قسمت دوم؛

معرفی 30 سریال برتری که باید دید/ از دوستان و ساینفلد تا کاراگاه حقیقی +توضیح مختصر و عکس

در تعطیلات نوروز 1400 به تماشای سریال‌های برگزیده بنشینید. اگر اهل فیلم و سریال هستید ولی انتخاب برایتان سخت است، ما تلاش کرده‌ایم که برخی سریال‌های برتر را برای شما انتخاب کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایام تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای گشت و گذار در دنیای تصویر و لذت بردن از تماشای فیلم‌های سینمایی و سریال‌هاست. اگر اهل فیلم و سریال هستید ولی انتخاب برایتان سخت است، ما تلاش کرده‌ایم که برخی سریال‌های برتر را برای شما انتخاب کنیم. قطعا سلیقه‌ها و علایق هرکسی با دیگری متفادت است اما سعی شده سریال‌‌هایی انتخاب شوند که در سایت‌های معتبر رتبه‌بندی و طبق نظر رای دهندگان بی‌شمار و منتقدان درجه یک، جزو آثار برتر تاریخ تلویزیون هستند.

ما برای شما 30 سریال را انتخاب کرده‌ایم که همه در میان برترین‌های تاریخ تلویزیون قرار دارند.

 

11 - خانه پوشالی  (House of Cards)

 

سریال‌های برتر

 

یک مجموعه تلویزیونی اینترنتی آمریکایی و محصول سال ۲۰۱۳ میلادی در ژانر درام سیاسی و تریلر سیاسی است. این سریال در ۷۳ قسمت، به کارگردانی بو ویلیمن و ساخته دیوید فینچر، کوین اسپیسی، اریک راث، اندرو دیویس و مایکل دابز بوده و از سوی شبکه نتفلیکس منتشر شده ‌است. این سریال برگرفته از سریالی بریتانیایی به همین نام ساخت بی‌بی‌سی و نیز رمانی با همین نام نوشته مایکل دابز عضو حزب محافظه‌کاران بریتانیا بود. از فصل اول تا پنجم، تمرکز داستان بر روی شخصیتی به نام فرانک آندروود است که می‌خواهد مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را اشغال کند. در فصل ششم شخصیت اصلی داستان همسر وی کلر آندروود است. این سریال برنده‌ جوایزی نیز شده ‌است.

 

12 - دانتون ابی  (Downton Abbey)

 

سریال‌های برتر

 

وقایع این مجموعه در یک قصر بزرگ در یورک‌شر رخ می‌دهد و در آن، داستان زندگی یک خانواده اشرافی به نام «خاندان کرالی» به همراه خدمتکاران‌شان، در دوران پس از سلطنت ادوارد هفتم و در خلال سلطنت جرج پنجم و پس از آن، روایت می‌شود. در این سریال به وقایع تاریخی-اجتماعی مهم در جامعه انگلستان و جهان و تأثیر آن بر زندگی اشراف و مردم عادی اشاراتی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: غرق شدن تایتانیک و جنگ جهانی اول (در فصل اول)، همه‌گیری جهانی ۱۹۱۸ آنفلوآنزای اسپانیایی و رسوایی مارکونی (در فصل دوم)، دوره میان‌ دو جنگ و جنگ استقلال ایرلند (در فصل سوم)، رسوایی سیاسی تیپات دُم (در فصل چهارم)، انتخابات سراسری ۱۹۲۳ در بریتانیا، کشتار جلیان‌والا باغ و کودتای آبجوفروشی مونیخ (در فصل پنجم). در فصل پایانی (ششم) هم شاهد قدرت‌گرفتن طبقه کارگر جامعه در دوران میان‌دو جنگ و نشانه‌هایی از افول اشراف بریتانیا هستیم.

 

13 - دوستان  (Friends)

 

سریال‌های برتر

 

یک مجموعه کمدی موقعیت آمریکایی است که توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴ تا ۶ مهٔ ۲۰۰۴ از شبکهٔ ان‌بی‌سی پخش گردید. این مجموعه دارای ده فصل است و هنوز در شبکه‌های مختلف در حال بازبخش می‌باشد. داستان آن دربارهٔ شش دوست است که در منهتن نیویورک زندگی می‌کنند. برایت/کافمن/کرین پروداکشنز با همکاری وارنر برادرز تهیه‌کنندگان اصلی این سریال و کوین اس برایت، مارتا کافمن و دیوید کرین تهیه‌کنندگان اجرایی اصلی آن بودند.

کافمن و کرین بین نوامبر و دسامبر سال ۱۹۹۳ بر روی این سریال با عنوان کافهٔ بی‌خوابی کار کردند. ایده‌شان را به برایت گفتند و سپس با هم پیش‌نویسی هفت صفحه‌ای به شبکهٔ ان‌بی‌سی ارائه کردند. بعد از چندین بار تغییرات در فیلم‌نامه و سریال، به خصوص تغییر نام آن به دوستانی مانند ما، نهایتاً نام آن به دوستان تغییر یافت.

فیلمبرداری مجموعه در استودیوی برادران وارنر در بربنک، کالیفرنیا انجام می‌گرفت. آخرین قسمت سریال در ۶ مهٔ ۲۰۰۴ پخش شد و حدود ۵۲٫۵ میلیون بینندهٔ آمریکایی را به پای تلویزیون کشاند که آن را به پنجمین قسمت آخر پربیننده در تاریخ و اولین در دهه تبدیل کرد.

دوستان نظرات مثبتی از منتقدان دریافت کرد و به یکی از محبوب‌ترین کمدی موقعیت‌های تاریخ، تبدیل شد. در مجموع ۶۲ نامزدی جایزه امی به دست آورد و در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین سریال کمدی را برای فصل هشتم به دست آورد. این سریال در فهرست «۵۰ سریال برتر تاریخ TV Guide» در ردهٔ ۲۱ و در فهرست ۵۰ سریال برتر تاریخ مجلهٔ امپایر در ردهٔ ۷ قرار دارد.

متیو پری (بازیگر نقش چندلر) در حساب رسمی توییتر خود پستی منتشر کرد که باعث هیجان طرفداران سریال محبوب فرندز شد. به گفته‌ او، مارس ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) زمان مشخص شده برای شروع فیلمبرداری قسمت ویژه‌ای با حضور بازیگران اصلی این سریال خواهد بود. جالب است بدانید که برای این فیلم مورد انتظار، ۲۰ میلیون دلار بودجه تخصیص داده شده است.

 

14 - ساینفلد  (Seinfeld)

 

سریال‌های برتر

 

مجموعه تلویزیونی آمریکایی بود که در بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ از شبکه ان بی سی پخش می‌شد. این مجموعه با 9 فصل به کار خود پایان داد. لری دیوید (به انگلیسی: Larry David) و جری ساینفلد (به انگلیسی: Jerry Seinfeld) ساخته شد. این سریال به عنوان یک سریال کمدی موقعیت (situation comedy - sitcom) شناخته می‌شود. هنوز هم عنوان پربینده‌ترین اپیزود تاریخ به قسمت پایانی این سریال اختصاص دارد. سریال موفق دوستان  (Friends)از این سریال تاثیر زیادی گرفته است.

 

15 - سیاره زمین  (Planet Earth)

 

سریال‌های برتر

 

نام مجموعه تلویزیونی مستندی است که توسط شبکه بی‌بی‌سی تهیه شده ‌است و دیوید اتنبرو گویندگی آن را بر عهده دارد.

ساخت این مستند ۵ سال زمان برده‌ و گرانترین مستند ساخته شده توسط این شبکه است که برای نخستین بار در قالب اچ‌دی تصویربرداری شده ‌است.

این مستند توسط شبکه دیسکاوری و نیز ان‌اچ‌کی با همکاری سی‌بی‌اس بازتولید شده و سازندگانش، آن را نگاهی جامع به تنوع گونه‌های زیستی زمین می‌دانند.

سیاره زمین نخستین بار توسط بی‌بی‌سی وان در مارس ۲۰۰۶ در بریتانیا تولید شد و سال بعد در آمریکا توسط شبکه دیسکاوری بازنگاری شد که گفتار متن آن، این بار توسط سیگورنی ویور خوانده شد. تا ژوئن ۲۰۱۰، این مجموعه مستند در ۱۳۰ کشور به نمایش درآمد.

مجموعه سیاره زمین شامل ۱۱ قسمت است که هر قسمت آن به یک زیست‌گاه زمین می‌پردازد. پس از هر بخش ۵۰ دقیقه‌ای، ۱۰ دقیقه به پشت صحنه شیوه ساخت این مستند اختصاص یافته‌ است. این مجموعه بهترین مستند طبیعت است که تا به حال ساخته شده ‌است.

 

16 - شرلوک  (Sherlock)

 

سریال‌های برتر

 

یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی است که اقتباسی به‌روز شده از داستان‌های کارآگاهی شرلوک هولمز اثر آرتور کانن دویل است. این سریال توسط استیون موفات و مارک گیتیس ساخته شده‌است و در آن بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هولمز و مارتین فریمن در نقش جان واتسون ایفای نقش می‌کنند. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، چهار فصل از سریال تولید و پخش شده‌است. هر چهار فصل شرلوک دارای سه اپیزود نود دقیقه‌ای است. همچنین اپیزود ویژه کریسمس سریال نیز در تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۶ به روی آنتن رفت.

سریال با تحسین گسترده منتقدان و تماشاگران همراه بود و نقدها و نظرات مثبت بسیاری دریافت کرد. منتقدان، قلم داستانی و شخصیت پردازی، کارگردانی و قدرت تیم بازیگری، به خصوص بندیکت کامبربچ را ستودند. شرلوک نامزد و برنده جوایز متعددی همچون جایزه امی، جایزه گلدن گلوب و بفتا شد. شرلوک در شصت و ششمین جوایز امی ساعات پربیننده موفق شد سه جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال درام برای بندیکت کامبربچ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام برای مارتین فریمن و بهترین فیلم‌نامه سریال درام برای استیون موفات را به دست آورد. اپیزود ویژه کریسمس سریال نیز برنده بهترین فیلم تلویزیونی از این مراسم شد. همچنین شرلوک در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه پیبادی شد. شرلوک در ۱۸۰ کشور دنیا پخش و دیده شده‌است. فصل سوم این سریال موفق شد رکورد پربیننده‌ترین برنامه از سال ۲۰۰۱ تاکنون در بریتانیا را به نام خود ثبت کند.

 

17 - ماجراهای شرلوک هلمز  (The Adventures of Sherlock Holmes)

 

سریال‌های برتر

 

یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی است که بر اساس شخصیت داستانی شرلوک هلمز، در کمپانی گرانادا تلویزیون تهیه شده و در سال‌های ۱۹۸۴-۱۹۹۴ از کمپانی آی‌تی‌وی گرانادا و از شبکه ITV بریتانیا پخش می‌شد. در این مجموعه جرمی برت در نقش شرلوک هلمز بازی می‌کند. این مجموعه خاطره انگیز از دیدگاه سایت معتبر بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها یا IMDb عنوان 73 امین سریال برتر دنیا را به خود اختصاص داده است. دکتر واتسون به عنوان نوعی شخصیت کاملاً صالح به تصویر کشیده شده است.

این مجموعه در هفت فصل ساخته شده ‌است. عنوان فصل اول و دوم ماجراهای شرلوک هلمز است. عنوان فصل سوم و چهارم بازگشت شرلوک هلمز و عنوان فصل‌های پنجم و ششم و هفتم خاطرات شرلوک هلمز است. برنامه این بود که تمام داستان‌های شرلوک هلمز ساخته شود ولی به دلیل مرگ ناگهانی جرمی برت این پروژه ناتمام ماند.

 

18 - غرور و تعصب  (Pride and Prejudice)

 

سریال‌های برتر

 

غرور و تعصب، معروفترین رمان جین استین و یکی از معروفترین سریال های بی بی سی است. شخصیت محبوب داستان، بی‌شک دارسی است و چه کسی بهتر از کالین فرس می تواند این نقش را بازی کند؟ و البته بازی در این نقش جایزه بفتا سال ۱۹۹۵ را برای او به ارمغان آورد.

 

19 - فرار از زندان   (Prison break)

 

سریال‌های برتر

 

یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی ساخته پل شیورینگ است. این سریال از اوت ۲۰۰۵ تا می ۲۰۱۷ در قالب پنج فصل و توسط شبکه رسانه‌ای فاکس پخش شد. داستان آن در مورد دو برادر است که یکی از آن‌ها به خاطر جرم مرتکب نشده به مرگ محکوم شده و دیگری برای نجات برادر خود نقشه‌ای استادانه می‌کشد.

موسیقی زیبای این سریال ساخته  رامین جوادی، آهنگساز مشهور ایرانی-آلمانی است.

 

20 - کاراگاه حقیقی  (True Detective)

سریال‌های برتر

 

نام یک مجموعه تلویزیونی آنتولوژی جنایی آمریکایی ساخته نیک پیزولاتو است که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود. فصل اول سریال، شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی چون متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون، میشل موناهن و مایکل پاتس است. فصل اول این سریال در چند خط زمانی اتفاق می‌افتد و بر روی تحقیقات دو پلیس برای یافتن قاتلی سریالی که دست به‌جنایت‌هایی زده، طی مدت ۱۷ سال متمرکز است.

فصل اول از ۲۴ ژانویه ۲۰۱۴ آغاز شد و در ۹ مارس ۲۰۱۴ به اتمام رسید و شامل ۸ قسمت بود. فصل دوم نیز به تعداد ۸ قسمت از ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ شروع به پخش شد. داستان فصل دوم در کالیفرنیا اتفاق می‌افتد و درباره همکاری سه افسر پلیس از سه اداره پلیس مختلف است که پس از پیدا کردن جسد فردی در کنار یک بزرگراه، به دنبال جنایاتی هستند که تبدیل به یک تجارت شده‌ است. در این فصل بازیگرانی همچون کالین فارل، ریچل مک‌آدامز، تیلور کیچ، کلی رایلی و وینس وان ایفای نقش می‌کنند.

فصل سوم با هنرنمایی ماهرشالا علی، کارمن اجوگو، استیون درف، اسکوت مک‌نری، ری فیشر و میمی گامر در منطقه اوزارکس و در سه دوره زمانی مجزا به وقوع می‌پیوندد که دو کارآگاه پلیس ایالتی مسئول تحقیق پرونده‌ای وحشتناک درباره مفقودالاثر شدن دو کودک هستند. فصل سوم متشکل از هشت قسمت، از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹ پخش شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید