خطر در کمین مردم زلزله زده سی سخت/ آنها به امکانات بهداشتی نیاز دارند

خانه در سی‌سخت زلزله زده بطورکامل آواربرداری شده که این خانواده ها اکنون به حمام و دستشویی های سیار نیاز دارند. اگر تمهیدات لازم برای استقرار سرویس های بهداشتی و حمام های سیار در محلات شهر اندیشده نشود بدون شک احتمال شیوع انواع بیماری ها وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ایلنا نوشت: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از نبود حمام و سرویس بهداشتی برای زلزله زدگان سی سختی اظهار نگرانی کرد و گفت: در صورت فراهم نشدن امکانات بهداشتی احتمال شیوع انواع بیماری بین اهالی وجود دارد.

ظفر پریسای گفت: 70 خانه در سی‌سخت زلزله زده بطورکامل آواربرداری شده که این خانواده ها اکنون به حمام و دستشویی های سیار نیاز دارند.

وی با بیان اینکه نبود سرویس بهداشتی و حمام سیار برای زلزله زدگان سی سختی بر نگرانی های ما و مردم این شهر افزوده است، اظهار داشت: اگر تمهیدات لازم برای استقرار سرویس های بهداشتی و حمام های سیار در محلات شهر اندیشده نشود بدون شک احتمال شیوع انواع بیماری ها وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا افزود: ما اکنون نگران گسترش بیماری هایی مانند مالاریا، اسهال خونی و استفراغ هستیم و باتوجه به اینکه فصل بهار در شهر سی سخت هم نزدیک است بطورحتم وضعیت آب و هوایی تغییر می کند و این تغییرات ممکن است شیوع برخی از بیماری های جدیدی را در منطقه بدنبال داشته باشد.

پریسای با تاکید بر اینکه هنوز گزارشی مبنی بر وجود این بیماری ها در میان ساکنان مستقر در چادرها به مرکز بهداشت دنا ارسال نشده است،خاطرنشان کرد: هر پنج خانوار ساکن در چادرها نیاز به یک حمام و یک دستشویی سیار دارند.

وی گفت: بر اساس برخی جلسات قرار است یک نهاد جهادی اقدام به استقرار 25 سرویس بهداشتی و حمام سیار پیش ساخته در برخی از مناطق شهر سی سخت کند که این تعداد برای زلزله زدگان ناکافی است.

 به گزارش ایلنا، 29 بهمن ماه 1399 زلزله ای به قدرت پنج و شش دهم ریشتر سی سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

سه هزار خانوار مسکونی در این زلزله تخریب و خسارت دیده است.

دیدگاه تان را بنویسید