جی پلاس/ قسمت سوم و آخر؛

30 سریالی که بهتر است ببینید/ از مستند های اودیسه فضا زمانی تا سیتکام بیگ بنگ تئوری +توضیح مختصر و عکس

در تعطیلات نوروز 1400 به تماشای سریال‌های برگزیده بنشینید. قطعا سلیقه‌ها و علایق هرکسی با دیگری متفادت است اما سعی شده سریال‌‌هایی انتخاب شوند که در سایت‌های معتبر رتبه‌بندی و طبق نظر رای دهندگان بی‌شمار و منتقدان درجه یک، جزو آثار برتر تاریخ تلویزیون هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایام تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای گشت و گذار در دنیای تصویر و لذت بردن از تماشای فیلم‌های سینمایی و سریال‌هاست. اگر اهل فیلم و سریال هستید ولی انتخاب برایتان سخت است، ما تلاش کرده‌ایم که برخی سریال‌های برتر را برای شما انتخاب کنیم. قطعا سلیقه‌ها و علایق هرکسی با دیگری متفادت است اما سعی شده سریال‌‌هایی انتخاب شوند که در سایت‌های معتبر رتبه‌بندی و طبق نظر رای دهندگان بی‌شمار و منتقدان درجه یک، جزو آثار برتر تاریخ تلویزیون هستند.

ما برای شما 30 سریال را انتخاب کرده‌ایم که همه در میان برترین‌های تاریخ تلویزیون قرار دارند.

 

21 - کیهان: اودیسه فضازمانی  (Cosmos: A Spacetime Odyssey)

 

سریال‌های برتر

 

یک مستند علمی سریالی، محصول ۲۰۱۴ آمریکاست که ادامه‌ای بر سری قبلی آن در سال ۱۹۸۰ به نام "گیتی: یک سفر شخصی" است که توسط کارل ساگان اجرا می‌شد. این مستند توسط اخترفیزیکدان آمریکایی، نیل دگراس تایسون ارائه می‌شود که به عنوان دانشجوی جوانی از کارل ساگان الهام گرفت. سری سوم آن با عنوان "کیهان: دنیاهای ممکن" در سال ۲۰۲۰ منشر شد.

این مجموعه در نوروز ۱۳۹۹ در شبکه‌ ۴ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دوبله و پخش شده بود.

 

22 - گامبی وزیر  (The Queen's Gambit)

 

سریال‌های برتر

 

یک داستان خیالی درباره زندگی یک نابغه شطرنج یتیم به نام بث هارمون است. او از سن ۹ تا ۲۲ سالگی تلاش می‌کند بزرگترین شطرنج باز جهان بشود در حالی که با مشکلات عاطفی و وابستگی به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می‌کند. داستان از اواسط دهه ۱۹۵۰ آغاز و تا دهه ۱۹۶۰ ادامه دارد.

 

23 - گمشدگان  (Lost)

 

سریال‌های برتر

 

یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که زندگی بازماندگان سقوط هواپیمایی را که از سیدنی به لس‌آنجلس می‌رفته، به تصویر می‌کشد. آن‌ها در جزیره مرموز و گرمسیری در اقیانوس آرام جنوبی گیر افتاده‌اند. در طول هر قسمت، معمولاً بخش‌هایی از زندگی شخصیت‌های داستان در جزیره و بخش‌هایی از زندگی گذشتهٔ (یا گاهی آیندهٔ) آن‌ها را می‌بینیم.

این مجموعه تلویزیونی، تحسین فراوان مردم و منتقدین را برانگیخت و منتقدان این سریال را در بین ۱۰ سریال برتر تاریخ تلویزیون آمریکا قرار دادند. این سریال به انتخاب مجله تایم به عنوان برترین سریال تاریخ برگزیده شد.

در فصل اول، سقوط هواپیمای اقیانوسیه -پرواز شماره ۸۱۵- در یک جزیره متروکه رخ می‌دهد. بازماندگان این حادثه مجبور به همکاری مشترک می‌شوند تا بتوانند در این جزیره دور افتاده زنده بمانند. این بازماندگان توسط عوامل مختلفی همچون خرس‌های قطبی، جانوری دیده نشده که در جنگل گردش می‌کند، و ساکنان بدخواه جزیره که به دیگران معروفند، تهدید می‌شوند. این سریال 6 فصل دارد.

 

24 - تئوری بیگ‌بنگ  (The big bang theory)

 

سریال‌های برتر

 

هوش و نبوغ چهار شخصیت مرد و عدم موفقیتشان در روابط اجتماعی در تضاد با کاراکتر پنی که فردی محبوب و دارای روابط اجتماعی گسترده ‌است، موجب ایجاد صحنه‌های کمدی در مجموعه می‌شود.

این مجموعه 12 فصلی که به صورت زنده و مقابل حضار فیلم‌برداری شده در ابتدا حول محور پنج شخصیت که در پاسادینا، کالیفرنیا زندگی می‌کنند شکل گرفت: لئونارد هافستادر و شلدون کوپر، دو فیزیکدان مؤسسه فناوری کالیفرنیا که هم‌اتاقی هستند؛ پنی که پیش‌خدمت رستوران و علاقمند به بازیگری و همسایه روبرویی آن‌هاست و دو دوست و همکار لئونارد و شلدون، مهندس هوافضا هاوارد والوویتز و اخترفیزیکدان راجش کوترپالی که مانند آن دو غیراجتماعی هستند. با جلو رفتن مجموعه، برخی از نقش‌های مکمل به نقش اصلی ارتقا داده شدند، از جمله عصب‌پژوه ایمی فارا فاولر، میکروبیولوژیست برنادت راستنکاوسکی، فیزیکدان آزمایشگاهی لزلی وینکل و فروشنده کتاب‌های کمیک استوارت بلوم.

 

25 - خانه کاغذی (La casa de papel)

 

سریال‌های برتر

 

خانه کاغذی که در آمریکا با عنوان سرقت پول (انگلیسی: Money Heist‎) شناخته می‌شود، مجموعه تلویزیونی سبک سرقت جنایی اسپانیایی است که توسط ابی استار ساخته شده ‌است. این سریال دو گروه سرقت آماده را به رهبری پروفسور (آلوارو مورته)، یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانک اسپانیا به نمایش در می‌آورد.

مرد مرموزی موسوم به «پروفسور» گروهی ۸ نفره را در مادرید انتخاب می‌کند. ابتدا این گروه نام شهرها را به عنوان اسامی مستعار خود انتخاب می کنند، سپس مدتی را در خارج از شهر آموزش دیده، برنامه ریزی می کنند که چگونه وارد ضرابخانه سلطنتی اسپانیا شده و یک میلیارد یورو پول نقد را برداشته و فرار کنند. در ادامه این تیم پس از گروگان گرفتن ۶۷ نفر در داخل ضرابخانه، قصد دارند ۱۱ روز در آنجا مانده و با وقت تلف کردن در برخورد با نیروهای ویژه پلیس، این پول را چاپ کنند. پس از حوادث سرقت موفقیت آمیز اولیه، این گروه مجبور به پنهان کردن خود می‌شوند و خود را برای دزدی دوم آماده می‌کنند. این بار در بانک اسپانیا، زیرا دوباره با گروگان‌ها و نیروهای پلیس سروکار دارند. این گروه در سرقت های خود از ماسکی نمادین منقش به صورت سالوادور دالی هنرمند مشهور اسپانیایی استفاده می کنند که در جنبش های اعتراضی برخی کشورها نیز مشاهده شده است.

 

26 - ویچر (The Witcher)

 

سریال ویچر

 

یک سریال در ژانر درام-فانتزی است که توسط لورن اشمیت هیسریچ برای شبکه نت‌فلیکس ساخته شده‌ است. این سریال برگرفته از مجموعه رمانی به همین نام، اثر آندژی ساپکوفسکی نویسنده لهستانی است. فصل نخست این مجموعه در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹، و به تعداد ۸ قسمت در نت‌فلیکس به نمایش درآمد. نتفلیکس اعلام کرد فصل دوم با ۸ قسمت در سال ۲۰۲۱ پخش خواهد شد.

در این سریال،‌ "گرالت ریویایی،" جادوگر و شکارچی جهش‌یافته هیولا، در تلاش است تا جای خود را در این دنیای پر از هیولا و آدم‌های ظالم پیدا کند.

 

27 - تاج (The Crown)

 

سریال‌های برتر

 

این سریال، داستان سلطنت ملکه الیزابت دوم را از زمان عروسی خود در سال ۱۹۴۷ تا به امروز نمایش می‌دهد. انتظار می‌رود این مجموعه‌ی تلویزیونی حدود ۶۰ قسمت و بیش از شش فصل داشته باشد.

 

28 - وایکینگ‌ها (Vikings)

 

سریال‌های برتر

 

داستان مجموعه درباره راگنار لاثبروک (با بازی تراویس فیمل)، یکی از قهرمانان باستانی اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌هاست. راگنار، که یک وایکینگ کشاورز است، برای اولین بار پیشنهاد حمله به غرب و انگلستان را مطرح می‌کند و همراه برادر جنگجوی خود، رولو (کلایو استندن) و همسرش لاگرتا (کاترین وینیک) به آنجا سفر می‌کنند..

 

29 - خانواده امروزی (Modern family)

 

سریال‌های برتر

 

نام یک مجموعه تلویزیونی کمدی آمریکایی است که توسط کریستوفر لوید و استیون لویتان در شبکه تلویزیونی ABC ساخته شد. در سال ۲۰۱۰ این مجموعه توانست جایزه بهترین کمدی جوایز امی را به همراه چهار جایزه دیگر امی از آن خود کند. این مجموعه در قالب ۲۵۰ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای ساخته و پخش شده‌اند. فصل اول این سریال در ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۹ به نمایش درآمد.

در این سریال تلویزیونی سه خانواده که از قشر نسبتاً مرفه آمریکا هستند با روابط خانوادگی، به یک دیگر مربوط شده و داستان زندگی آن‌ها به صورت طنز به تصویر کشیده می‌شود.

در تابستان (رمضان) سال ۱۳۹۳، شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اقدام به ساخت و پخش سریالی به نام هفت سنگ کرد که به سریال خانواده امروزی شبیه بود. مجله تایم پس از پخش قسمت نخست این سریال در گزارشی نوشت که هفت‌سنگ کپی صحنه‌به‌صحنه سریال آمریکایی خانواده امروزی است و نسبت به عدم رعایت قانون حق تکثیر انتقاد کرد.

 

30 - چرنوبیل  (Chernobyl)

 

سریال‌های برتر

 

یک مینی‌سریال تلویزیونی پنج‌قسمتی بریتانیایی-آمریکایی در ژانر درام تاریخی است. نویسنده و خالق مجموعه کریگ مازن[و ۱] و کارگردان آن یوهان رنک[و ۲] است. چرنوبیل تولید مشترک تلویزیون کابلی آمریکایی اچ‌بی‌او و شبکهٔ تلویزیونی بریتانیایی اسکای است؛ این مجموعه در ۶ مه ۲۰۱۹ در ایالات متحده و در ۷ مه ۲۰۱۹ در بریتانیا به نمایش درآمد؛ و در ۳ ژوئن ۲۰۱۹ به پایان رسید. این سریال فاجعهٔ هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین و تلاش‌های پاک‌سازی بی‌سابقه‌ای که به دنبال آن رخ داد را به تصویر می‌کشد.

چرنوبیل در ۷۱امین دوره مراسم جوایز امی موفق به دریافت ۱۰ جایزه در بخش‌های مختلف از جمله بهترین مینی‌سریال، بهترین کارگردان تلویزیونی و بهترین فیلمنامه شده ‌است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید