسون (نیل پاتریک هریس) و لیلی آلدرین (آلیسون هانیگان) هستند.

آشنایی با مادر از نظر منتقدان سریال موفقی توصیف شده ‌است. این مجموعه تاکنون برنده پنج جایزه امی شده و در سال ۲۰۰۹ نیز نامزد دریافت جایزه بهترین سریال کمدی شد. فصل نهم فصل پایانی این سریال بود در آوریل سال ۲۰۱۴ به پایان رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید